Kastrert hann med hunn

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Kastrert hann med hunn

Post by lucas »

Hei :) Nå har Sofus og lucas bodd alene i et år etter at de ved flere anledninger nesten tok livet av hverandre..

Sofus var agresiv mot lucas, mens lucas kunne like gjerne bite oss om han så / lukta sofus, han biter fortsatt en gang iblant, men ikke på samme måte nå. Derfor tar vi ikke sjansen på å introdusere noen rotte til han når han virker sinnsyk :roll: Men ønsker at Sofus skal slippe å leve mer alene! Om vi introduserer Sofus med ei hunn er det vel mye større sjanse for at det skal gå bra enn med en hann? Og er det bedre med ei på et år enn ei på 6-10 uker? :geek:

Vil bare legge ved at vi hadde gjort noe med dette for lenge siden om ikke mamma hadde vært syk og jeg av den grunn bare bor delvis hjemme..

Biamora
Hamstrer mat
Posts: 321
Joined: 29 Dec 2007, 18:38
Location: Røyken

Post by Biamora »

Det er jo verd et forsøk. Jeg har hatt store problemer med å introdusere min over året gutt for to mindre gutter. Kan jo være at dette fungerer fint. Har du noen i nærheten å prøve ut med? Før du går til innkjøp eller får en jente kan det være lurt å sjekke stemningen og muligheten for ny partner. Vi gjorde ikke det, og resultatet ble to bur. Hvis du vet hvem som er aktuell, kune det være greit å prøve først, med mulighet for å avså om det ikke går bra. Lykke til!
Biamora
Har du noe som passer på trykk? Send meg en mail!
gnagredaktor@gmail.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Takk for tips! Kjenner ingen rundt her, men får se hva vi får til :) Går det lettere med jente enn gutt? Vi skal da kastrere Sofus :P

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Siden dere kastrerer han tror jeg det er best med en jente, de fleste hanner er mer dominante en hunner ;)
Jeg ville kjøpt en liten unge for de er lettere å introdusere en voksne ;) lykke til
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Okei :bravo: Da blir det sannsynligvis ny(e) rotter i hus snart :spise:

Post Reply