Dumbo-rotte og standard-toppøret-rotte= SLOSSKAMP ?????

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Dumbo-rotte og standard-toppøret-rotte= SLOSSKAMP ?????

Post by Alvrina »

Hei der :)

Jeg har et rimelig STORT problem med rottene mine nå!!!!!

Saken er den at Java ( dumboen) ikke har hilst på Nayad (toppøret) før fordi Java her vert plaget med Lus og Forkjølelse!!!

så i dag når jeg skulle Introdusere dem for hverandre(et eller annet ossen det enn skrives :wink: ) så tok Nayad og angreip Java og banka henne skikkelig opp!!!! Det var litt rart fordi an Nayad går jo alltid bra med alle andre rotter som ikke er dumboer!!!Hun har jo aldrig sloss med noen toppørede før?! Men Java fikk jammen meg gjennomgå!

så nå har jeg skillt dem ,jeg måtte sette Java i et Hamster bur så lenge!!!

Så da kom jeg til å tenke på:

Siden dumboer har litt "henge ører" har det noe med komuniseringen å gjøre ?

at de missforsår hverandre som Hunder og Katter ofte gjør???

Jeg bare syntes det var litt rart at de sloss?! nor Nayad aldrig har skadet en flue???

Hvis de ikke blir venner så må jeg muligens selge Java p.g.a at jeg ikke har sælig god plass til så mange store bur!!!!????

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Jeg vil ikke mene, at det har noget med ørene at gøre. Jeg har for nylig fået tre nye rotter, to dumbo og en topøret. Den topørede er lidt ældre end de to andre. Hvor begge dumboerne med det samme faldt til i buret, har jeg efter næsten 3 uger endnu ikke fået den topørede ind i buret.
Jeg tror simpelthen det måske er et spørgsmål om, at Nayad ser Java som en eller anden form for trussel, og bare skal have lidt tid til at vænne sig til hende. Og så er det ganske naturligt, at nye lige skal have at vide, hvem der bestemmer :wink:
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Jeg lot rottene bo sammen i natt...men det ente med høye skrik og sloss kamp..Hva skal jeg gjøre??

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Så lenge de ikke skader hverandre gjør det ikke noe at de sloss litt, det kan se litt voldsomt ut men noen ganger trengs det for å etablere en rangordning. Så lenge ikke en av dem er livredd og ikke tør å bevege seg i buret, så skal du bare være tålmodig. Det roer seg nok snart!

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

ok...Java tør å bevege seg ...men med engang Nayad ser henne begynner hun å dytte Java ,og små bite henne....!?

Er det normalt??

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Ja, det er normalt, så lenge hun ikke biter skikkelig. Hvis det bare er litt napping så er det ikke noe å bekymre seg for.

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

De har vert i samme bur i to netter nå..De har ikke sloss på et døgn virker som de har funnet ut hvem som er sjef!!!! Takk for gode råd!!!

Locked