Introduksjon til sine to søstre eller ikke?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
cecci
Pinky
Posts: 2
Joined: 03 Dec 2012, 20:30

Introduksjon til sine to søstre eller ikke?

Post by cecci »

i går gikk vår kjære Dolly bort :cry2: dette var uuuutrolig trist:(.... *verdensbeste*!!
og da har vi bare vår lille doris(ca 1år,men utrolig ung til sinns) igjen. vi lurer rett og slett på om savnet kanskje kan bli litt for stort siden mammaen hennes døde....de var svært knyttet og hun ser ut til å sørge litt.... hun har to søstre som hun har hilst på noen ganger før og det har igrunn gått bra. (de har truffes på sofaen hos min bror som har de to søstrene...)...
vi er litt redd for at hun kommer til å bli ensom.. så vi lurer på om kanskje det hadde vert det beste å prøve å introdusere henne til søskenene.... kanskje når ville det ha passet seg å gjort dette med tanke på savnet til sin mor... selvfølgelig ønsker vi å ha henne, men kan ikke tviholde viss hun bli ulykkelig... men dette er bare viss hun ser ut å savne selskap..... det andre som gjør oss i tvil, vil hun savne oss også?? og dette bare gjør alt verre....
litt råd og tips setter vi pris på... kjenner vi savner mammaen like mye som hun gjør...

Niana
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 02 Jan 2011, 03:20
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo

Re: Introduksjon til sine to søstre eller ikke?

Post by Niana »

Hei og velkommen til forumet :)
Kondolerer så mye med tapet, alltid vondt å miste en god rotte. 1 år er ikke så gammelt, hun kan bli mer enn dobbelt så gammel om hun er frisk og har gode gener. Men jeg vil tro at Doris savner mammaen veldig mye. Rotter er flokkdyr og kan bli ulykkelige og syke av å stå ensomme, så om du ikke orker å gi henne fra deg for å bo med søstrene, så anbefaler jeg virkelig å skaffe en eller to til selv. Særlig siden hun har vært med mammaen sin sikkert hele livet, så vil jeg tro hun ikke hadde trivdes som alenerotte. Vi mennesker kan aldri erstatte en annen rotte, uansett om vi bruker masse tid på dem.
Ang om rotter savner oss hvis vi gir dem fra oss vet jeg ikke helt. Noen rotter er veldig sære og liker ingen andre mennesker enn eieren sin. Men jeg tror at de aller fleste rotter takler en overgang fra et hjem til et annet uten store problemer. Om de har selskap av andre rotter og de nye menneskene er flinke til sosialisering :)
Cecilie med Heike, Killi og Theon/Reek

R.I.P Guttene mine

Post Reply