Nå er de to!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Teacya

Nå er de to!

Post by Teacya »

Hei!

Nå har jeg vært i dyrebutikken og kjøpt en liten svart rotte jente på litt over 2 mnd....

De hilste på hverandre på badegulvet der ingen av dem har vært før... byttet ut strø og slik i buret....Det er ikke for tidelig og sleppe de sammen når det gikk så bra på bade gulvet?!?!?

Hun jeg hadde fra før viste seg litt boss da.... hun nye undekastet seg med en gang.. hun skal vel bare vise at hun er sjefen så det er vel ikke så farlig.`..??? Holde litt øye med de i startet.. Hun deler maten og sånt da... så det går vel bra....

Skriver noe jeg.. hvis jeg blir usikker på noe eller det skjer noe.... hehe

Casanova

Post by Casanova »

Bare av nysgjerighet...Hvor gammel er den du har fra før?Gleder meg til jeg skal kjøpe en venn til jenta mi.

Teacya

Hmmm!

Post by Teacya »

hmmm hun er 6-7 mnd....!

De er kjempe søte begge to... tihi

pointless

Post by pointless »

ååå, heldige deg! sikekrt kjempesøt! :D

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Gratulerer med ny rottis :D
Mvh Ida S. Eggen

Teacya

Yaaaa!

Post by Teacya »

hehe...

De trives kjempe godt sammen.... vasker hverandre og koser seg..

Hun Arwen var litt skeptisk i starten, men nå er de bestiser alt... hehe...

Hun nye er litt tøffere og klatrer ned fra senga mi, selv om den er HØY...
Hun kommer seg ned... hehe

Jeg valgte og ta en rotte fra dyrebutikken jeg.. og gi den henne et godt liv.Hun har kanskje ikke en god gemytt, men hun fortjener et godt liv uansett... ...

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Lykke til med din nye rotte. Jeg er glad for at den du allerede hadde har fått en venn.

Bare for å komme inn på det; hvis vi skal forhindre at dyrebutikker tar inn flere og flere rotter fra hvem som helst, bør vi heller ikke kjøpe rotter der. Får de problemer med å selge rotter, kan de jo ikke ta inn flere, og forhåpentligvis vil færre som ikke kan noe om rotter sette kull på sine "fordi det er gøy".
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Teacya

Sant sant!

Post by Teacya »

ja det er sant...

Men hun hadde så nydelige øyne.. kunne ikke la hun bli der i det lille buret... så ut som hun satt og gråt vettu...

Siva

Post by Siva »

Har en svart rotte jeg også, for et sammen treff :P

Siva er svart og Meela er en Husky, champagne farget :-) :D

kriztin

Post by kriztin »

Melody wrote:Lykke til med din nye rotte. Jeg er glad for at den du allerede hadde har fått en venn.

Bare for å komme inn på det; hvis vi skal forhindre at dyrebutikker tar inn flere og flere rotter fra hvem som helst, bør vi heller ikke kjøpe rotter der. Får de problemer med å selge rotter, kan de jo ikke ta inn flere, og forhåpentligvis vil færre som ikke kan noe om rotter sette kull på sine "fordi det er gøy".
Men enn hvis de fortsetter å sette kull på rottene for skøy, og når ingen vil ha de så kjører de over dem med bil og sånt... *grøss* har hørt mye fælt om slikt..

annetten
Betarotte
Posts: 421
Joined: 13 Feb 2004, 12:01
Location: Oslo
Contact:

Post by annetten »

Melody wrote:Bare for å komme inn på det; hvis vi skal forhindre at dyrebutikker tar inn flere og flere rotter fra hvem som helst, bør vi heller ikke kjøpe rotter der. Får de problemer med å selge rotter, kan de jo ikke ta inn flere, og forhåpentligvis vil færre som ikke kan noe om rotter sette kull på sine "fordi det er gøy".
Nå er det ikke så mange oppdrettere i landet at det er alle som har noe alternativ til butikkrotter. Og når det gjelder å skaffe en liten rotte en burkamerat synes jeg det må prioriteres høyere, selv om jeg er enig i det langsiktige målet.

kriztin

Post by kriztin »

annetten wrote:
Melody wrote:Bare for å komme inn på det; hvis vi skal forhindre at dyrebutikker tar inn flere og flere rotter fra hvem som helst, bør vi heller ikke kjøpe rotter der. Får de problemer med å selge rotter, kan de jo ikke ta inn flere, og forhåpentligvis vil færre som ikke kan noe om rotter sette kull på sine "fordi det er gøy".
Nå er det ikke så mange oppdrettere i landet at det er alle som har noe alternativ til butikkrotter. Og når det gjelder å skaffe en liten rotte en burkamerat synes jeg det må prioriteres høyere, selv om jeg er enig i det langsiktige målet.
Jeg synes heller at dyrebutikk eiere og ansatte burde blitt mer opplyst og mer ansvarlig, og at de gir korrekt informasjon til eierene. Det vil heller jeg jobbe for, for at dyrebutikkene ikke vil selge rotter etterhvert høres usansynlig ut. Det vil alltid være mennesker som kommer innom dyrebutikken og finner ut at DET dyret vil de ha, eller at de ikke vet av oppdrettere og at dyrebutikkene som regel er billigere.

Kristin

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Post by Heidi »

Min holdning er at det er helt ok å kjøpe rotter fra dyrebutikk dersom rottene der blir behandlet bra. Ser du rotter i dyrebutikk som enten er for unge til å tas fra mor, går sammen i blandede kjønn, er aggressive, har sykdommer og parasitter, osv, så fortell eieren (ikke de som tilfeldigvis står i kassa den dagen) hva du synes bør rettes på for at det skal bli interessant for deg å kjøpe rotte der. Pass også på å si at du vil nevne det på NTFs forum hvor det er over 100 rotteglade medlemmer...

kriztin

Post by kriztin »

Heidi wrote:Min holdning er at det er helt ok å kjøpe rotter fra dyrebutikk dersom rottene der blir behandlet bra. Ser du rotter i dyrebutikk som enten er for unge til å tas fra mor, går sammen i blandede kjønn, er aggressive, har sykdommer og parasitter, osv, så fortell eieren (ikke de som tilfeldigvis står i kassa den dagen) hva du synes bør rettes på for at det skal bli interessant for deg å kjøpe rotte der. Pass også på å si at du vil nevne det på NTFs forum hvor det er over 100 rotteglade medlemmer...
Jeg går ofte innom dyrebutikkene i Trondheim, og jeg er vel fornøyd med det jeg ser, bortsett fra at på Zolsiden Zoo, fikk jeg en rotte som var ca 3 uker gammel. Det var en eier som kom med rotta, og butikken tok imot den, men jeg vil ikke fraråde noen å kjøpe noe der, fordi eieren visste hva hun skulle gjøre, og jeg fikk kun kjøpe den hvis jeg tok med kompisen hans..

Hvis jeg er heldig får jeg kanskje jobbe i en dyrebutikk til høsten!! wohoo.. stakkars dyrebutikk...

Kristin

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Åh? Emidarja fikk jo beskjed da hun var der om at de syntes 4 uker gamle rotteunger var litt for gammelt å ta inn til butikken... Dessuten var ikke den artikkelen om henne i Adresseavisen positiv lesning...

Men akkurat butikken skal jeg ikke uttale meg om, for jeg har ikke vært der...
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Locked