to og to..

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

to og to..

Post by Eli Andrea »

eg har 4 rotte der 2 og to kjenne kvarandre (to er brødre og toer brødre) '
koprleis skall eg introdusere dei(ein og ein?)
eg har såtte bura ved siden av kvarandre og dei drive med da dei pleie og gjere(eller beatle ser littt musefikistisk ut)
ka skall eg gjere
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

La dem møtes på et nøytralt sted hvor du enkelt kan skille dem ved behov og som er avgrenset, slik at de ikke kan stikke av og slåss utenfor rekkevidde(f.eks. sofa, seng eller bord). La to av dem møtes først (en av hver "gruppe"), og går det bra, kan du prøve med en til og tilslutt dem siste. Hvis de to første ikke går overens i det hele tatt, skill dem og prøv de to andre i stedet. Et tips: Ha på deg et par hansker når de første får møtes, i tilfelle krig. Jeg meg et kutt på hånden fra en uaktsom rotteklo da jeg sist forsøkte å sette sammen Tommeliten og Spinus. Hvis det skulle bli krig, kan de uforvarende komme til å bite eller klore deg, og et par hansker sparer deg en tur til legevakten og en stivkrampesprøyte.

Men: Hvis de to brødreparene går fint sammen seg i mellom, tror jeg ikke du får en introduksjon a la det vi fikk med det sosiale utskuddet Spinus og redde lille Tommeliten. Gi dem litt tid og la dem få være sammen utenfor buret først. Hvis det går bra en stund, kan du jo vaske buret og forsøke å la dem bo sammen (men vent med det til du er helt trygg på at de går fint sammen, for det blir vanskeligere å skille dem inne i buret dersom de begynner å sloss).

Lykke til, det går nok bra! Bare la rottene styre tempoet. :ost:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

inroduksjonen gjekk kjempe bra... dei er allered i same bur:)
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Roger&Ingrid
Gammelrotte
Posts: 2360
Joined: 06 Jun 2004, 15:36
Location: Trondheim
Contact:

Post by Roger&Ingrid »

Grattis! Dette høres ut som en suksesshistorie. :thu:
Spørsmål til styret? Ta kontakt på mail: ntf@tamrotter.com

Eli Andrea
Markeringsbehov
Posts: 294
Joined: 20 Sep 2005, 09:09
Location: Dale

Post by Eli Andrea »

da går forsatt sån passe bra.. dei kan vere i samme bur. men dei er ikkje venna....og den eine er litt redd for dei to han ikkje kjenne..
R.I.P Oliver:( du vil alltid bli savna.
Eg Beatle og Melis er glad i deg.

Locked