Ja jeg vet jeg maser fælt...:)

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
karinatonder

Ja jeg vet jeg maser fælt...:)

Post by karinatonder »

Er så usikker og trenger desperat bekreftelse fra dere O`store Rotteguruer som vet så mye mer enn meg ;)

Er jeg på rett vei?

Har latt Sasse og Siko (den nye) møttes på samme nøytrale sted nå i 3 dager. I dag var Sasse for første gang ikke dominerende, bare snuste litt og ville så ned. Begge står i bur ved siden av hverandre men det ene buret har bare sprinkler i taket og de får derfor ikke snust på hverandre i burene. Bytter bur til de av og til så de skal bli vant til lukt. Sasse har egentlig et helt rom men det har vi rundvasket og prøver nå få han til å glemme at det eksisterer slik at begge to kan oppdage det på nytt. Skal la de treffes der om noen dager tenker jeg, etter flere møter uten sterkt domineringsbehov fra Sasses side. Høres det ut som jeg gjør ting riktig? Er det andre ting jeg kan gjøre eller gjøre noe anderledes?

:ost:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Jeg synes du skal prøve og sette dem sammen etter en rundvask av buret ;) Det går som oftest bra :thu: Hvis ikke skiller du bare dem ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Maria
Klatrer på møblene
Posts: 527
Joined: 20 Oct 2004, 20:50
Location: Oslo

Post by Maria »

Det høres så fint og riktig ut så :)
Rundvask, ommøblering og kanskje noen helt nye ting i buret eller rotterommet.
Maria H.

karinatonder

Post by karinatonder »

Da var det gjort! Sasse og Siko har tilbringt natten sammen i "nytt" bur og "nytt" rom. Rottemor har sovet på samme rom, men det ble strengt tatt ikke så mye søvn da...

Har gått litt bra tror jeg, men også ting som bekymrer meg. Småen barikerte seg raskt i et telt i buret. Sasse fikk ikke komme dit, og det virket som han aksepterte det. Men hver gang småen tar mot til seg og skal ut og utforske verden, så løper Sasse etter han nesten jager han inn i teltet sitt igjen. Sasse ville også helst sove med meg og ikke i buret. Lot døra være åpen da han blir stresset av å være innestengt, så han fikk bestemme selv. Er dette normalt? Vil det gå seg til etterhvert eller har Sasse mest lyst til at Siko kunn skal holde seg i lille teltet sitt..? :hm:

Takk for alle svar dere, klem fra sliten rottemor

karinatonder

Post by karinatonder »

De er venner!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :bravo: Lot de få en natt hver for seg og nå er de satt sammen i et nøytralt bur igjen. Siko var nervøs først men Sasse var ikke aggressiv, bare snuste litt og til slutt så vasket Siko Sasse i nakken!!!!! Var så godt å se at rottemor gråt en skvett :roll: Skal ha de i buret en stund nå så de får bli skikkelig kjent og lille Siko ikke er så redd/skeptisk lengre.

Tusen takk for alle svar, jeg skal herved ikke plage dere med dette mer ;)

:leftrat: :ost: :rightrat:

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Så bra da! :thu: Lykke til videre med rottisene dine :)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Ailani
Alfatryne
Posts: 1950
Joined: 27 Apr 2005, 19:13
Location: Asker, Akershus
Contact:

Post by Ailani »

Godt å høre! :D
*Med vennlig hilsen Erica Malene*

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Kjempebra :thu:
Lykke til vidre med gutta ;)
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Locked