omplasserte rotter

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

omplasserte rotter

Post by Siv M »

Hei :cheesy: Jeg har akkurat overtatt to 1 år gamle rotte jenter (husky) å lurer på hva jeg kan gjøre for å vinne tilliten til dem, hun ene er tilbake holden og skeptisk, hun tar godbiter fra hånden min, å etter litt små prat kommer hun å hilser forsiktig, men når jeg skal stryke henne med en finger eller prøver ta henne opp trekker hun seg unna. :worry: Søsteren er mere frampå å er roligere , men litt skvetten.
Begge jentene ble hentet lørdag 15/9 så de er helt nye hos meg.

Marit Fosen
River avispapir
Posts: 967
Joined: 02 Apr 2011, 17:14
Location: Moksheim

Re: omplasserte rotter

Post by Marit Fosen »

Gi dem tid, du har bare hatt dem et døgn. La dem få ta godbiter fra hånden din og småprat med dem, så vil de nok bli trygge.
"Man er aldri for liten til å gjøre store ting."

Dumbus, Odin, Brage, Asbjørn, Odd, Freddie, Dobby, Sirius, Bernt, Birk, Ravn, Teodor og Oliver

Dere som ikke er her lenger - poteavtrykkene vil for alltid stå i hjertet...

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: omplasserte rotter

Post by Siv M »

Oki den ene snek seg ut i dag når jeg skulle skrubbe buret som fulgte med dem, så hun tok seg en ufrivillig tur ute på gulvet :jepp: var redd jeg ikke skulle få henne inn i buret igjen men hun gikk inn selv, syntes litt synd på søsteren så jeg tok ut henne i sta hun gikk også inn frivillig , var bare en kort tur på dem begge to, i følge den forrige eieren så var de vant med å løpe på gulvet men hadde ikke hatt tid til dem de siste mnd, det var grunnen til at hun ga de bort, hun hadde ikke tid til dem lenger.

Siv M
Gammelrotte
Posts: 2051
Joined: 16 Sep 2012, 21:15
Kjønn: Kvinne
Location: Halden

Re: omplasserte rotter

Post by Siv M »

Marit Fosen wrote:Gi dem tid, du har bare hatt dem et døgn. La dem få ta godbiter fra hånden din og småprat med dem, så vil de nok bli trygge.
Oki den ene snek seg ut i dag når jeg skulle skrubbe buret som fulgte med dem, så hun tok seg en ufrivillig tur ute på gulvet var redd jeg ikke skulle få henne inn i buret igjen men hun gikk inn selv, syntes litt synd på søsteren så jeg tok ut henne i sta hun gikk også inn frivillig , var bare en kort tur på dem begge to, i følge den forrige eieren så var de vant med å løpe på gulvet men hadde ikke hatt tid til dem de siste mnd, det var grunnen til at hun ga de bort, hun hadde ikke tid til dem lenger.

Post Reply