Blue ønsker velkommen!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Blue ønsker velkommen!

Post by tantepose »

I går kom en etterlengtet sending fra sverige.Håpet det skulle komme en hel haug så det skulle bli lett å bare plukke en.Men der satt det to små,grå stakkarer :shock: Attpåtil var de dumbo,som gjorde dem enda mer stakkarslig ;) Selvfølgelig kunne jeg ikke la noen av dem bli sittende igjen alene!Den ene var endel større enn den andre som var liten og"dunete".Butikkinnehaveren sa de aldri visste hva de fikk,hvor mange eller kjønn.Sist fikk de en liten gravid nakenrotte sammen med en ganske stor hanne!Fikk dem med hjem i en pappeske som jeg satte på bordet ved stolen min.Tenkte de skulle få venne seg til lyder,lukter,rotteprat og litt kløing :) Etter ettpar timer hentet jeg Blue som sov under dukkebenken sin.Hun snuste ivrig rundt esken og etter en stund lot jeg henne gå inn.De snuste litt på hverandre og pusset seg.Blue trasket litt til og fra,låg ei stund på skulderen min og tok seg en tur inn til dem igjen.Etter litt flyttet vi bort i sofaen,og da den store skulle følge etter Blue langs ryggen måtte hun settes på plass litt,men bare forsiktig.Jeg lagde nattehus til de nye som jeg satte opp på buret til Blue.Tenkte det var godt for dem å få komme seg litt i fred og ro.Blue var jo ganske hyper :D Idag har de kost seg på "glassdisken"(lang,høy kjøpmansdisk)med mye rart på.Her står dukkebenken som er så fin å kose seg under(kan sees på youtube i paraplyfilmen)Der ligger de nå og sover så søtt :D Den lille sover mye,den større er livlig,full av fart og klatret nå opp langs erme mitt og la seg under håret mitt,Blue koser seg og virker litt voksen(ca.4mnd) ;) :lol: :rottehode: :rottehode: :rottehode:

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Så gøy da, og så bra at de aksepterte hverandre så bra! :) Hvilket kjønn er de to nye? :) Får bare håpe de er friske og fine da, iom de er fra Sverige, er jo ofte mye rart med disse svenskimporterte. :) Gratulerer med nye rottiser i hus! :)
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Tusen takk! :D Det er to små jenter.Det er sikkert 2 uker i aldersforskjell på dem :shock: Den minste kunne ikke vært mer enn 3 uker da hun ble sendt,ingen glatte hår på henne.De er ikke tamme men det kommer fort. :D Kommer lett inn mellom hendene mine og opp til ansiktet.Den store er ganske livlig og nyskjerrig.Den lille sover mye(gjerne i halsgropen min)men spiser bra.Inatt sov de buret alle sammen og det går helt fint,ikke et skrik :D Igår var de sammen hele tiden ute av buret.Det gjikk helt smertefritt :) Følger nøye med den lille,sover mye,men gjerne litt på siden av de andre,ikke oppå-under.Har ikke funnet fine navn ennå,så det blir mest muss,mess og møss :lol:
Sender varme tanker til deg som jeg vet har hatt det veldig vondt nå :cry: Bra du har mange barteneser som kan trøste deg! :sol:
:D :rottehode: :rottehode: :rottehode:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Den lille er 80gr og den store er 140gr. :roll:

LILO
Hamstrer mat
Posts: 383
Joined: 01 Nov 2005, 11:34
Location: Sandnes

Post by LILO »

Gratulere med nye kompiser!

Hvis den lille er 80 gram, kan den godt være 5 uker. De er ikke i karantene før de kommer til butikken. De kommer direkte fra Imazo som leverer selv på døra, så de er blitt tatt derfra etpar dager før de kommer til butikken...

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Gratulerer med noen små blå! :mrgreen:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Tusen takk alle! :D Den lille ligner på din Mia,Rottegal :D Det går veldig bra med dem,men de bryr seg lite om hverandre.Dumt de to nye ikke er søsken kanskje,så hadde de sikkert holdt sammen.Blue holder på som hun alltid har gjort,bryr seg ikke om de nye.Er veldig opptatt av hvor jeg er til enhver tid :) Den største lille har det travelt med å fart rundt,gjerne inne i "rottejakken" min.... :roll: Den lille legger seg for seg selv og kan ligge slik lenge.Tar den bak i nakken så ofte jeg kan og det er tydeligvis godt :D Håper de blir "en flokk" etter hvert,men Blue var jo alene lenge i butikken og de to andre har vel bare turen fra sverige felles...Men de er kjempedeilige alle sammen! :lol: :rottehode: :rottehode: :rottehode:

Hoyst_87
varamedlem
Posts: 1041
Joined: 20 Jan 2006, 17:58
Kjønn: Kvinne
Location: Oslo
Contact:

Post by Hoyst_87 »

Takk for varme tanker! :) Er herlig å ha mange å trøste seg med ja. :)

Så bra at de koser seg og ser ut til å trives da! Godt at den lille var hele 80 gram da, det er jo en viss størrelse. :) Da har den nok ikke vært altfor liten! :) Håper de små blå er friske og fine, og at de ikke viser seg å være blødere eller aggressive eller noe slikt! :? Iom de er blå dumbo fra imazo, så er det sikkert lurt å holde et øye med dem. :)

Men masse lykke til, håper de snart finner sammen og blir gode venner!
Astrid - med Martin, Lundii & Chiara (etnahunder), Cin (saluki), og rottene Kaos, Trøbbel, Castor, Lusk, Basse og Cactus. <3

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Nå har de ligget sammen lenge,under dukkebenken :D Virker friske og sterke(utrolige krefter i en slik liten skrott.. :o )Og begge de nye er kosete :D Skal bli nøye fulgt opp ja,så nøye at mannen min har begynt å snakke bare med hunden.... ;)
:D :rottehode: :rottehode: :rottehode:

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

MÅ bare prøve dette med bilde.....fomle,fomle... :hm: Image

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

HIMMMMALAIAAAAA :shock: E KLART D!!!!!!! :lol:

Post Reply