Enslig gutt - Tips!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Enslig gutt - Tips!

Post by Titovn »

I går kveld tok en venninne av meg kontakt med meg og fortalte at det var en enslig hannrotte på den ene dyrebutikken. Jeg hadde sett den tidligere, og ble litt sjokkert, samtidig ikke t den enda stor der. Hun var så lei seg overnfor den og skulle ønske hun kunne ta den selv, men siden hun ikke kunne, spurte hun meg. SÅ jeg tok turen bortom for å se i dag, og endte da selvøflgelig å dra med den stakkaren hjem :bonk:

Jeg spurte i dyrebutikken hvor gammel han ra og fik tl svar at han ca var 7 mnd og hadde nesten stått der hele tiden. Noen hadde kjøpt rotter, men så hadde de tydeligvis slåss og da hadde de levert han tilbake og siden har han stått der. Ble også fortalt at han ikk evar lett å selge da han hadde røde øyne tydeligvis. Hun jeg snakke med hadde skikkelig vondt av han, men var allergisk mot rotter så hun kunne ikke ta så mye på han, men gjorde sitt for å gi han oppmerksomhet. Hun ble sjeleglad når jeg fortalte at jeg kunne ta han, og dermed fikk jeg han helt gratis (han kostet egentlig 30,- ..)

Så da sitter jeg her da, med nok en hann rotte :crazybonk: Har fire jenter fra før av i et Furet Tower, og hadde vel egeeentlig ikke planer om å ta til meg en til.. Men jeg syns så synd på han. Men om jeg beholder han eller ikke er jeg usikker på. Jeg har ikke så lyst til å anskaffe meg en hannrotte til bare for hans skyld, sånn sett. Men jeg vurderte å kanskje kastrere han å sette han inn med jentene mine. Eller evt gi han bort.

Jeg vet egentlig ikke, men han kan bli hos oss litt, har jo selvsgat klart å bli litt forelsket i han, trass i at han er litt sky og skeptisk. Men han er sånn ellers nysgjerrig da :cheer:

Jeg syns også han er så gul i pelsen, jeg tror han egentlig skal være albino? Vurderer å ta å bade han da, men noen tips angbading? Har aldri behøvd å bade en rotte før :crazy: Han har også diarè og lukter egentlig ikke så godt (hele buret i butikken gjorde ikke det..).

Og hva tenker dere om å kastrere han og sette han inn med jentene? Er det stor risiko siden han er 7 mnd? Jeg holder til i Stokke (Vestfold) så om noen har noen klinikker å anbefale og gjerne ca pris (gjerne hva man evt. har betalt selv) for kastrering hadde dte vært fint.

Nå følte jeg dte ble mye spm her, menj eg vil se ann alle mulighetene jeg har før jeg ev ttar noe valg - jeg vil det beste fo rhan selvfølgelig! Og hvis noen har noen fine navn til han er det bare å komme med, føler jeg kan ikke gå rundt å kalle han for "hannrotta" :crazybonk:

Slenger med noen bilder av han, tatt med iPhone. Vi veide han og han ligger på rundt 630g! Men syns dere det ser ut som det er noe behov for bading??

Image

Slik ser han ut over ryggen, beklager dårlig kvalitet.
Image
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

WillyWonka
Alfatryne
Posts: 1910
Joined: 12 Aug 2010, 21:57
Kjønn: Kvinne
Location: Bergen
Contact:

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by WillyWonka »

Så fint at han har fått et hjem da. Jeg er veldig usikker på hva jeg ville gjort. har selv bare hanner, så for min del hadde ikke det vært et problem. men var det slik at han ikke gikk overens med andre hanner?
Det å kastrere han og sette han sammen med jentene er vel kanskje det letteste om du ikke ønsker flere bur osv. men jeg kans å lite om kastreringer, så jeg skal ikke uttale meg om det.

630 g? Stor gutt da ^^ Fin han er :) Jeg ville kanskje ventet med å bade han. Greit at han får muligheten til å bli litt trygg på deg og omgivelsene først. Jeg har aldri hatt problemer med bading av mine gutter. De fleste mine er ganske glad i å bade om vannet er varmt nok. Bruker å ha den som jeg skal bade løs der jeg holder på å tappe vannet og introdusere han for vann som jeg har i hånden og stryker over han med. mine har ikke latt seg skremme av vann, og min Tim går frivillig i vannet :D

Han likner litt på en av mine tidligere rotter, Demon :D men min var helt hvit og så svarte øyne (øynene ble rød på blits, så er nok møøøøørke røde øyne av noe slag). men min var ikke sosialisert med andre rotter.. noe som resulterte i at han ikke snakket "samme språk" som de andre. jeg klarte ikke å få han overens med mine gutter... så måtte omplassere min..
Den som er lykkelig, kan ikke stå for tidlig opp <3
<3 Rubin, Beryll, Kløver, Master Splinter, Roger og Viggo <3

http://www.willywonkasrotter.com

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Titovn »

Jeg foretrekker jenter, og ahdde egentlig ikke planer om å ha noen hanner mens jeg studerte og slikt, men jeg kunne bare ikke gå fra han en gang til :crazybonk:

Nå jeg vet jo ikke hvordan sitausjonen ligger ann ang han og andre hannrotter. For alt jeg vet kan det være at det bare var litt knuffing og og puffing mellom dem, men de som hadde dem kanskje ikke hadde noen serlig erfaring med rotter og trodde de slåss. Eller at den andre rotta var den som ikke gikk overens og var aggressiv mot han. Jeg vet egentlig ingenting om han, annet enn det jeg skrev over her.

Jeg kan jo altids skille den store buret mitt så han står nede, men liker ikke at han skal stå alene egentlig, hvis det er mulighte for å la han gå sammen med andre, jenter eller gutter. Men det jeg vet er at jeg ikke vil ha flere hanner! Derfor jeg vurderte å kastrere han og sette med mine jenter hvis det ikke ender med at jeg gir han bort.

Ja, han er veeldig stor gutt! Litt større enn deg forrige hannen jeg hadde, tror jeg :giggle: Jeg tror han kan bi en ordentlig kosegutt bare han blir vant med ting å tang :cheer:

Hadde ikke tenkt å hive han ut i vannet med en gang heller, skal selvfølgelig gi han tid og slik! Men jeg lurer på om det er noen spesiell form for shampoo eller noe annet jeg burde bruke, enn bare vann?? :cheer:

For meg er det litt sånn "samme for meg". Jeg vil det beste fo rhan, og omplasserer han gjerne. Men er det ingen som viser intersse eller noe, kan jeg alltids ha han også og finne på en løsning ut av det. Han har sikert blitt sosailert når han var yngre, men har jo stått kjmpe lenge alene :sadpace:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

MissGuardian

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by MissGuardian »

Jeg har aldri hatt problem med kastrering.

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Titovn »

Vet du hvor mye det kan komme på å kastrere?? :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Tonje Lenore »

Herlig Pia, flott at du tok til deg denne gutten!
Om du er usikker på om han går med andre hanner, kan du høre litt rundt om du kan introdusere han med noen som har
hanner å se hvordan han reagerer bare ved lukt.

Du må jo så klart gjøre dette etter at han har skapt tilitt til deg, eneste er nå at du lar han være litt i fred så han
får stressa ned og gjort seg kjent med nye lukter og omgivelser.
Lukter nok også flotte damer rundt han, så han må nok venne seg til det også, så gi han litt tid til å samle seg.
Etter det kan du jo prøve genser trikset, putte han i genseren og gå rundt med han så han skaper den " det er trygt hos deg"
slik at han får den trygghetsfølelsen hos deg :cheerful:

Når det kommer til bading, bør du ikke tvinge han til noen ting, du kan bruke klut i starten, men ta en titt på denne
tråden ang introdusering til vann:
viewtopic.php?f=10&t=14204&p=153650&hilit=bade#p153650

Du kan også kastrere han, eneste du da må høre er om de legger rotta i gass.
Ellers har ikke jeg noe negativt ang kastrering heller, og pris på kastrering kommer helt ann på dyreklinikk men rundt 800!
Om du er villig, kan jeg sikkert høre med dyreklinikken hos meg, siden jeg allerede har et samarbeid med dem,
så kan det stå på mitt navn så får du rundt 20% rabatt hvis det ville hjulpet deg :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Titovn »

Takk for gode tips Tonje! :cheer:

Skal se om jeg finner noen med hannrotter i nærheten her, kjenner ingen så får se. Hadde det i tankene selv faktisk :bonk:

Det hadde egentlig vært supert om det gikk ann å gå gjennom deg ang kastreringen hvis det blir det! Det hadde hjulpet VELDIG! :bounce: Hvor er det klinikken holder til hen ?? :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Tonje Lenore »

Ingen problem vettu :cheerful:
Er bare å se hvordan han er også, så får du ta det derifra egentlig!

