Klatrer opp på kjøkkenbenken

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by Eirorinon »

Jeg har ei rotte som er helt sykt god på å klatre. Relativt kort tid etter jeg fikk henne la jeg merke til at hun på et eller annet vis greide å komme seg opp på kjøkkenbenken. Jeg fant etter hvert ut at hun klatret opp "håndtakene" på skuffene, og jeg begynte derfor å la den øverste skuffen stå åpen slik at hun ikke skulle komme seg til toppen. Det fungerte en stund, men etter hvert klarte hun likevel å komme seg opp. Dette begynner å bli sykt slitsomt for meg! Jeg har rottene springende mye løs i leiligheta, og det fins ingen dør mellom stue og kjøkken. Er det noen som har tips for hvordan jeg kan få henne til å slutte med dette? Hun ser jo rett og slett ikke ut til å lære. Jeg merker at hun forstår at hun ikke har lov til å være oppå der, for hun fryser gjerne til når jeg nærmer meg, og jeg merker det rett og slett på henne at hun forstår såpass. Likevel klarer hun ikke å dy seg. Noen vil sikkert foreslå at jeg må sørge for at det ikke finnes noe godt på kjøkkenbenken, men jeg orker rett og slett ikke å vaske opp hver gang jeg spiser noe. Kan det finnes noe som kan avskrekke henne, uten at det er farlig for henne?
Takker for svar, hilsen oppgitt rotteeier :crazy:

MissGuardian

Re: Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by MissGuardian »

Eneste forslaget jeg har, er å stenge kjøkkenåpningen med noe(stor pappeske e.l).. Det klatres i håndtakene her også, men på bokhyllen..

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by Eirorinon »

Det blir bare stående i veien. Har så lite lagringsplass. =\

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by Vitania »

En treplate? Vi hadde dette forran steder vi ikke ville at kaninen skulle være på. Det funket greit. Det er også lett å stille oppetter en vegg, også er den ca ikke merkbar. (:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Eirorinon
Klatrer på møblene
Posts: 556
Joined: 24 Aug 2010, 04:56

Re: Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by Eirorinon »

Tja, kanskje det.. :)

MissGuardian

Re: Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by MissGuardian »

Var samme jeg mente med papplate.. Flatpakket..

anni

Re: Klatrer opp på kjøkkenbenken

Post by anni »

Kanskje prøve å legge noe der som hun ikke liker?
En liten skål med litt Ajax i som lukter ekkelt for henne? eller strø litegrann pepper der ?
:crazy:

Post Reply