Ivrige Dunder...

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Elfen
Pinky
Posts: 6
Joined: 04 Dec 2011, 22:18
Location: Ålesund

Ivrige Dunder...

Post by Elfen »

Jah.. Nå er jeg her igjen da, å lurer på ting.

Kan melde att det går bedre med begge burkompisene. Panikk sitter fortsatt for det meste i det samme hjørnet sitt å følger nøye med på alt Dunder holder på med. Selv om Dunder egentlig foretrekker å henge rundt Panikk, har lagt merke til att Dunder steller pelsen til seg selv og Panikk.

MEN!! Det jeg lurte på... Panikk har endelig begynt å strekke seg for å sniffe på fingrene mine når jeg tar dem inn. Sikkert fordi jeg vanligvis alltid har en godbit på lur. Å det er jo bare kjempe bra att han ikke er redd meg lengre.. Men Dunder da, Dunder som turte å sniffe på meg allerede andre dagen etter den store stol skremselen, som turte å klarte oppi hånda mi i går og som alltid skal ha først. Han har da begynt å bite på fingrene mine nå. Å jeg skvetter jo like mye hver gang. (er fortsatt litt skeptisk etter att han beit den første dagen) Men han har ikke bitt hardt enda.. Bare tester litt om jeg kan spises lixom. Å jeg drar jo fingreren ut fra mellom skarpe rotte tenner rimelig kjapt kan man si. :nottelling: Men han angreip ei skei med ris jeg holdt inn til dem.. Å da tenker jeg bare `Å jøye meg.. tenk om det var finger`n min!!`

Skal jeg slutte å holde nammis i fingrene mine? Eller...

Hva er det som foregår oppi det lille hodet til Dunder nå? Noen som kan tolke litt for meg?

[s](Åsså har katten, Lille frøken Pels, begynt med ett nytt ungdoms opprør nå når hun plutelig ikke får all oppmerksomeheten lengre :rofl:Å hun får ikke inn på kjøkkenet lengre, for hun prøver å ta halene som stikker ut av buret så fort jeg ikke ser på.... )[/s]

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: Ivrige Dunder...

Post by anita »

Første dagen var litt spes og ganske forskjellig fra situasjonen nå - det at han glufser i seg ris fra skje som han aldri skulle ha sett ferskmat før, er heller ikke et tegn på at han vil bite deg igjen. Matlukt fra fingre kan være et problem i enkelte settinger, feks barnefingre gjennom gitteret til små og lynkjappe rottemunner - men mange av rottene våre er vant til slikt fordi de blir poket litt på nesen hvis de tar dyptgående feil av pepperkake og matmors pekefinger. Selv digre hanner med kjempestore tenner er utrolig følsomme for forskjeller i konsistens, og fingre spyttes stort sett raskt og skuffet ut igjen uten en eneste skramme. Men at du selv drar til deg fingeren kan være nok til å få et rift som svir; tennene er jo skarpe, og muligens kan også en slik bevegelse føre til at de forsøker å holde deg igjen til du er ferdig sjekket ut. En slik sjekk kan også gjennomføres ved at man holder fingeren din godt fast med hendene sine, og da er det jo spesielt neglene dine som er av interesse. Eventuel lakk vil øyeblikkelig bli fjernet før neglene dine klippes fint i form - dere kan kanskje bli enige om noe slikt for å bli bedre kjent med hverandres hender og tenner? (hopp over neglelakken, du - det er litt mer for videregående .... i likhet med mascara...). Er du forstatt utrygg kan kanskje pipeteknikk være noe. Men fortsett å gi dem godbiter - de kommer til å like deg for det :jepp:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

Elfen
Pinky
Posts: 6
Joined: 04 Dec 2011, 22:18
Location: Ålesund

Re: Ivrige Dunder...

Post by Elfen »

haha! Tusen takk! :grin: Da turte jeg å la dem bite litt mer på meg, å det gikk kjempe bra.. Du hadde rett, det smakte rett og slett ikke godt tydeligvis. Å pepperkaker? haha! Kan jeg virkelig gi dem litt av det? trodde det ble for sterkt for dem jeg.. Men nå skal dem få. alle 4!! Har henta to egne nå. <3 Å de var allerede så å si tamme fra dyrebutikken... Så de klatrer på hendene mine allerede og er kjempe fornøyde med å ha fått stort bur helt for seg selv. :cheesy:

Post Reply