En rotte

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Siva

En rotte

Post by Siva »

Hva skjer hvis man bare har kunn EN rotte i et bur? :roll:

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Den blir sterrsa og trist :( !!! deperimert og da er det størra sjanser for at den starter u-vaner som å gnage hull i bur bunnen :( !!! Rotter er flokk dyr :wink: !

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Tråden er ryddet!

Hold dere saklige, jenter!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Det står ingenting i Norges lover om rottehold. Man kan heller ikke bli anmeldt av politiet for å ha kun en rotte, men snart kommer Mattilsynet ut med info om ulike dyrearter og NTF har selvfølgelig vært med på å skrive om tamrotter. Utkastet leser du her: http://folk.uio.no/heidisj/brosjyre.html

Man bør tenke på rottenes beste og å bo alene i bur er ikke det beste for dem. Selv om rotta har en eier som tar godt vare på den når hun/han er hjemme, er rotta fortsatt alene i buret mens eieren er på skole/jobb eller ferie. Dessuten snakker ikke mennesker og tamrotter samme språk. Vi kan ikke trøste og være venn på samme måte som en annen rotte kan.

Jeg skjønner egentlig ikke poenget med å kjøpe seg rotte hvis man absolutt bare skal ha én. Da kan man heller kjøpe en gullhamster. Tenk på dyrenes beste... ikke ta dine valg basert på egoisme...

En rotte som bor alene trenger ikke å lide synlig, men det blir likevel for dumt å si at den ikke gjør det. Rotter er flinke til å skjule ting, men de er også tilpasningsdyktige så det er mange som har bare én rotte som ikke legger merke til at det er noe galt i det.

Det er verre med rotter som er vante til å bo sammen med andre rotter og som plutselig blir igjen alene, og det er heller ikke så greit for rotter som bor alene som en gang iblant får møte andre tamrotter... dette kan merkes på aggressiv atferd eller annen atferd...

Vil man gjøre det beste for sin rotte, lar man den ikke bo alene!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Siva

Post by Siva »

Sjønner d, det er derfor jeg skaffa meg Meela ;-)

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Hvor har det blitt av de to innleggen jeg skrev om temaet ?????Du størte de jo :wink:

Jaja samme det !! Melody : vi prøver å være sakelige vi vettu :wink:

Melody
Alfatryne
Posts: 1942
Joined: 13 Feb 2004, 23:19
Location: Sør-Trøndelag

Post by Melody »

Som sagt har jeg ryddet tråden for unødvendige innlegg!
Meloen og Dropjes rottedagbok
Superratz

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

ja jeg skjønte det ..
:) :D

Siva

Post by Siva »

melody...det er unødvendig og slette alues sine innlegg fordi du skulle skrive d samme selv..synes ikke er riktig.....

kriztin

Post by kriztin »

Melody wrote:Tråden er ryddet!

Hold dere saklige, jenter!
Har ikke fulgt med på tråden selv, men se det understrekede ordet..

Siva

Post by Siva »

d var jo sakli

Alvrina
Alfatryne
Posts: 1475
Joined: 14 Feb 2004, 19:34
Contact:

Post by Alvrina »

Det var sakelig nok .

Siva

Post by Siva »

samme det nå da...gidder ikke å krangle om dette lengere...steng tråden og bli ferdig her...har fått svarene mine...thaa

Locked