Remy fikk seg en venn

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Remy fikk seg en venn

Post by Mac dyregod »

Som planlagt fikk Remy seg en venn!!
Dette gikk over all forventning da jeg tok Remy med i et reisebur når jeg kjøpte den lille!
Jeg lot dem snuse litt på hverandre gjennom reiseburet og Remy viste ingen tegn til dominans/aggresjon. De var inni der sammen en god stund så begynte Remy og den lille å tøyse. hoppet rundt og fikk skikkelige raptus byer begge to :shock:
(remy er født i desember 07 og den nye (Emil) 21. jan.08)
Da de kom hjem ble de satt i samme bur, og det gikk fint!
De har stått sammen i to dager og ingen av dem har skadet hverandre, men om natten(noen ganger om dagen) hører jeg skrik og piping fra den lille og når jeg ser til dem så leker de bare! Remy pusser den små så får de helt raptus begge to(det kan se veldig voldsomt ut, som om Remy spiser den lille, men de har ingen sår eller noe)! Når de sover så ligger de i hvert sitt hjørne, aldri sammen! Remy liker seg veldig godt ute med meg og når de er ute sammen kan de godt ligge ilag i hetten, ingen problem.
Er det noe jeg skal bekymre meg for, eller bare la det være slik.
Et liv uten dyr er ikke noe liv

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Høres da koselig ut ;)

Mac dyregod
Sofaspiser
Posts: 179
Joined: 06 Dec 2005, 22:27
Kjønn: Kvinne
Location: bergen

Post by Mac dyregod »

det har ikke noe å si at de ikke sover sammen? synes synd på babyen som kom fra et stort kull på 14, hvor de alltid sov sammen, men nå blir han forlatt alene..
Et liv uten dyr er ikke noe liv

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Det ordner seg nok skal du se, er jo skummelt å måtte dele seng med en ukjent ;) i mine bur pleier den nye å ligge alene 1-3 dager før den får være med så smått, selv om de leker sammen fra starten.
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Post Reply