biting versus aggresivitet?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Det er kanskje forskjellige synspunkter på akkurat det. For meg kommer dyret først og ikke menneskets følelser (egentlig er det det siste jeg bryr meg om og det inkluderer mine egen følelser). Vi som har skaffet oss dyr har et ansvar uansett hvordan disse oppfører seg og hvis det er mulig for deg som menneske å gjøre noe sånn at dyret kan ha det bedre fremfor avliving, så gjør jeg det. Jeg synes avliving er en for enkel løsning på problemet spesielt når dyret er så ung. Dyret er totalt avhengig av eieren, ikke omvendt.

Akkurat det med å ta imot sånne rotter har jeg tenkt mye på og hatt veldig lyst til å gjøre. Hadde jeg hatt plass, tid og penger hadde jeg uten tvil gjørt det..

Anyways så er det min mening og en trenger ikke å ta seg nær av det. Mennesker på et forum har delte meninger om ting og tang.

Hmm.. Og plutselig forsvant et innlegg..
Last edited by Morgan's on 08 Jun 2005, 14:03, edited 1 time in total.
Hilsen!
Rose

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Jeg tror vi setter strek for denne diskusjonen nå.

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Noen avsluttende ord: dette er et tema som vekker mange følelser, det er tydelig. I slike sammenhenger vil NTFs styre gjerne minne om at man må være varsom så ens eget engasjement ovenfor dyrene (som er en positiv ting i seg selv) ikke blir til personangrep på mennesker som har valgt en annen løsning enn man selv ville gjort. Og kanskje spesielt mennesker som nettopp har gjort et valg alle forstår har vært tungt.

Locked