Ble sendt til skammekroken

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Ble sendt til skammekroken

Post by Itchigo »

I går når mine møtte Lulla gikk alt greit nok. Lulla er VELDIG dominant og takler ikke å bli tråkket på. Hun har allerede skremt Itchigo til å gå under henne i rang og nå skulle hun ta på seg Amy... I går kveld tok jeg buret inn på rommet og lå og kikket på de en stund. Da så jeg noe merkelig. Først skulle Lulla stjele mat fra Itchigo og hoppet på henne og rett og slett plagde henne stakkar. Itchigo fikk nok og løp opp til Amy. Rett etter kom Amy ned til Lulla og bare dyttet henne over ende. Så la hun henne på rygg og jaget henne bak doen. Der lå rampe Lulla på rygg og klynket og bar seg. Etter et minutt reiste hun seg sakte og prøvde å snike seg ut, mn da kom Itchigo løpende og jagde henne bak igjen og tvingte henne på rygg. Så der lå hun i noen minutter til Itchigo glemte henne og hun kunne komme ut. Da hadde de to store lagt deg til rette i røret og Lulla fikk komme inn og dele i kosen, selvom Amy kansje var litt mer hardhendt en nødvendig over nakken.

Er dette normalt når man introduserer rotter? Kommer de til å bli bedre venner ettervært?. Amy er fortsatt ganske irritert på den lille for å prøve seg som leder... Ligger å furter på fanget mitt :roll:
Aurora

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

nå nettopp hadde de en konkuranse om hvem er størst oppå Itchigo :shock:
Stakkar gamlemor var jo helt flat der hvor Amy hadde satt! Hun var ganske dynket i tiss og...
Aurora

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Det er ikke unormalt at den nye rotten prøver seg frem for å se hva den for lov til og hvor på rangstigen den står. Dette pleier å gå seg til i løpet av en ukes tid. Det varierer jo selvfølgelig en del fra rotte til rotte. Noen går fint sammen fra første stund, mens andre trenger litt lengre tid på å tilpasse seg hverandre.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Min Hermine, søsteren til Lulla, er dominant mot min snart 6 mnd gamle hunnrotte.. Fiona er veldig nøtral og bryr seg ikke så mye om henne så det går fint. Ser det ut som om de sloss om rangen eller plager Lulla de bare ?
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Lulla vil gjerne være sjefen, mens Amy bare forsvarer sin posisjon som leder. Jeg tror hun plager Itchigo bare for å vise at hun er høyere en henne på rangstigen.
Aurora

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Helt normalt ;) Men de er ganske uredde for større rotter for å si det sånn, hehe :P
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

ja, har merket det..... :lol:
Aurora

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Å NEI!

I går skjedde det som ikke skulle skje. Lulla hadde gitt seg så jeg trodde alt ville gå fint. Plutselig midt på natten hører jeg et forferdelig rabalder. Jeg lar det være, men det bare fortsatter så jeg løp ut. Da hadde vannflasken falt av og alt var stille... Plutselig fyker Amy på Lulla og jager henne rundt hele buret. Hun trengte henne opp i det øverse hjørnet oppå IKEA hengetingen og der klamret Lulla seg fast for livet mens Amy grep tak i føttene hennes Løvenes Konge style :shock: Lulla freste og barte tennene sine og skaulle til å hogge i forsvar da jeg grep inn og dro Amy vekk. Jeg tok ut Lulla og puttet henne i det lille reiseburet med mat og vann for natten. Nå har ejg slått opp ferieburet, men vet ikke helt hv jeg skal gjøre... Det er så trist at Amy opfører seg sånn :( Stakkars Lulla, og Itchigo ble også banka, men da er det ikke så voldsomt siden hun er såpass udominant...

Har noen noen gode ideer om hva jeg bør gjøre.

