Rotta mi har hatt løpetid tre dager i strekk

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lynx
Pinky
Posts: 3
Joined: 24 May 2013, 21:10

Rotta mi har hatt løpetid tre dager i strekk

Post by lynx »

Tistel er ca. 8 månder gammel og en veldig spretten, sosial og kosete rotte. Hun har løpetid som normalt hver 4-5 dag, men de siste tre dagene har jeg hun hatt vibrerende ørere og alle tegnene som tyder på løpetid hver dag. Hun bor med to andre hunn rotter, Lola er gammel for løpetid, men Aku har det normalt.
Tistel fikk løpetid for fem dager siden, hadde en dag med opphold (den dagen hadde Aku løpetid) og nå de tre siste dagene har hun vist tegnene på løpetid.
Jeg tror egentlig ikke det er noe galt med henne, for hun er sunn og frisk ellers. Og det er nok fordi hun er ung og uparret og blir påvirket av søsterens løpetid. Men jeg vil bare forsikre meg om at det ikke er noen som har en dårlig erfaring med dette, eller at det er et symptom på en sykdom. Noen som kan forsikre meg om at hun bare er veldig hyper og kosete, eller kjenner igjen symptomer på no uvell på ferde?

Image
Og her er et kosebilde av flokken

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Rotta mi har hatt løpetid tre dager i strekk

Post by Matmor »

Hun har nok en hormonforstyrrelse. Tistel hører til Britiske byer-kullet mitt, og der er det flere hunner som har hormonubalanse. Så lenge hun er i godt humør er det ikke noe problem i seg selv at hun er i konstant løpetid, men jeg vet lite om langtidseffektene, dvs. om hunner som har kronisk løpetid er mer eller mindre utsatt for jursvulster, for eksempel.

lynx
Pinky
Posts: 3
Joined: 24 May 2013, 21:10

Re: Rotta mi har hatt løpetid tre dager i strekk

Post by lynx »

Matmor wrote:Hun har nok en hormonforstyrrelse. Tistel hører til Britiske byer-kullet mitt, og der er det flere hunner som har hormonubalanse. Så lenge hun er i godt humør er det ikke noe problem i seg selv at hun er i konstant løpetid, men jeg vet lite om langtidseffektene, dvs. om hunner som har kronisk løpetid er mer eller mindre utsatt for jursvulster, for eksempel.
Ja, tenkte meg at det var noe slikt. Takk for svar :)

utmeldt

Re: Rotta mi har hatt løpetid tre dager i strekk

Post by utmeldt »

Har hatt rotter med uregelmessig løpetid, og svetting på ryggen. Alle tre fekk jursvulster. Er sikker på at eg kjem til å chippe neste gang.

Post Reply