Harry og Ovard har fått nye venner!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Harry og Ovard har fått nye venner!

Post by Taz »

I dag hentet vi guttene til "tøffelhelt" ute i Fredrikstad. Jeg var veldig spent på om introduksjonen kom til å gå greit. De fikk snuse litt på hverandre mens vi gjorde i stand stor-buret (venezia) og fikk litt av hverandres tiss inn til hverandre på avispapir!

Da alt var klart tok far på seg vinterhandskene og vi var klar til å la de treffes på kjøkkenbordet. Først de to minst dominante, og deretter en og en av de største gutta. Det var ikke anntydning til knuffing engang. Bare litt tvangsgrooming. Deretter hoppet de alle inn i reiseburet til de nye gutta og hadde sikkelig klubbhus! Så gøyalt! Nå er de faktisk i det store buret sammen og alt er bare velstand.(så langt) Gud så glad jeg er. Sikkelig koselig. Ny-gutta har fått navnene Castro og Chè. Castro er seff størst! Hehe. Det har nå vært et par stand-offs mellom Harry og Castro, men ikke noe skriking eller blodsprut.

Vel, dette var solskinnshistorien vår så langt iallefall!! :sol:

:rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode: :
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

:bravo:

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

Må også nevne at Castro og Chè er helt utrolig nydelige. Og SVÆRE. Våres er jo bare hobbiter i forhold, enda de er ca like gamle. Nå har Harry og Orvard trekt seg litt tilbake inn i huset og nygutta ser ut til å regjere i hoppeslottet sitt. hehe.


:rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode:
harry, orvard, castro og chè.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

så bra :bravo: jeg har ene broren deres, veldig stor og god :D
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Fine saker! Håper det fortsetter like bra :)
Broren Birk er hos meg, forresten.

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

kikky

så morsomt. har du bilde av broren eller?
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Ja det har jeg, under navnet Adyssa's lilla gubben(blå krølle)

viewtopic.php?t=6874
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

åhh! Er det en kullbror? Kan de komme ut i så mange varianter altså? hehe. Jeg er litt ny på gener og slikt!


:rottehode: :rottehode: :rottehode: :rottehode:
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

ja, moren deres er den farven(russianblue) og faren var sort men bærte russianblue og han var krølle(rex), så farver er reccesive og kan bæres, rex er dominant og kan ikke bæres men gir omtrent 50% av avkommene samme pelstype.

hjalp det :P ?

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

ja, det gjorde det. tusen takk.. :oops:

sikkelig stilig altså! kjekk kar han bamsemumsen din! hehe.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Intet
Alfatryne
Posts: 1313
Joined: 24 Jul 2005, 20:11
Location: Lillestrøm/Kjeller
Contact:

Post by Intet »

Jeg har også en av kull-brødrene til dine nye gutter; Lillebror :D
Pia & 14 med hale :rottehode:

Du er velkommen innom
www.intetsrotter.dk - oppdatert 14/06-08

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

du store allverden! her tyter det brødre ut av tre-verket! hehe! så koselig da! :D Det er kanskje ikke så rart når det var 17!! barn i kullet! hehe.

:bravo:
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

Taz
Stjeler mat
Posts: 84
Joined: 02 Dec 2007, 14:29

Post by Taz »

Hej hej.

Etter en kveld med en noe stiv og fornærmet Harry som tydelig har mistet plassen sin som sjef foreløpig, så ser det alikevel ut til å gå bra. Når vi sto opp i dag, la alle sammen i en svær haug oppi fleece-hylla si. :D Kosegutta!

Nå sover alle bortsett fra Chè. Han tygger på tre-stigen. :o Vi har ikke hatt noe "problem" med gnaging av ting i buret i det hele tatt med Harry og Orvard så dette var en litt ny erfaring. Gnag,gnag, gnag! Jeg tror jeg henter noen nøtter med skall han kan gnage på isteden. hehe.
Det blei litt surr når Taz skulle registrere seg så han stjælte e-postadressen til Tinkerbelle, av denne grunnen bruker vi begge "Taz" profilen til vi får rettet opp i det. Vi skal prøve å huske å signere våre innlegg ;-)

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Han er nok litt stressa bare, han selv medikerer seg selv :)

tøffelhelt

Post by tøffelhelt »

Jeg savner de....uff :roll:

Post Reply