er så lei!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

de har ikke vært i samme bur siden fredag, men har luftet de sammen osv, har gått fint. men plutselig eksploderer det innimellom, nå har mine rottet begynt å bli stygge med den nye å den føler seg nok ikke bra.
men mine er veldig skremt enda.. er så itvil å jeg skal. får han er kjempe snill å god rotte :D
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Du bør kanskje gi dem fred en stund.La dem være i hvert sitt bur og luft dem hver for seg.Ting må få tid til å roe seg.Kos mye med dem alle,(nykommingen for seg),og la dem bli trygge igjen.La det gå noen dager før du prøver igjen og da må du være klar til å skille dem skulle det komme til slåssing.Det er ikke lenge siden fredag så du er nok litt for utålmodig,slikt kan ta tid. :)

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ja ikke akkurat utålmodig. men redd. hehe jeg blir så stresset å redd får at det ikke skal gå, ja vet det er få dager! hehe

men jeg har de separert nå, sist jeg luftet de sammen nå var den nye veldig snill. helt utrolig, men da var alle andre små stygge å hylte får ingen ting. men skal la de være noen dager :D
takker så mye får svar =)
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

de er redde når de hyler.

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

ja jeg vet det...de oppfører seg så rart.. hmmm noen ganger er de stygge med han å noen ganger veldig redde.
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

hva gjør de når de er stygge mot han? steller seg på to bein og bokser, skriker?

Monster

Post by Monster »

huff, dette var ikke greit. men bra du har fått skilt dem nå :) det går nok bedre når alle får litt tid på seg. om du langsomt lar dem venne seg til lukten av hverandre. kan hende at det tar litt lengre tid siden de fikk en litt brå start, men det går nok etterhvert. men du skulle sagt ifra at du bare hadde et bur, så kunne du fått lånt ekstraburet mitt!

ssilje89
Betarotte
Posts: 691
Joined: 19 Oct 2007, 15:55
Location: kristiansand
Contact:

Post by ssilje89 »

takk monster :) jeg skulle egentlig få det etter jeg hadde fått den, samme dag. men ble masse kluss. fikk ikke det andre før i dag. men fikk skilt av den nederste delen av buret så det gikk. :)

når de er frekke er det eks når de er inne i buret sammen så legger den seg å prøver å få kos å være sammen med di. den ene syntes det er veldig gøy men 2 av de minste jager han bort å så reiser di seg på to ben å slår etterhverandre det har gått frem å tilbake nå, å noen har til og med begynt å krangle seg imellom. men skal greie dette.

er bare en som er redd får han nå. det er den som ble bitt, den minse å den som alltid er meat forsiktig...
stikk innom oss på:
www.siljesrotter.webs.com

er ikke helt ferdig med siden enda.

Monster

Post by Monster »

jeg tror det er vanlig at de begynner å sloss seg i mollom når de lukter/har møtt en annen rotte, det har ihvertfall jeg merket, at når det andre rotteburet sto nerme kranglet de mer enn da det sto lengre vekke. men det er bare knuffing, for å justere rangssystemet sikkert...

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

huff

Post by torasrotter »

huff :(
Jeg var hos silje å så på det, og det så ikke bra ut...
de sloss skikkelig mye, og de andre er nå så redde for han at de har begynt å støte han ut :shock:
Men silje har prøvd det hun kan :)
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply