Igjen..

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Locked
Lillenill

Igjen..

Post by Lillenill »

Heisann.. Bare meg igjen...
Denne gangen gjelder det gutta mine..
Nå har jeg endt opp med 5 jenter og 5 gutter.. Hehe..
Og venter på en liten hann til, fra Ailanis kull :P

Men; Idag kom det tre nye hanner inn til oss...
Og de er jo mye større enn de små pinglene jeg har :P
Hehe..

Men; Da jeg introduserte de, trodd jeg alt skulle gå i riktig vei.. Men mine to små var oppblåste i pelsen og hørtes ut som ti ville okser..
Og Stein prøvde å tvangsparre han minste, Jean Carlos..
Og det likte han ikke så godt... Så da ble an gretten og ga han en liten lusing.. Ikke voldelig eller aggresivt.. Men sånn, ikke kødd med meg opplegg..
Mens Racer gjemte seg under hånda til samboeren min.. Hehe..
Og da en av de nye kom for å hilse på samboeren min, så freste Racer mot han... Hehe.. Litt sjalu kanskje?
Introduserte de på ett nøytralt sted, som senga..
Og etterhvert tok vi de med ut på sofaen, så fikk de bråke litt der hvis de ville det.. Og fortsette å bli kjent, mens vi holdt på med buret..
Ga de vann, mat og yougurt så de kunne kose seg mens de var ute..
Var litt pip-pip...
Milo holdt seg helst unna disse gærningene... Snuste litt på Racer og Jean.. Men gadd ikke noe bråk..
Men likevel.. De mobba han litt, men var ikke i nærheten av han.. Så han er en liten pingle..

Så vasket vi buret, og la inn avispapir og noe leker og mat og vann...
Dette buret har vi/skal kjøpe av hun forige eieren.. Som vi overtok rottene fra.. Så jeg lot mine bli kjent i buret først... Sånn at det var litt lukt av dem der også..
Vasket noen av tingene dems, og la inn der.. Og la inn alt det som fulgte med...

Etter at Jean og Racer hadde blitt kjent i buret og fått utforsket litt.. Satt vi resten av gjengen inn..
Alt gikk greit, litt pip-pip - Og de nye skulle absolutt ikke få lov til å komme inn i huset sammen med Racer... Det var ett forbudt område, som kun brukes av han og broren..

Alle ligger på hvert sitt sted, og det har nå gått leeeenge etter at de er blitt satt sammen....

MEN: I de siste minuttene nå har jeg hørt litt fresing fra Reacer eller Jean Carlos... Vet ikke hvordan jeg skal tolke dette..

han gjør nykomlingene ingenting.. Bare freser.. Og han har ikke sånn oppblåst pels lenger...

Og han halta litt i sta, men gjorde ikke det nå lenger...
Dette minner meg om Nira som lagde ugang bare noen nye rotter kom i hus, men...

Vet de finner ut av ting selv og sånn...

Men problemet er av mine to småttinger har hatt en figth ett par dager nå og blitt litt pelsløse under magen... Men de sover sammen og pusser hverandre...

Er dette snakk om dominanse eller?

Bare sånt spørsmål.... Ble kanskje langt innlegg, men..

Småttingene mine er jo så utrolig glad i andre dyr, og gjør ingen fortred og er så nysskjerige..

Men de har jo ikke akkurat vært i kontakt med andre hannrotter siden de ble kjøpt på dyrebutikken i sommer..
Kan det også være det..?

Lillenill

Post by Lillenill »

Hei! Dere kan vel egentlig bare stenge/slette denne tråden ;)
Ser ut som alt ordner seg til slutt her, bare at denne gangen er det de nye som er tøffere i trynet... Og de små gutta pingler og har hylt som små griser de to siste dagene, men fortsatt litt skeptiske til de nye.. Da de er større, enn dem selv..

Men men.. Tok en av min lille og en av han nye på fersken sammen i sovehuset i går... Men de stakk fort ut av det, og gikk hver til sitt da de så jeg glodde på de.. Ville vel ikke at jeg skulle tro de var på deler'n eller noe...
Men men...

Skulle trodd han ene hadde homoforbi eller noe...
Men etter oppblåst pel, fresing ( noe er det nå også, men har roet seg betraktlig nå i kveld ), og utrolig irriterende hyling, som en voldtatt gris, så er alt dobbelt så bra enn hva det var..........

Puuuh.........

Så slett gjerne tråden..


Mvh Ida Kristine Solbakken, og de 10 små rottisene..

Locked