Enda en bror..?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Enda en bror..?

Post by BabyLizz »

Jeg har bestemt meg for å ikke ta imot en rotte fra hun "venninna" mi, siden han nå er GODT over 2 år gammel, og han har aldri blitt sjekket av veterinær eller noe som helst.. Blir også en del arbeid med å få ham tam, for det var han visst ikke..

Men i sted var jeg på dyrebutikken hvor jeg kjøpte guttene mine, og der ble jeg også kjent med foreldrene og søskene dems:) Det som nå er, er at de begynner å bli store, og mange av de som har kjøpt rotter har levert de tilbake av en eller annen grunn, og nå lurer jeg altså på å kjøpe en aldeles NYDELIG huskey (?)gutt. Han var helskjønn, tam, snill og veldig tillitsfull..

Grunnen til at jeg skriver her er fordi jeg vil ha deres syn på dette før jeg bestemmer meg for noe som helst:) Det er vel ikke store forskjellen på 2 og 3 rotter? Jeg har buret på soverommet mitt, så selv om rottene bare er i buret når jeg sover og jobber så rengjør jeg annenhver dag, og vasker og skurer en gang i uken:) Så det blir ikke noe mer jobb, regner jeg med.. Dessuten liker jeg det faktisk!:D

Penger har jeg "i flusj og fleng", for å si det på den måten, så det er heller ikke noe problem, verken med tanke på daglige behov eller eventuelle veterinærbehov eller lignende..

Hva er deres tanker bak dette? Jeg har ikke bestemt meg enda, men siden foreldrene og besteforeldrene til dette kullet er ekstremt snille, tamme, uten sykdommer, lang livstid osv.. Så lurer jeg faktisk på å kjøpe ham.. Jeg vet ikke med dere, men jeg har funnet en sykdom som heter MHFR, og det er "Må ha flere rotter" - jeg lider av den, og legen sier at den mest sannsynlig er kronisk..

Tusen takk for svar!=)

Elisabeth
Betarotte
Posts: 680
Joined: 19 Feb 2008, 16:03
Location: Bergen

Post by Elisabeth »

Høres bare kjekt ut om du kan ta en bror som de ikke får solgt enda. Jeg tror nok at med de vaskerutinene du beskriver burde det gå helt fint med en til. Kanskje det blir litt verre å ha alle tre rottene ute på en gang hele tiden. Plutselig ble det 3 og ikke 2 og da er det litt mer å holde styr på, men jeg har samme sykdom som deg ( :P ), så jeg sier kjør på. :) Har selv endt opp med 7 stk nå pga det. Og jeg holder på å vurdere å ta inn en 8. når bare jentene tar inn lille Tequila.... Flere rotter, ja! :D Så lenge du har plass i buret.
Elisabeht - Nemi, Tequila, Nixi, Polly, Turbo, Storm og Jubba :)
R.I.P. Ludde, Speedy, Rambo, Oscar, Dumbo, Lise, Moco, Rotteline og Luna :(

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jeg har skikkelig lyst, i alle fall! Skal uansett bygge på buret mitt, så selv om det er litt lite nå, så blir det større:) Det er jo laget til store fugler, så egentlig syns jeg at det er ganske stort:) Noen av dere her har vel sett bilder? Om dere har det, så kan dere jo gi tips til noen utvidelser:) Det buret de anbefaler på ALLE zoo-butikker jeg har vært på er mye mindre enn mitt, og da skal det nevnes nok en gang at mine rotter KUN er inne i buret når de absolutt MÅ:)

Jeg skal til byen snart igjen, så om han ikke er solgt så slår jeg til!;)

Noen flere som vil si sin mening så blir jeg kjempeglad i alle fall:D

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Jeg må si du har tydelige symptomer på kronisk GMR(Get More Rats) ja, så jeg tror det er den diagnosen jeg vil gi deg :)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Høres ikke bra ut, dere! Tror nok det ennå ikke finnes noen medisin mot det... Hmmm.. Da får jeg (og alle rundt meg!) bare leve med denne fryktelige sykdommen:D

Ja, jeg må nesten bare dra tilbake til zoo og kjøpe den rotta altså.. Klarer ikke å få han ut av hodet nå^^,

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Haha!! De sykdommene er fæle assa! Det er umulig å bli kvitt de:S Jeg har GBC ''Get Bigger Cage'' eller hva det heterxD Burene blir aldri store nok her ass :P
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Har desverre begge :?
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Jaaa, merker det skikkelig på kroppen!XD

Huffameg, neida, jeg tror det vil gå kjempefint med en liten tass til altså:) Jeg har sååå lyst!!<3 Han er så nydelig, at det finnes ikke noe mer passende navn enn "Bueno" (= himmelsk)<3 Jeg er så babysyk på en liten en til, at jeg finner på navn allerede^^,

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Aha :idea: .. Derfor Kinder Bueno :lol:
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Hihihihi^^, Jaa:D Det er favorittsjokoladen min også, så det passer fint:) Jeg er helt syyyyyk etter å komme meg til byen igjen nå..! Og jeg fikk masse informasjon om foreldrene og de andre søskene, men siden jeg kun drev og dillet med de mange, mange babyene så fulgte jeg ikke helt med.. Skal spørre dem ut senere, og så skal jeg få navn på foreldre også - om det kanskje skulle bli avl senere?=)

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Nå tror dere nok at jeg er helt gal, men nå har jeg og kjæresten min begynt å lage til et skikkelig fææææææænzy bur med tuneller og greier, så snart blir det bilder:) Satt det sammen med et passelig stort hamsterbur jeg har hatt tideligere til undulater:)

Jeg er ganske impulsiv ja, og dette blir KNALLBRA!:D

Tusen takk for at dere har gitt meg troen på at dette går fint:) Hadde absolutt ikke kjøpt en rottegutt til om dere sa noe imot det:) TUSEN TAKK!

SunShine:)
Hamstrer mat
Posts: 394
Joined: 12 Oct 2008, 20:55
Location: ski, oslo
Contact:

Post by SunShine:) »

Det er bare morro det da!! :D :lol:

Jeg er også sånn!! haha, jeg lager tunneler ut av brukte olabukse ben osv :D... om du vrenger bukse benet, syr på flis(teppe) rundt hele liksom.. og vrenger det tilbake har du auromatisk en tunnel med flis i!! Som er digg å ligge i!! :D Vet ikke om du skjønnte noe av det da... men samma detxD finner på maaange rare ting jeg ass xD!

jaja, natta folkensD:
- Hilsen Amy og 3 små med hale(: <3

www.amystotter.webs.com (under oppbygging)
17 år

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Det med buksebeinet var skikkelig genialt!!!
Nå lager vi tunell fra det ene buret til det andre av en brusflaske vi har kuttet opp og smeltet kantene til, så vi får se om det duger:D Ellers er både jeg og Øystein glade i å bygge og styre med babyene våre, så vi har det ganske morro nå kan dere tro:D Dette var skikkelig artig, jo!:D

(PS: Måtte si at lillebror har fått seg bruker her, han heter Hallvard, og kaller seg det samme. Eier av Felix er han:)

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Image

*Ignorer rotet mitt* :D
Jeg er i alle fall veeeeeldig fornøyd, og skal bygge ut enda mer om jeg vil ha ENDA flere rotter=P

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

hihi :D Morsomt bur! er tunellen en brusflaske :?: :P
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

Post Reply