Alene rotte

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Alene rotte

Post by Itchigo »

Mine hadde kjempe skittene haler i går, men så badet jeg dem og nå er de gullende rene :sol:
Aurora

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Alene rotte

Post by Catya »

Hun har vært stille en stund, men etter at jeg gikk bort til buret og klappet henne,begynte hun med nysingen igjen.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Alene rotte

Post by Itchigo »

Ichigo nyser alltid og ekstra mye når hun er redd/opphisset. Hun er fra dyrebutikk tror jeg og det er ikke en farlig nysing. tjo tjo liksom, ikke a-tjo :P
Aurora

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Alene rotte

Post by torasrotter »

har de fortsatt spon i buret sitt?? For om du ikke har byttet så er det ikke noe rart hvis hun nyser..De går jo som du sikkert så, på spon i butikken, så det er ikke uvanlig at man må ta en tur til vetten med de når man kjøper fra dyrebutikk.. Det er derfor alle her innne annbefaler å kjøpe fra oppdretter.. Da slipper du også å ha en liten rotte som er livredd for alt og alle.. Ferdig innkoset rotte er mye bedre :bravo:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Alene rotte

Post by Catya »

Kan prøve med duft-olje på nakkene deres, men hvor lenge bør jeg vente før de to kan møtes igjen?

Edit: Det var spon i buret i Dyrebutikken, men det buret hun er i nå, har jeg lagt avis papir i.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Alene rotte

Post by torasrotter »

hvis det bare er nysing, og hun ikke surkler i lungene eller har phorphyrin (ser ut som blod rundt snuten, men det er ikke blod) så ville jeg ventet noen dager og sett om det ga seg.. Når hun har stått på spon i en dyrebutikk der det sikkert trekker litt, og nettop har flyttet til nytt hjem er det ikke rart om hun nyser og stresser litt.. Men hvis det ikke blir bedre ville jeg tatt en tur til vetten.. Og jeg så du skrev at økonomi var et problem av og til, og dette mener jeg ikke frekt i det hele tatt.. Men det er viktig at hvis du har dyr, så må du ha råd til å kansje måtte ut med 2-3000 i tilfelle det skjer noe.. Jeg har aldri måtte betale mer enn 1000 kr hos vetten, men jeg har vært heldig.. Selv om rotter er små dyr, kan de plutselig bli ganske dyre :?
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Alene rotte

Post by Catya »

Betalte 500,- når Nexi var hos veterinær i forrige uke, bare en helsesjekk,hun var litt overvektig.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Alene rotte

Post by torasrotter »

Så bra da:) Da mangler du bare et litt større bur, så er du good to go ;)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Alene rotte

Post by Matmor »

Ad "kan prøve med duftolje": rene, eteriske oljer er hudirriterende og må aldri dryppes rett på rottene!

Tonje!
River avispapir
Posts: 875
Joined: 12 Feb 2004, 22:22
Location: Bærum
Contact:

Re: Alene rotte

Post by Tonje! »

Matmor wrote:Ad "kan prøve med duftolje": rene, eteriske oljer er hudirriterende og må aldri dryppes rett på rottene!
Hva slags oljer burde man bruke? Hvilke oljer tenkte Heidi på i FAQ-en sin?
Med vennlig hilsen Tonje, Radka og Frida :rottehode:
tonje.org - Med egen rottedel
Blogg - Litt rottebabbel
Burguiden - Hjelper deg med å velge riktig bur

renya
Webmaster
Posts: 966
Joined: 14 Apr 2008, 01:18
Kjønn: Kvinne
Location: Austafor sol og vestafor måne

Re: Alene rotte

Post by renya »

Litt halv-offtopic, men vil ikkje f.eks ein god dæsh majones på kvar rotte oppmuntre til stell av kvarandre, og oppmerksomheten lagt til anna enn "den irriterande nye rotta"? (Og forbinde ny rotte med deilig majones, nam nam :spise: ) Meiner å ha lest om dette, men minnast ikkje kvar. :hm:

Så kjekt at du har fått ein kamerat til Nexi, håper du vil beholde ho og ikkje levere ho tilbake. Ho såg nydelig ut :bravo: Dyr er ikkje ein "levere-tilbake-ting-fordi-den-ikkje-fungerte-som-ønska" ting tykkjer eg, ikkje minst pga korleis dyrebutikkar stort sett behandlar sjuke dyr. Det kan godt være dei bråkar litt i lag dei to, men det hender det tar litt tid å bli kjent, og det høyrest stort sett langt verre ut enn det er. :)
Ronny er ei rotte
- det er ei dame forresten.

Catya
Gnager på ledninger
Posts: 107
Joined: 01 Dec 2009, 00:17

Re: Alene rotte

Post by Catya »

Den nye rotta heter Pepper nå, mest fordi hun nyser :lol:
Hadde det vært en ide å la en oppdretter overta Pepper en stund hvis det ikke går bra mellom hun og Nexi? Har kost med henne en stund og hun ble litt roligere.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Alene rotte

Post by torasrotter »

Renya: helt enig!! Jeg tror nok at de dyrene som blir levert tilbake til butikken får en sjebne som ikke er så koselig.. Enten blir de solgt videre, selv om de kanjse skulle vært til vetten.. Selvsagt så kan det hende den kommer til noen som er snille og som faktisk tar den med til vetten, men kansje den kommer til noen som ikke vet hva de holder på med.. I beste / verste tilfelle blir rotta avlivet humant.. Men jeg vet om mange dyrebutikker som ikke bruker humane metoder for å si det sånn :spy: :cry: :evil:

Pepper var et fint navn:) Jeg hadde en kanin som hette det engang ;) Jeg tror det beste ville vært hvis du leste litt om introduksjoner i trådene her på forumet, og så prøve å få pepper til å bli venn med Nexi :P Jeg tror at selv om nexi kansje er litt skeptisk i begynnelsen, så kommer hun til å sette veldig pris på en venn :spise:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: Alene rotte

Post by Stine »

Som noen nevnte lenger opp, er det utrolig viktig å ha penger til uforutsette vetrinærregninger.

Selv har jeg måtte betale 4500 på et dyrelegebesøk for en rotte...
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Alene rotte

Post by torasrotter »

Ja det kan fort bli veldig mye dyrere enn det man trodde det skulle bli.. :|
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply