De bajser hvor som helst! :o

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Cams
Stjeler mat
Posts: 63
Joined: 30 Mar 2007, 15:42
Location: Strømmen/Lørenskog
Contact:

De bajser hvor som helst! :o

Post by Cams »

Hei!
Jeg tok over to gutterotter på 1 1/2 år for ei jente som ikke kunne ha dem lengre, for ca en halv uke siden. Hittil har jeg prøvd å få dem til å bli kjent med meg, og at jeg er trygg å være hos, pluss at jeg i ny og ne har litt namnam de kan få spise på. ;)

Jeg har hatt rotte før, og såvidt jeg husker så bæsjet han kun ÈN gang utenfor buret, og det var første dagen. Resten av de tre åra så holdt han seg til han var i buret igjen.

Men disse to nye virker det som at de bare....slepper det hvorsomhelst de er? Om de så går i fanget eller blir holdt eller hva enn? Det er jo ikke noe kjempeproblem, men jeg blir jo litt fortumlet når de gjør fra seg så mye og så hvorsomhelst?
Jeg trodde rotter som regel hadde en liten "do" de gikk til, jeg?

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Jentene mine har aldri bæsjet ute av buret, guttene derimot...de lager en fin samling hver gang. Tror det er ganske inviduelt fra rotte til rotte, egentlig.

Cams
Stjeler mat
Posts: 63
Joined: 30 Mar 2007, 15:42
Location: Strømmen/Lørenskog
Contact:

Post by Cams »

Hmm... men det virker mer som at de bajser når de blir nervøse eller er på litt fremmede steder. Kan det være en slags form for nervøsitet? o_O

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

Det kan det også være, ja. :)

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Jeg tror det er sånn at når de er nervøse så går fordøyelsessystemet fortere også ;)
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

Wookie
Sofaspiser
Posts: 186
Joined: 27 Dec 2005, 05:21
Location: Oslo

Post by Wookie »

Det tror jeg så absolutt. Her bæsjes det hvis de blir tatt ut på ett nytt område. Da de var nye og prøvde seg utenfor buret de første gangene, etc. Men ellers har de en fast do i buret de går til, selv om de er utenfor.

Maggie_86

Post by Maggie_86 »

mine rotter gjorde fra seg på utsiden av buret i begynnelsen når jeg hadde de, men det tok en dag bare plutselig slutt. :?: men jeg la merke til at om jeg satte de på steder de ikke var kjent, så var det i gang med å gjøre fra seg igjen utenfor buret. virker som dette er noe de finner ut selv. :D

Støkke

Slår ikke det Ronja gjorde :P

Post by Støkke »

Haha. Ronja slo på stortromma idag altså. Kjæresten min holdt på å gå på veggane.
Buret er 1.80 høyt og hu hadde klatra helt til toppen og så pissa hu hengende! Den dammen på utsiden av buret :P

Og her om dagen satt musa på øverste hylle og pissa ned på Ronja som satt under :P

Jeg har noen skikkelig ekle rotter :P

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Vi trenger veldig små "up and go"! :lol:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

:lol:
Det kjenner jeg til :geek:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Woodgirl
Stjeler søppel
Posts: 752
Joined: 12 Dec 2006, 17:49
Location: Oslo

Post by Woodgirl »

Faktisk ganske godt å lese at det er flere rotter der ute i den store verden som er rimelig late når det kommer til do-besøk.
Noen ganske kan jeg høre det plasker i taket på rottehuset og da er det Skvetten (merk navnet :geek: ) som ligger i ei hengekøye og gidder ikke å åpne så mye som ett øye.
Må jo bare velge å le :mrgreen:
Ha en deilig dag med mange bartenuss.

Aurora&Vanessa
Stjeler mat
Posts: 66
Joined: 14 Nov 2007, 19:29
Location: Trondheim

Post by Aurora&Vanessa »

De basjer og tisser i sitt eget hjørne i buret, Det er som oftest vanligst

Også når de basjer utenfor er det kansje for det er redde ;)

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Aurora&Vanessa wrote:Også når de basjer utenfor er det kansje for det er redde ;)
Eller at de rett og slett må på do ;)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Guttene mine bæsjer og tisser bare i buret. :D

Cath

Post by Cath »

Mine tisser og bæsjer heldigvis også kun i buret :bravo: . Dette selv om de er ute i flere timer av gangen. De går som regel tilbake til buret i løpet av luftetiden og drikker, spiser bittelitt og tisser, før de springer ut igjen. Elvin har en tendens til å markere en del steder :roll: , men det er jo bare noen dråper, og Samson har jeg enda ikke opplevd at har markert utenfor buret :) .

Post Reply