Litt "tilbakeståene" rotte?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Slovene
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 24 Jul 2008, 15:58
Location: Bergen

Litt "tilbakeståene" rotte?

Post by Slovene »

Beklager overskriften, men lurer bare på om den nye hannrotten min oppfører seg normalt.
Jeg har 3 hannrotter fra før, alle er kjempe rolige, krangler aldri, biter aldri, ikke noe som helst. De er alle litt under et halvt år. Nå har jeg fått en 8mnd gammel STOR dumborotte. Han som hadde rotten før, kunne ikke ha ham lenger fordi burkameraten hans var skikkelig stygg med ham. :(


Prøvde å introdusere alle rottene for hverandre i dag, på nøytral grunn. Trodde det kom til å gå GLATT. Men den ene av de gamle rottene mine, Edgar, som aldri har gjort en flue fortred, kastet seg over den nye rotten, og bet så hårene føk. Det er sikkert ikke unaturlig i seg selv, men den nye rotten ville liksom ikke gi seg, den fulgte etter Edgar og liksom yppet skikkelig. Han er liksom dominerende og underdanig på en gang. Skjønner ikke helt dette! :hm:

Skal jeg bare fortsette å prøve? De to andre rottene mine likte ikke nykommeren heller... Kan det hende den nye ikke vet hvordan han skal oppføre seg? At han er litt tilbakestående rett og slett? :?: Uff, føler meg skikkelig slem som skriver det. Den nye rotten er verdens herligste, lå på fanget mitt og SOV første kvelden. Skal jeg bare ta tiden til hjelp? Blir kjempe glad for råd!!

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Du er jo inne på det selv,ta tiden til hjelp og gi mye kos til alle! :) Det er sikkert nifst for alle sammen,for de hjemmehørende at det kommer en fremmed rotte i bolet,(huset),deres,for den nye er alt nytt og utrygt.Bra han føler seg trygg hos deg,han blir sikkert veldig sliten også av det hele.La dem møtes korte stunder av gangen,og legg ut godbiter de kan kose seg med der de møtes.Lykke til,det går mest sansynlig bra. :D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Slovene
Stjeler mat
Posts: 52
Joined: 24 Jul 2008, 15:58
Location: Bergen

Post by Slovene »

Tusen takk for svar! Har ikke introdusert voksne hannrotter for hverandre før, så er litt usikker. Håper det går bra! :bravo:

Post Reply