Når den "dominante" rotta "bruser" pelse

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
ToneLise

Når den "dominante" rotta "bruser" pelse

Post by ToneLise »

Jeg prøver så godt jeg kan å få den nye rotta mi til å gå sammen med en av mine andre hanner. Men når Prins, altså den voksne hann rotta mi er i samme buret som vesle Nemo, så går han bakover mot Nemo og "bruser" pelsen.. Skal han bare vise hvem som er sjefen eller hva? Lille Nemo er jo så redd at han piper bare Prins nærmer seg..

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg tror du må regne med noe piping de nærmeste dagene ;)
Det er kanskje en litt voldsom reaksjon at alfaen får bustepels av en unge, så jeg ville ha ventet litt med å la dem stå sammen om natten. Men rotteunger kan godt pipe slik uten at de blir truet :) Den yngste av rottene mine drev faktisk aktivt og ertet opp en av de eldre ved å stille seg framfor ham og hyle :lol: Jeg tror han må ha syntes det var spennende å bli jaget...

ToneLise

Post by ToneLise »

Hehe.. Ja, så jeg bør ha de fra hverandre om natten, å la de stå sammen så fort jeg er hjemme fra jobb å får fulgt med på de? Var nettopp et lite "basketak" inni buret der nå så jeg.. Å jeg har ikke sjans til å sette hann rotte nr 3 sammen med noen av de.. Han har blitt altfor sær.. Hehe..

Post Reply