Har virker som en glad og fornøyd liten rotte, ungene våres leker masse med han, men allikevel mente jeg at vi burde få en kamerat til han i buret. Jeg klarte å overtale mannen til at vi skulle kjøpe en til rotte, han syntes egentlig det var nok med en, men siden ikke ungene har mast og lekt med og stelt Rolle og jeg sa til min kjære at det var jeg som ville ha en til rotte, så gikk han med på det da

Så idag var vi i dyrebutikken og kjøpte Tussi, en søt liten guttebaby-rotte på ca 4/5 uker gammel. Jeg avtalte med de i butikken at vi kunne ha han med hjem for å se om de skulle bli kompiser og hvis det ikke går, så får vi levere han tilbake.
Da vi kom hjem fikk Rolle og Tussi hilse på hverandre.
Det eneste Rolle gjorde var å snuse masse på rompa til Tussi

Men ellers viste de ikke stor interesse i hverandre egentlig

Da prøvde vi litt i buret til Rolle, Tussi fikk komme på besøk.
Rolle viste tydelig hvem som var sjefen der... nemlig HAN!

Etter litt mer snusing på rompa til Tussi, begynt de å "slåss" litt... følte at det var mer lek enn skikkelig slåsskamp (og gjerne Rolle's måte å vise at han er sjefen), men har nå hvertfall følgt med hele tiden for å være sikker og ropte på Rolle hvis det ble for voldsomt, og da sluttet han.
Etter et par omganger med 'slåssing' har begge roet seg ned, men det virker ikke som om de er interessert i å bli venner. Rolle ligger i huset sitt eller hengekøya, mens Tussi ligger nederst i buret i et hjørne og virker litt redd.
Kanskje det er pga at han ikke er helt tam enda, de hadde visst ikke så mye tid til det i dyrebutikken

Lurer på om det er normalt at de ikke bryr seg om hverandre, ikke koser, ikke leker sammen. Kommer dette etterhvert kanskje?
Jeg tør ikke la dem være sammen for natten, da kan jeg jo ikke følge med, så Tussi har fått Rolle sitt gamle bur (Rolle har fått nytt bur noen dager siden). De står på siden av hverandre. Håper de har lyst å leke litt sammen imorgen da!

Hvis ikke de 2 blir venner, så føler jeg at det liksom ikke er noe vits i å ha Tussi, for det var jo akkurat derfor vi kjøpte han, som lekekamerat til Rolle.
Hva synes dere?
Hilsen, Maria (ny som rotte-eier og ny på forum!)