Kastrert hann inn i flokk med hunner

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Gladnyhet! Nå er alle rottene på sengen og jeg har overlatt ansvaret til min kjære som sitter der borte på en annen pc. Han kommer ikke til å legge fingre imellom rotter som slåss, så det er et godt tegn altså.
Hadde først Lise og Nemi ute sammen med Ludde. Lise oppførte seg relativt greit en stund. Så begynte hun å bølle, men fikk bare holde på. Hun bet ut en liten dott med pels fra ryggen til Ludde, men ingen sår eller noe. Etter hvert ble det klart at hvis de bare får holde på litt, så snur det hele seg rundt og viser seg at Lise har løpetid og er tydeligvis ca 20 ganger verre en jenter med pms og gravide damer på hormontripp. Hun går etter Ludde og biter litt, så snur hun seg og dytter ham med baken og sparker ham og så løper hun 30 cm bort og står klar og sier "kom og ta meg da!". Sære dyr. Så etter det ble det en del herjing, men ingen biting. De har funnet sånn passe ut av det. Ludde går og legger seg en del. Gidder ikke være med på ting i særlig mer enn max en time. Da må han sove. Når han klatrer opp i den røde dingsen sin og legger seg, har Lise fulgt etter og lagt seg på hyllen som er rett ved siden av. Hun får selskap av og til, men det er stort sett hun som er der. Faktisk har de bråkt mindre alle sammen nå enn hvis jentene bare hadde gått i buret som vanlig.

Dette ser lovende ut. Veldig bra at jeg fikk litt støtte på å la dem finne ut av ting, ellers ville jeg nok ikke turd det. Ser ut til at de rett og slett bare må få gjøre det selv. Det vriker også som at Rotteline kanskje holder på å prøve seg på tronrøving i jenteburet om natten. Det er skriking og hyling og tumling rundt støtt. Og når jeg har skrudd på lyset har Rotteline holdt Lise nede i bunnen av buret. Skulle bare mangle når hun har ca 60 g og minst 4 mnd på henne....

Men alt i alt: yey Happy happy happy. Glad for at det endelig ser ut som at Lise ikke har tenkt å drepe Ludde.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Så bra, ser ut som om det kommer til å gå kjempe fint :bravo:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Supert :thu:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

I går gikk det ikke like bra, men det var i hvert fall ikke behov for å ta Lise vekk. Ludde er ikke veldig interessert i konflikter, så hvis det blir for mye, går han bare og legger seg :P
Dette kommer nok til å gå til slutt. Det har jeg bestemt, så da må det bli sånn.

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Da har Ludde bodd i storeburet med jentene siden natt til 5., altså ca 2,5 døgn. Det går veldig bra, og han har begynt å reagere når jeg kommer bort og snakker og har godbiter til dem. Kanskje det er litt dominoeffekt siden alle andre henger med hele kroppen utav buret når jeg åpner luken først og knitrer med poser etterpå, men han skynder seg bort til hylle nr 2 som er der de får nammen sin og står sammen med de andre. Det er så kjekt å se ham oppføre seg som dem og være en del av det. :D
Jeg kommer nok til å rydde vekk buret hans ganske snart. Det har fått stå i tilfelle...

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Så bra at alt gikk fint :thu: De ordner jo gjerne opp selv :D
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

Post Reply