Hvordan introdusere ny rotte til rotta mi?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
anki-iiii
Pinky
Posts: 5
Joined: 13 Jan 2012, 16:34

Hvordan introdusere ny rotte til rotta mi?

Post by anki-iiii »

Ja, jeg har ei rotte. Og hu stortrives kjempe! Nå kom nr to. Hvordan går jeg frem med å itrodusere de til hverandre? Skal de inn i buret samtidig osv?

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Re: Hvordan introdusere ny rotte til rotta mi?

Post by BlackNenne »

Søk på introduksjoner, så finner du mange resultater. Dette har blitt skrevet om mye. :)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Hvordan introdusere ny rotte til rotta mi?

Post by tantepose »

Er det jenter gjør jeg følgende.Sett reisebur el. som den nye er i på sofaen.Åpne buret og sett deg ned med den gamle rotta litt unna buret.Kos og koseprat.La den gamle gå som hun vil.Ikke ta henne opp og sett henne ned nærme buret.Hun vil trolig undersøke den nye boligen,godbiter og den nye rotta.De kommuniserer selv om du ikke hører det.Som oftest ser det ut som de har kjent hverandre lenge.Det er også vanlig at den gamle vil undersøke den nye grundig.Den nye kan da pipe/skrike litt,men la dem holde på så lenge det ikke blir sår og blod av det,(uvanlig med jenter).Etter en stund vil de nok tusle rundt sammen,og kanskje legge seg til i buret eller under et teppe.La dem være sammen her f.eks. hele kvelden.Går det bra kan du servere noe god mat i hovedburet og sette dem dit.Etter min erfaring behøver du ikke å vaske buret først,fordi den nye vet godt at det er den gamle som bor der,og vil være underdanig.Dett var dett. :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Hvordan introdusere ny rotte til rotta mi?

Post by Radney »

Lykke til med ny rotte :smile2:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply