Slemme Philippa!!

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Slemme Philippa!!

Post by MiljamJenta »

Hei, jeg har fått en ny nydelig jente(6uker). :)
Andre dagen hun var her lot jeg henne hilse å Philippa et helt nøytralt sted, satt ut litt godbiter også, det gikk fint det første minuttet, men pluttselig dro hun til i skinne til den lille, og hun peip og bar seg, så jeg skilte dem med en gang.

Neste dag prøvde jeg med Chili og det gikk veldig fint og de koste seg sammen, det samme med Charlie. :D

Charlie og Chili har møtt henne vær dag, og i dag mens de tre var å hilste på hverandre tengte jeg at Philippa skulle få møte henne igjen sammen med de andre jentene, Men fortsatt bare biter hun bare hun kjenner lukta, jeg er nesten sikker på at hun kommer til å bite kjenom huden vis ikke jeg skiller dem, hun puffer seg også opp oglager blåse lyder :| Det lissom bare hun som gjør at lille Katsuura ikke kan flytte inn i buret

Hva er det jeg skal gjøre med Philippa for at hun skal godta henne? Og hvordan er det jeg skal gå frem?
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

I en liknende situasjon (ikke helt, for jeg er aldri redd for at "slemmingen" skulle bite igjennom på de små- han blir bare litt hyper) har jeg pleid å la problemrotta og babyrotta veksle på å ha tilleggsburet. Jeg gjør meg ferdig med introduksjonen til de rottene som tar vel imot den lille, og har den over i det store buret noen timer hver dag mens problemrotta står i det lille buret. Da føler jeg at jeg har litt bedre tid på meg til å ta en langsom introduksjon mellom problemet og den nye. Dessuten håper jeg at problemrottaskal lære seg å ikke reagere så sterkt på lukten av fremmed rotte ;)

Velg tiden på dagen for fellesmøte med omhu, slik at de er litt slappe. Og pass på at det ikke er noen områder på introduksjonsstedet hvor rottene kan stikke seg bort slik at det blir vanskelig å holde oversikten.

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Takk for svar :)

Da skal jeg prøve det ;)
Er det noen andre som har ideer :?:
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Har jo lest litt rundt omkring, og da har jeg sett at mange bruker vaniljeessens på rottene. Kanskje fungerer det også med noe annet godt? Klissete blir det nok, men det høres ut som det fungerer..

KineA
Sover i do
Posts: 211
Joined: 24 May 2008, 14:14
Location: Oppland

Post by KineA »

Er det ikke Phillipa som ble skadet? Ikke sikkert hun synes det er så kult å ha en liten tass som klatrer og herjer på seg ennå.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Ja, det var dte jeg også tenkte! Kanskje hun syns det er ubehagelig og irriterende med en ung liten frøken? :) Det med vaniljeessens syns jeg hørte litt rart ut..Må jo være merkelig for de og bli smurt inn med en rar lukt for at de skal like hverandre bedre :P Men det kan jo hende at det fungerer også, har jo aldri prøvd...
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Phillipa ble vel skadet lenge etter at dette innleget ble skrevet, eller?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Post by Karen--- »

Åja, det er kanskje sant! Hehe, roter litt jeg :P
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

Ja dette er litt lenger tilbake ;) Philippa er helt snill med småen nå ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det er jo bra!:D Ja, jeg syns det med essensen var litt rar, men det er jo som regel lukten av den andre rotten som ikke er verdt å like, så da kan det vel kanskje hjelpe litt på.. Ellers er det jo det å ha rent bur, slik at det ikke er så mye lukt av Phillippas tiss og bæsj igjen der.. Men nå som alt er fint, er det ikke noe mer å si om det^^,

Post Reply