Hjelp! Tom biter bare meg!

Om rottenes temperament og personlighet.

Moderator: Moderatorer

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Hjelp! Tom biter bare meg!

Post by Vimsa »

Heeeii^^
Jeg har 2 rotte gutter som jeg er utrolig glad i!
Men på grunn av typen, venner og hesten jeg har så får jeg lite tid til dem :(

Men Tom har begynnt å bite meg :shock:
Max er like gammel som Tom, dem er brødere.
Men Max biter meg ALDERI men Tom gjør det!
Tom biter ikke mamma men bare meg, hvorfor gjør han det ? :roll:

§ RatGirl §
Gammelrotte
Posts: 3108
Joined: 14 Feb 2004, 17:48
Location: Oslo
Contact:

Post by § RatGirl § »

*Flyttet fra generelle spørsmål*

Hvor hardt biter han og hvor gammel er han? Når biter han?

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Han har bitt meg til blods 1 gang eller bare å bite uten at jeg blør.. :shock:

Han er vel sirka 6 måender gammel..
Han biter viss jeg tar fingra inn i gjennom sprinklene på buret og når jeg tar hånda inn i selve huse dems, der dem sover.. :(

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Mulig han ser litt dårlig og tror det kommer en godbit,kanskje fingrene av og til kommer med noe godt... ;) Eller det kan lukte "farlig" av fingrene dine,og de kommer litt brått på.Prøv å unngå de situasjonene han biter i,altså ikke stikke fingrene inn. :rottehode:

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Jeg pleier å gi han noe godt gjennom sprinklene, kan det henne han trur han får noe godt av meg når jeg tar fingra inn ?

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

jeg ville unngått begge de situvasjonene til han er trygg på deg. ikke stikk fingrene inn i buret, og ikke gi dem mat igjennom sprinklene heller, og ikke stikk hånden inn i huset hvor de sikkert sover og han skvetter og reagerer med å bite. han er så ung så det blir nok ikke noe prob. å venne han til deg.

jeg hadde begynte å lage lyder som du kan bruke for å "rope" på de, slik at de hører du kommer. ta med deg noe godt som du gir de igjennom buråpningen, og ikke igjennom sprinklene. la de gjerne komme helt bort til opningen og hente ut av HÅNDFLATEN slik ungår du at de tar feil og biter deg i fingeren. gjør dette daglig, så blir de fort mindre skvetne.

en annen ting som er smart er å vaske hendene slik at du ikke lukter hest, eller mat eller noe som kan forvirre skremme osv.

Lykke til :thu:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

Vimsa
Markeringsbehov
Posts: 307
Joined: 23 Nov 2007, 18:59
Location: Hedemark

Post by Vimsa »

Når du sier det med hest, så biter han mest etter at jeg har vært i stallen..

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

Vimsa wrote:Når du sier det med hest, så biter han mest etter at jeg har vært i stallen..
ja det er vel en fremmed sterk og kanjse litt skremmende lukt kan jeg tenke meg. ;)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

min ene rotte jente biter oxo hvis jeg stikker fingerene inn mellom sprinklene der er forde hun er vant med å få godbiter igjennom sprinklene
jeg tar hele håndflaten inn i bur åpningen å viser håndfalten til henne, da leter hun i hånden etter godbiter å når hun ikke ser jeg har noe så går hun vekk, kanskje du skal prøve det :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

siv wrote:min ene rotte jente biter oxo hvis jeg stikker fingerene inn mellom sprinklene der er forde hun er vant med å få godbiter igjennom sprinklene
jeg tar hele håndflaten inn i bur åpningen å viser håndfalten til henne, da leter hun i hånden etter godbiter å når hun ikke ser jeg har noe så går hun vekk, kanskje du skal prøve det :)
jepp det skrev jeg også ;) det er ikke rart de egentlig tar feil av en finger og en godbis når du putter de mellom sprinklene og vis fingrene dine lukter godt da så :lol:
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Lilly-Marie wrote:
siv wrote:min ene rotte jente biter oxo hvis jeg stikker fingerene inn mellom sprinklene der er forde hun er vant med å få godbiter igjennom sprinklene
jeg tar hele håndflaten inn i bur åpningen å viser håndfalten til henne, da leter hun i hånden etter godbiter å når hun ikke ser jeg har noe så går hun vekk, kanskje du skal prøve det :)
jepp det skrev jeg også ;) det er ikke rart de egentlig tar feil av en finger og en godbis når du putter de mellom sprinklene og vis fingrene dine lukter godt da så :lol:
hehe broren min mente at de var agresive å ikke vant til å bli håndtert, da sa jeg ikke stikk fingrene inn ta inn hånden vis hånd flaten din så hun kan se at du ikke har noe godt på lur, så biter hun ikke i det hele tatt, hun er rar sån sa jeg, han gjorde som jeg sa å fikk se selv at de ikke var agresive, det var jo bare en missforståelse sa han å tok opp å koste med den ene :D så så fort kan en missforståelse rettes opp faktisk :lol:
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

ët er kjempe bra, ja det er ofte slike dumme misforståelser som fører til at en blir redd for at de skal bite igjen også merker rotta det også kan en være sikker på at de biter, for de merker at du er redd og da blir de skeptiske og egnstlige igjen, håpløst det der ;)
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

Lilly-Marie wrote:ët er kjempe bra, ja det er ofte slike dumme misforståelser som fører til at en blir redd for at de skal bite igjen også merker rotta det også kan en være sikker på at de biter, for de merker at du er redd og da blir de skeptiske og egnstlige igjen, håpløst det der ;)
ja det kan fort bli til en ond å vanskelig sirkel, da jeg kjøpte den nyeste rotta mi bet hun meg så jeg begynte å blø forde hun var stor å ikke vant til å bli håndtert fra dyre butikken, men jeg slapp henne ikke i forskrekkelse av den grunn, jeg fikk henne plasert i reise buret å tok henne med hjem :) hun har kun beti meg en gang etter det, pga stress forde hun rømte fra sofaen å ned på gulvet, å vi måtte fange henne før noen slapp inn katten huff, men ikke bitt meg mere etterpå :)
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Lilly-Marie
Markeringsbehov
Posts: 282
Joined: 17 Feb 2008, 16:05
Location: Rjukan
Contact:

Post by Lilly-Marie »

det høres ut som du vet å håntere rottene og det er kjempe bra...... :D
Image MVH Koala Jenta & Koala`s Rotter Image
http://www.geocities.com/koalajenta/rottene.html

siv
River avispapir
Posts: 930
Joined: 13 Jan 2008, 23:01
Location: halden

Post by siv »

hehe alt jeg har gjort er å følge alle råd fra dere her, å ikke gitt opp ved første forsøk :) så jeg er har en STOR takk til alle rotte venner på forumet for all hjelp å støtte :bravo: jeg sliter litt med min nyeste ennå som fortsatt ikke er helt fornøyd med å bli løftet å hun er veldig skvetten har jeg henne oppe ¨hun hører en bil eller noe annet hun synes er litt skummelt prøver hun å rømme, så jeg tror jeg må ta meg mere av henne, noen flere forslag :?: ps hun er mye roligere nå når jeg tar henne opp en det hun var da :D
har fått ny email. den riktige adressen er:
pazuza06@live.no.

Post Reply