Vente med introdusering

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Vente med introdusering

Post by kriwin »

Dr. Jekyll har en kreftkul bak forbeinet og vi har sammen med dyrlegen tatt en avgjørelse om at vi ikke opererer den vekk men lar ho leve med kreften så lenge ho har det bra. Kulen vokser veldig fort og vi regner ikke med at ho har så veldig lenge igjen. Når Dr. Jekyll vandrer til de evige ostemarker :cry: blir Bianca sittende igjen alene og det vil vi ikke. Vi skal da skaffe to (eller tre) nye rotter som kan være sammen med Bianca. Spørsmålet er bare om vi skal forsøke å få tak i nye rotter nå eller vente til Jekyl går bort. Er litt nølende til å introdusere nye rotter når den ene rotta er syk, men samtididig: Jekyll er fremdeles 100% seg selv og viser ingen sykdomstegn (med untak av svulssten, selvfølgelig). Lurte litt på om det ville være bedre for Bianca om ho fremdeles hadde Jekyll når jeg slipper inn en gjeng med hyperaktive småtotter. Hva synes dere?
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Jeg syns det høres fornuftig ut! :)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Post by kriwin »

Å vente med introdusering eller å ta det med en gang?
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Hehe,fort i svingene her....og varmt ;) Syns det var lurt å ta det med en gang jeg.Da blir det nytt liv og moro for dem nå,(pass på at Dr.Jekyll får ro og fred innimellom),og overgangen blir ikke så stor for den andre når hun reiser. :( Lykke til! :sol:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

kriwin
Stjeler mat
Posts: 68
Joined: 06 Feb 2007, 00:47
Location: Tromsø

Post by kriwin »

Takk for svar. Ikke like lett å ta slike avgjørelser alene alltid
R.I.P. Bianca, Dr. Jekyll, Ms. Hyde, Honey, Luna, Gaia, MayDay og Jinx

Post Reply