Masse små krangling.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
sonja89

Masse små krangling.

Post by sonja89 »

Hei.

Jeg overtok broren min sine rotter for sånn ca 1uke siden. Det var 2 hannrotter som heter Billy og Skippern. Jeg hadde fra før av 3 hannrotter: Bånnsky, Ringo og Brutus.
Brutus brukte å bo sammens med Billy og Skippern for lenge siden, hos hun vi kjøpte de hos. Billy og Brutus er brødre.

Nå får jeg ikke de til å bli venner :evil: Bånnsky godtar Billy, men ikke Skippern. Det ser ut som at Skippern ikke godtar Bånnsky, men det går sånn passe med Ringo (hvis Ringo oppfører seg). Ringo godta Billy, men er sånn passe med Skippern. Hvis Bånnsky og Skippern krangler, så tar Ringo Bånnskys parti.
Brutus godtar begge to. Skippern er vell et år. Bånnsky og Ringo, som er brødre, er vell et halvt år.
Brutus og Billy er vell 9-10 (?) uker. Første gang de skulle møte hverandre, møttes de på sofaen, det var for en uke siden. Skippern freste, hylte og blåste seg opp når han så Bånnsky og Ringo. Han brydde seg ikke om Brutus. Bånnsky, som er sjefen i flokken, reiste bust, freste og gjorde seg klar til å sloss. Ringo, Billy og Brutus brydde seg ikke om Bånnsky og Skippern, de snuste bare på hverandre. Det endte med at Bånsky og Skippern sloss, Bånnsky er nesten dobbelt så stor som Skippern, så han vant. Ringo skulle "redde" broren sin, så han hoppet inn i slosskampen. Jeg tok Billy og Brutus og satte de i rotteburet, så gikk jeg får å skille de andre rottene. Jeg fikk skilt de, Bånnsky og Ringo gikk inn i samme bur som Billy og Brutus, mens Skippern gikk inn i et annet. Dagen etter så lot jeg Ringo og Skippern møtes på sofaen. Det gikk sånn passe greit. De snuste på hverandre og sånt, men Ringo ga klar beskjed om at Skippern ikke fikk ta på han. Jeg tenkte at Ringo har lettere for å godta andre, så hvis han godtok Skippern, så ville kanskje Bånnsky også gjøre det. Etter en halvtime så syntes jeg det var nok, og satte begge i buret med Bånnsky og de andre. Bånnsky sa ikke så mye, Skippern sprang og gjømte seg i et "hus" som er i buret. Men nå, etter ene uke, så har de fortsatt ikke godtatt hverandre. Billy og Skippern sover i lag og Bånnsky og Ringo sover i lag. Brutus sover der han vil, litt lamme Skippern og litt lamme Bånnsky.
Skippern fant seg et hus som er blitt hannes, hvis Bånnsky kommer nært huse, så hyler han og freser. Bånnsky syns visst det er artig å plage Skippern, så han lener seg mot inngangen til huset til Skippern for å plage. Når Bånnsky lener seg mot inngangen, så kan ikke Skippern komme seg ut. De kan stå sånn leeeenge. Jeg har ikke sett at de sloss, men hvis Skippern skal ta mat, så setter Bånnsky han på plass. Bånnsky har visst førsterett på maten.
Hva kan jeg gjøre for å få de til å bli gode venner? Det ser ut som at Bånnsky har lyst til å gjøre Skippern gal.
Kan Bånnsky og Skippern bli venner, eller er begge to ledertyper som ikke vil gi seg? Gjorde jeg noe galt, som bare forverret alt sammen? Eller er bare Bånnsky en liten *kremt*, stor terrorist?

Jeg vil bare at alle skal godta hverandre, uten masse småkrangling.

Locked