Fort og gæærnt!!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Zilver

Fort og gæærnt!!

Post by Zilver »

Det er mulig jeg må bite meg i disse ordene senere, men jeg vil i allefall dele dem med dere nå. Jeg hadde ei jente fra før av og som alle andre dumme nek var jeg ikke klar over at rotter har det best tosammen eller fler, og at buret jeg hadde var alt for lite. Kjøpte et stort bur, og la ut annonse og trålte butikkene her nede på jakt etter en liten venn til Silverjenta mi. Og fikk til slutt tak i Lilo her inne. Hu kom med Luna på søndag, og de to jentene løp rundt på sofaen å snuste og skvetta som bare juling.. Luna stritta så med pelsen at hu så ut som et lite lykketroll:) mens Silver tok det litt mer med ro.. Jeg hadde ikke vaska ut av buret eller rotta på forhånd, men gjorde i stand det andre buret i tilfelle rottefelle. Etter ei kort stund på sofaen slapp vi først Luna ned i buret og lot henne snuse rundt og sjekke terrenget, og så hoppa Silver etter på egen hånd. Litt frem og tilbake, en skikkelig klæsj med både tenner og hyling, men så gikk det sånn tålelig. Luna tok helt styringa, og Silver la seg flat. Noe som er merkelig siden hu både er eldre, større og hersker i buret. Men, sånt skjer:P Nå har de hoppa rundt (og tvangsparret på hverandre innimellom) og Silver kjefta hver gang Luna prøvde seg inn i huset hennes, og jeg endte med å skille dem første natta. Men siden de var like ivrige på å treffes morgenen etterpå, så satte jeg begge dørene åpne, og Silver var inne hos Luna før jeg fikk sukk for meg og "hentet" henne tilbake..hehe.. rare dyrene..

Hadde de ute i solskinnet en stund på mandag, og det var NM i bananas. De spratt rundt og var helt idioter begge to.. Holdt på å dø på meg..Tårer og snørr rant og jeg lo meg halvt til døde..

I allefall, hele gårsdagen gikk fint, de kjefter jo litt ennå, og er ikke helt enige i alt. Men i natt hadde de fått større hus, og masse avispapir (Silver er "nuts" etter aviser) så de har romstert og ordna seg et skikkelig hi der inne. Og når jeg gikk fra dem og på jobb så lå de og pussa hverandres hale inne i hengekøya...

Så så enkelt kan det gjøres. Jeg har kanskje vært heldig der, og har ennå til overs å bite i meg de søte ordene. Men Det ser ut som at Luna blir med oss til Trondheim i sommer, og en del av familien innen den tid om alt går bra:) Men gud så godt det er å endelig kunne gå på jobb uten å bekymre seg over den lille alene hjemme..

God sommer til alle her inne:)

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Så bra! Og så gøy å høre. :)

Lykke til videre.


Ps. Fjernet de to kopiene av innlegget ditt som plutselig dukket opp. ;)
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Zilver

Hjertelig!!!

Post by Zilver »

Snakker om nek..hehe.. Så plutselig at jeg hadde lagt det inn flere ganger..hehe. Men takk skal du ha:)

Nemo
Alfatryne
Posts: 1222
Joined: 12 Jul 2004, 01:30
Location: Grünerløkka, Oslo
Contact:

Post by Nemo »

Ittno' knussel. ;)

Det viktigste var jo at det gikk bra med de små.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Zilver

Post by Zilver »

Joda, det ser så langt ut til å gå fint. Heldigvis er hu jeg har overtatt henne fra så ålreit at hu tar henne tilbake om det skulle skjære seg helt. Men jeg er allerede helt forelska i frøkna så jeg håper på at det går bra. Hu ser helt snedig ut med krøll på halen etter mye løping i hjul, men som sagt übernusselig..hehe..

Du får ha en god dag:) Er på jobb og skal til lunsj;)

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Heisann! Nå har det gått noen dager til, hvordan går det med dem nå?

Tenkte å ta det her istedetfor på sms, så andre også kan få det med seg :)

Zilver

hei Lilo!

Post by Zilver »

Joda, nå har de roet seg, og blir bedre venner dag for dag. Luna er fremdeles hersker i buret, og det er av og til litt tvangspussing på gang. Men Silver den dusten ligger bare helt stille og skjærer tenner høyt og tydelig, så hu har visst ikke mye i mot det. Luna eier fremdeles den beste fleecelua mi *sukke* Og hu sleper den rundt i buret og har nå ordna seg som bare en dame kan inni hengekøya. Så hu er godt husvarm og har det bra. Og hvem kunne vel motstå det nusselige trynet? Not me!!!

Ser Silver har forandret seg stort siden Luna kom, mye mer sprudlende, og fornøyd. Og hver morgen henger de i burveggen for å få litt kos og en liten godbit før jeg går på jobb. Måtte kutte ned på snopet, for Silver begynner å bli fet..hehe.. Tror Luna har lagt på seg littegranne og..heh.. Vanskelig å ikke skjemme dem bort og da..hehe..

Men, alt i alt er det bare fryd og gammen. Luna en hjertens fryd å ha med å gjøre, hu slikker fremdeles like mye, og vi begynner å bli veldig gode venner vi og. Jobber natt nå, men når jeg har tid så skal jeg da med de to smådåsene innom jobben te deg så du får hilse på. Må bare ta en tur innom en dag om du skulle føle for det!

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Veldig kjekt å høre at det går så bra!! Ja, luna har sikkert ikke vondt av å legge på seg litt, hun er ikke akkurat feit, hehe..

Godt å høre at Silver også koser seg med henne, var nok godt å få en rottevenn :D

Godt å vite at Luna har fått et så godt hjem, men det visste jeg jo før du fikk henne, hadde aldri overlatt henne til noen andre! :D

Zilver

Post by Zilver »

Jo tusen takk du:) Hyggelig komplement å få:) Hadde dem ute på plena, med et lite basseng, og du skulle sett dem, Silver var jo pingle som vanlig siden bading ikke er hennes favorittgreie, men Luna var gjennombløt... Og så lå de under en klut i skyggen og sov siesta med alle fire beina i været etterpå.

Locked