Hvem bestemmer

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Hvem bestemmer

Post by Vimsa »

Jeg og min datter har to søte rottegutter(Tom og Max) på ca.7 mnd.Som oftes så er dem kjempegode venner men noen ganger så kan det gå veldig hardt for seg i buret.Max kjeppjager eller tukter Tom.Er det vanligt? Lurer på det for enkelte ganger så klynker Tom som om det er vondt for han :shock: :shock:

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Noen rotter piper mer enn andre :) Hvis tumultene ikke resulterer i blødning hos noen av rottene er det nok ikke så ille som det ser ut og høres.

Den rottelyden jeg forbinder med klynking er nærmest et "forsiktig i bakkene, dette er litt ubehagelig"-lyd. Jeg hører den ofte når en rotte steller pelsen til en annen en litt hardhendt (gjerne rundt øynene). Men jeg har aldri sett at de skader hverandre på den måten. Det er et veldig kort, ikke særlig høyt skrik. "Jeg er redd! Slutt å plage meg!"-skriket er mer langtrukkent, og ofte kraftigere.

2po
Stjeler mat
Posts: 70
Joined: 26 Dec 2007, 00:32
Location: Trondheim

Post by 2po »

Når mine to gutter sloss (noe som skjer ganske ofte, men bare søskenslossing) så piper de masse! piip piiip pip pip, hehe. Sålenge de ikke skader hverandre så regner jeg med det er ok.

Post Reply