finner ikke svar på det jeg lurer på.

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Anita og rotta Enzo

finner ikke svar på det jeg lurer på.

Post by Anita og rotta Enzo »

jeg har hatt en rotte i ca 2 mnd, på lørdag kjøpte jeg en til slik at han ikke skulle bli alene. vet at det kunne være forsent. jeg har satt opp et bur ved siden av og den lille inn der. hatt de på sofaen sammen det har gått fint han store har lagt den lille i bakken og den lille har godtatt det, har latt de få vært på besøk hos verandre, den lille er jo så snill men jeg synes min gamle store gutt et litt slem. skal jeg la de holde på ?
de er veldig nyskjerrig på verandre, den lille trekker seg ikke unna han store. Hvor lang tid skal jeg la det gå før jeg omplaserer han?

Marcus
Betarotte
Posts: 626
Joined: 20 Jun 2006, 17:38
Location: Elverum

Post by Marcus »

Hva mener du med "slem"? Når de hilser, er det helt normalt at det kommer litt piping og tvangsvasking,
men om det er sånn at han store puffer opp pelsen, dytter seg mot den lille osv,
så er det nok heller den store som kanskje ikke vil ha besøk. Men jeg foreslår, at så lenge det går bra,
flytt dem sammen. Vask buret de skal bo i ordentlig godt (hvis den store rotta bor i buret), for å få vekk lukt.
Hus, hengekøyer osv, burde også vaskes ;)

Jeg har hatt en aggresiv hannrotte, mens jeg fikk en ny rotteunge. I starten var den aggresive rotta mi kanskje litt hard mot lille Nemo,
men etter 1-2 uker, var de perlevenner, selv om den aggresive rotta mi hadde sine "perioder" :lol:

Så det kan jo gå bra, men du må være veldig forsiktig og ops. Jeg vill ikke skremme deg nå,
men jeg vet om tilfeller der de små har blitt drept av en annen rotte.

Lykke til hvertfall :)
Tamara
------------------------
Savner dere go'-klumpene mine<3

Dumle
Markeringsbehov
Posts: 270
Joined: 10 May 2007, 17:06
Location: Akershus

hei

Post by Dumle »

Jeg har hatt en rotte i to år før jeg introduserte en ny liten en, og det eneste som skulle til da var tålmodighet..

Krangling er det alltid, men de må bare få krangle ferdig om hvem som er sjefen. Bare pass på så ikke krangelen går over til heftig slåsskamp. Det vil du høre på skrikingen ;)
Hvorfor være vanskelig, når man med en liten anstrengelse kan være komplett umulig?

Altså:
Jente
20 år.

Anita og rotta Enzo

Post by Anita og rotta Enzo »

dette gikk jo så bra så, de er venner synes vel at han lille fikk litt føff behandling til å begynne med men nå går det bra.
lurer vel egentlig litt hva den gamle tenker om han er sjalu eller om den lille er sjalu?

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Husk at ei voksen rotte ikke er som et menneskebarn.De har sterke innstingt som er nedarvet i dem.Når det kommer til stykket dreier det seg om rang og å overleve.Lykke til! :D

Anita og rotta Enzo

Post by Anita og rotta Enzo »

dette går så fint så:) det ser ut som de har det fint sammen.

Post Reply