Hissig rotte etter avliving av bror.

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Karro
Stjeler mat
Posts: 77
Joined: 08 May 2012, 23:53

Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Karro »

Jeg måtte for ikke så alt for lenge siden avlive en av de to eldste rottene mine. Han var 3 år og det er broren hans også. Broren, han som er igjen, Lillefot, har etter brorens død oppført seg ganske merkelig. Han har aldri fungert sammen med andre rotter enn broren sin, noe som han fortsatt nekter å gjøre. Han blir skikkelig hissig bare han kjenner lukta av andre rotter, noe som er litt vanskelig med tanke på at jeg har 2 andre (som er i ett annet bur andre siden av rommet.) Nå i det siste er han blitt verre enn vanlig, han biter meg, som har ALDRI har gjort før. Jeg tør ikke ta hendene inn til han i buret lengre, kan bare legge mat i skåla når han er inne i huset. Jeg må passe meg for å lukke opp alt som heter luker og sånn. Buret hans står ved siden av sofaen, så jeg lar han nå gå inn og ut som han vil selv inni mellom. Men han biter meg somregel om jeg prøver å klappe han. Det er utrolig frustrerende fordi jeg ikke vet hva jeg skal gjøre.

Noen som har opplevd lignede eller som vet hva jeg kan gjøre? :redd:

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Niana »

Det kan være utaggerende oppførsle pga tapet av broren, sorg kan gjøre rare ting med en. Selvom jeg tror at det er mer vanlig med innesluttenhet etter dødsfall, så er jo alle dyr forskjellige og kan reagere ulikt. Men tidspunktet kan også være tilfeldig, og at han oppfører seg sånn fordi han har smerter eller er syk. En tur til dyrlegen ville nok vært lurt tror jeg :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Karro
Stjeler mat
Posts: 77
Joined: 08 May 2012, 23:53

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Karro »

Skal til dyrelegen med han neste uke og få middkur. Så de skal få se litt på han da.

Karro
Stjeler mat
Posts: 77
Joined: 08 May 2012, 23:53

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Karro »

Hvordan muntrer jeg opp en rotte som ikke går sammen med andre rotter? :love:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by rottegal »

Du klikkertrener han! Bruk hodet hans, og ha han med deg hele tiden.
http://kanin.org/klikkertrening kan du lese litt om grunnleggende klikkertrening, det kan være ganske moro tenker jeg :glise:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Karro
Stjeler mat
Posts: 77
Joined: 08 May 2012, 23:53

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Karro »

Det skal jeg prøve! Funker dette på en rotte som er 3 år gammel da tro?
Han ble jo ikke sånn som dette før etter broren gikk bort så, håper på å få han tilbake til normalen før han vandrer videre han også :aww:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by rottegal »

Det kan hende at han får det litt bedre hvis han får noen utfordringer av det morsomme slaget. Rotter er jo utrolig smarte :D
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Karro
Stjeler mat
Posts: 77
Joined: 08 May 2012, 23:53

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Karro »

Han har begynt å bli veldig kreativ når det kommer til lagring av ting, alt fra snæcks til dopapir. Også har han begynt å bygge merkelige hauger av bunnstrøet rundt omkring i buret. hehe. Han er ikke like hissig lengre men, liker ikke at folk tar på han helt uten videre. :bleh:

Helena
Sover i do
Posts: 235
Joined: 25 Nov 2012, 12:19
Location: Bærum

Re: Hissig rotte etter avliving av bror.

Post by Helena »

Så bra at han ikke er så hissig mer.
Gleb,Burre og Boris :rot5:

Post Reply