Hvem skal hvor?:
Amy - problemet
Lulla - offeret
Itchigo - nøytral

Et stort bur
Et feriebur, for hytten og sånn
Aurora

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Bør Amy og Lulla møtes ute?
Aurora

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg vet ikke hvordan det er med jenter, men hvis en seks uker gammel han hos meg fikk en 6 måneder gammel til å underkaste seg, ville jeg blitt alvorlig bekymret :hm: Det synes jeg ikke er naturlig, og jeg forstår godt at Amy føler hun må sette seg i respekt.

Hvordan så benet til Lulla ut etterpå? Du har ikke skrevet at hun ble revet opp, så jeg lurte på om taket bare var ytterst i huden.

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Det var ikke blod, men liksom klypemerker. Det går bra. Lula har godtatt at hun ikke er sterkere en Amy, men Amy angrep henne uten grunn. Lulla var REDD. I dag så møttes de ute, og det var litt knuffing, men det gikk greit. Problemet er at jeg ikke tør å la de være i samme bur da det er der det har vært problemer. Lulla er faktisk ikke så uskyldig da hun prøvde å hoppe oppå ryggen til Itchigo flere ganger. Itchigo bare dytter henne vekk og legger henne forsiktig i bakken. Amy er derrimot ekstremt hardhent så det er masse skriking og jeg har funnet kloremerker på øret til Lulla, hen hadde litt blod på nesen, men det akn jo være stress poryfin. Lulla var redd for Amy i går, men i dag gik hun rett bort til henne. Er dette virkelig normalt av en 6uker gammel jentebaby? :? Synes dette er litt skummelt, fordi Amy blir veldig sint og skummel mot Lulla. Begge gr derimot bra sammen med Itchigo...[/list]
Aurora

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

Det skjedde mer en en gang altså
Aurora

Kirameki
Stjeler mat
Posts: 79
Joined: 24 Mar 2008, 19:27
Location: Oslo

Post by Kirameki »

De er jo ikke 6 uker da, uten 8 imorrn ;) Mine jenter fra samme flokk prøvde seg veldig mye de første dagene, men det gick jo over etter 2-3 dager kanske. Var jo ikke nåe allvorlig her hjemme heller... Hvor lenge har du hatt de sammen?
Vega, Kummin, Timian og bruktrotten Stina <3

† Luna 13/11-2007 - 05/08-2009 <3
† Minerva 13/11-2008 - 05/11-2009 <3
† Manti 25/04-2008 - 19/02-2010 <3
† Karla 9/1-2008 - 5/3-2010 <3
† Bellatrix 13/11-2008 - 25/5-2010 <3

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Post by Itchigo »

He he, tiden går :P
Jeg hadde henne i en uke før jeg kom hjem på søndag. Tingen er att det gikk for seg så hardt at hele buret ristet og du kunne høre Lulla skrike og frese. Det var rett og slett forferdelig og se på. Lulla tygget jo på sprinklene for å komme ut. Hun har nå sittet i store buret med Itchigo og ingenting skjedde, så det er tydlig det er Amy hun reager på. Skal jeg prøve å ha de i samme bur, eller ha enten Lulla eller Amy i ferieburet i natt?
Aurora

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Noen rotter skriker og hyler mye mer enn andre uten at det er alvorlig i det hele tatt. Pipestripen min piper nesten hver gang vi tar i henne og hver gang hun lukter på en gutt som kommer bort til buret. Unntaket er når hun har løpetid :D . Da er det helt greit at guttene kommer bort til buret ;) .
Du må nesten vurdere situasjonen, men dersom Lulla "terger" de andre masse, må hun også tåle at de blir sinte og setter seg i respekt uten at du skal "beskytte" henne. Jeg mener selvfølgelig ikke at de skal bite eller skade henne, men noen rotter skaper mer drama enn andre, uten at det er så ille. Det er derfor du må følge med og se situasjonen an. Det er du som er der og kan bedømme hvor alvorlig det er eller ikke er.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply