Dominans eller kåthet?

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
utmeldt

Dominans eller kåthet?

Post by utmeldt »

Fred Benny har startet med noe virkelig ekkelt! :worry:
Han har startet å jukke på oss, og han tar tak noen ganger med tenna også imens han gjør dette, så det er ikke bare ekkelt men også litt vondt.
Her for litt siden ble jeg jukka i bakhodet av han da han var å gikk oppå sofaryggen :suspicious:
Han tar også ut penis når han gjør dette og det er enda mer ekkelt en tørr-jukking uten penis ute synes jeg :sick:

Da lurer jeg altså på om at han tar oss for å være en hunnrotte eller noe annet "parrbart" eller er det en dominant handling ?
Kan det være at han bare er ekstremt seksuelt frustrert og kansje litt forvirra?

Noen som kanskje har erfaringer med dette som de vil dele ? :cheer:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: Dominans eller kåthet?

Post by anita »

Nei - en sånn hann har jeg aldri hatt, og det har nå blitt endel gutter av ymse temperament i årenes løp.
Tror jeg ville tatt det der som et heller dårlig tegn - han hadde faktisk ikke blitt lenge her med en sånn oppførsel uten veterinærmedisinsk inngripen av noe slag. Det er ingen som orker å holde på med sånne hanner, så han bør av med oppførselen relativt fort - direkte årsak spiller mindre rolle ved en slik atferd, fordi det er så lite du selv får gjort for å påvirke ham og hans utvikling. Han blir som han er kodet og kjønnsdrift kan ikke avlæres - hormonbomber er underlagt ustyrlige impulser. Så inntil det legger seg, med elller uten hjelp; forsøke å lufte ham et sted han ikke kommer i så tett kontakt med dere mens vurderingen pågår. Hyggelig om han står opp en morgen og er sukkersøt hele dagen, hver dag - mulig ingenting er umulig, men det gjenstår nå å se :jepp:
Forresten - hvor gammel er Fred Benny?
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

utmeldt

Re: Dominans eller kåthet?

Post by utmeldt »

Takk for svar Anita :cheerful:

Jeg har heller ikke hatt en hanne som dette før, dominante ja men ikke slik som dette! :flau2:

Jeg tenker at dersom det ikke bedrer seg så må vi nok kastrere, og da kan han bo med jentene noe som sikkert vil gjøre ham godt dersom ikke inngrepet hjelper på "drivet". Men jeg tenker at vi ser det litt an han er jo ganske ung enda og han står jo alene akkurat nå og venter på to nye smågutter fra Imazo som kommer nå eller neste Torsdag. Kansje det blir endringer når han får seg kompiser å leke med :cheer:
Han har jo gode tider også der han er veldig kosen og snill og vi er jo blitt så utrolig glad i ham , men vi begynner å bli lei den ekkle oppførselen hans. :worry:
Når han starter med jukkinga si har vi satt ham rett inn i buret slik at han kanskje forstår at vi ikke aksepterer det han holder på med og at det dermed blir mindre innetid for ham. Før dette startet hadde han buret åpent hele dagen (bortsettfra når jentene ble luftet og vi sov) og han står ved soffan slik at han kan være med oss hele tiden så håper han merker at vi er missfornøyde ved å stenge ham inne en liten stund :smile2:

Han er født 29.01.2012 så han er nesten 4 mnd gammel, litt tidlig å gjøre noe inngrep tenker jeg ?

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: Dominans eller kåthet?

Post by anita »

Jeg regner den tidligste gruppen for å vise sitt samme jeg sånn fra 3mnds alder, så det er noe dere kan føle dere frem på - men når det gjelder narkose og slikt kan det være kjekt at de ikke er for små, da vi har hatt ihvertfall ett overraskende kastreringsdødsfall i like etter 3mndsalder ved en erfaren klinikk med gassanestesi. Så det gjør ingenting å være litt avventene hvis dere kan finne en akseptabel omgangsform - blir han bedre er det bra, men blir han verre så er det nok bare å få det gjort.
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

utmeldt

Re: Dominans eller kåthet?

Post by utmeldt »

Ja men da skal vi vente litt å se så får han samtidig fått noen måneder til på baken, dersom han ikke gir seg eller blir enda verre så får vi bare bestille time til han :jepp:
Men håper det vil hjelpe å få kompiser til ham da, det hadde vert en veldig koselig løsning :kiss:

Tusen takk for svar! :cheerful:

anita
Gammelrotte
Posts: 2716
Joined: 13 Feb 2004, 19:23
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: ullensaker

Re: Dominans eller kåthet?

Post by anita »

Ja - kompiser pleier enten å gjøre ting bedre eller verre, så gi ham en roligere intro enn man normalt gjør med såpass unge totter. Ikke det at det nødvendigvis krever mye lengre tid, men regn med at det kan bli både litt surr og litt intenst, og bruk tiden godt når dere først holder på + og hold på så mye som mulig så det blir kontinuitet og ikke tilbake-til-start hvert møte. Blir spennende - veldig hyggelig om det som nå foregår bare er en kortslutning, men uansett skal det nok gå bra for ham til slutt :jepp:
<:3___)~~~ <:3___)~~~ <:3___)~~~

Post Reply