Klinikken ligger i Lier - 10 minutter unna meg :cheerful:
Tam dyreklinikk liertoppen!
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

MissGuardian

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by MissGuardian »

Titovn wrote:Vet du hvor mye det kan komme på å kastrere?? :cheer:
Jeg har betalt 1000-1600 for kastrering, men det varierer veldig!
Kastrerte tusen kr per stk en gang, og tror det var 1600 en gang på samme klinikk.. Fikk sikkert rabatt når jeg tok to samtidig. Men ring rundt og spør :cheer: det med gass er viktig.

Er han kastrert så er de som oftest også lettere å introdusere til hanner har jeg hørt :cheer:

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Titovn »

Er jo ikke så langt! Da å jeg bare finne noen som er villig til å kjøre meg opp dit evt, så hadde dte vært veldig flott! :cheesy: Vet du da ca hvor mye det ville evt ha kommet på, med rabatten?? :cheer:

Takk for info MissGuardian! :cheer:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Tonje Lenore
Alfatryne
Posts: 1847
Joined: 07 Jan 2011, 09:11
Location: Over alt
Contact:

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Tonje Lenore »

Kan sikkert bli med opp, om du vil det altså ^^
Den klinikken tar rundt 800 kr for kastrering, men kan ringe og dobbeltsjekke så jeg ikke tar helt feil.
Men det var den prisen jeg fikk hvert fall, med rabatt blir det rundt 650 :cheerful:
Tinkerbell,Fair Game,Naranda,Indium,Inara,Lust og Ruby :rottehode:


:angel: [HEAVY BLACK HEART] Hvil i fred alle mine vakre engler, alltid elsket, aldri glemt [HEAVY BLACK HEART] :angel:


http://Www.selgerotter.blogg.no

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Larm »

Pass på at de også fjerner bi-testikler og at de kun bruker gass, samt at han får smertestillende (metacam) de første døgnene etter kastrering og antibiotika for å forebygge infeksjoner. :cheerful:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by sanca »

Hvis Tonje har rukket å flytte til Vestlandet før det blir aktuelt, kan jeg også være behjelpelig med å kjøre deg til den klinikken, hvis du f eks har mulighet til å ta tog/buss til Drammen. Ellers så tenker jeg at det hadde vært nyttig å sjekket gutta mine i litt intro til annet enn en ydmyk bebis, så hvis du har lyst om en stund kan vi prøve ham sammen med gutta mine :wink: He, he, tror ikke jeg kan ta enda ei rotte altså, men jeg kan evt låne ham litt, eller komme på besøk til deg med mine
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Titovn
Sover i do
Posts: 236
Joined: 18 Jan 2011, 23:39
Kjønn: Kvinne
Location: Vestfold

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Titovn »

Åh jeg blir så glad når folk er så behjelpelige!!! :cheeeers: Tusen takk Sanca! :cheer: Jeg skal ha det med transport til klinikken i bakhodet hvis det kommer til det punktet :wink:

Men du kan gjerne låne han eller om jeg kommer på besøk eller ett eller annet, så kan du både få testet guttene dine også får jeg testet han også! Syns det hørtes supert ut jeg og er mer en gjerne villig til det om en stund :party:

Nå har jo han vært her i en natt og har sløvet nesten hele tiden. Skikkelig lating, haha :aww: Han klartet opp til røret i buret hans, og når han stod oppå å prøvde å gå inn i røret datt han bare ned. Ser på han at han ikke har klatret stort stakkar og ikke har så mye muskler (slik går det med glassbur i dyrebutikken med tre plater ut av veggen i trappeform.....). Men sånn eller har han snuset litt rundt og orientert seg litt mer i buret nå, han er skikkelig søt når han først kvikner til :aww:
If you live among wolves, you have to act like a wolf.

Måtte dere alle kose dere på de evige osteenger - høyt elsket, dypt savnet, men aldri glemt
Kiba Luna Atelah Shax Blue Rebel Mimmi Theodorine Mirax Leah Malin Honey Zenia Zuki Alma Wilma Tundra Una Revanta

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Re: Enslig gutt - Tips!

Post by Woodgirl »

Hvis du har jenter fra før så bare fjern ballene på ham. Det er så altfor deilig for damene å ha en kosepute i buret. :jepp:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Post Reply