La de sloss eller skille de?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

La de sloss eller skille de?

Post by lucas »

Introduseringen mellom Frøken og Mimmi gikk veldig bra. Men de driver og sloss litt nå, tror det er fordi Mimmi egentlig vil leke og synes Frøken er kjedelig.. Det er faktisk lille Mimmi på 5 uker og 100g som legger Frøken på 8-10mnd og 350g på ryggen :shock: Det er en av de som piper og, jeg tror dette er frøken :P

Har latt de holde på noen ganger, men skiller de andre ganger siden Mimmi ikke gir seg selvom Frøken er i bakken og fortsetter og plage.. :| Burde jeg la de holde på og finne ut av dette selv eller stoppe de når de sloss?

Nå ligger de og sover sammen og er gode venner. De sloss bare om de er ute eller akkurat har vært ute, for da har Mimmi mark i ræva :lol:

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Tror nok ikke dette er slossing. Det er rottene som prøver å finne ut hvem som er høyest på rangstigen. La de holde på, men hvis det begynner å bli brutalt kan du skille de ;)
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Mimmi blir kanskje litt gira av å være ute, siden hun er roligere etter kort tid i buret. Jeg tror ikke hun har noen rangkonflikt i tankene ennå :) Da ville det nok vært mer bråk inne i buret. Men jeg har sett noen av hannene mine leke med unger - la seg jage av de små og late som om de er redde :lol: Det er mulig Frøken lekesloss og taper med vilje. Jeg tipper hun kommer til å begynne å sette Mimmi på plass når Mimmi blir litt eldre.

Så lenge det ikke utarter ville jeg latt dem finne ut av det selv. Hvis de begynner å klore og å bite er det imidlertid noe galt...

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Jepp ;) Tenkte det :) Ble bare litt usikker siden Frøken pep..

BabyLizz
Stjeler søppel
Posts: 765
Joined: 14 Oct 2008, 19:14
Location: Møre & Romsdal

Post by BabyLizz »

Felix og Balder piper som om de dreper hverandre når jeg setter inn noe skikkelig godt til dem, for eksempel brødbiter. De to har en tendens til å ville ha akkurat den samme biten, selv om det ligger kanskje 10 stk der.. Da tar de tar i hver sin ende og piper som om de blir mishandlet - uten at de er borti hverandre!

Det jeg sier er at man ikke alltid trenger å ta pipingen så veldig seriøst..

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Hehe.. Særlig Mimmi ersånn at hun skal ha akkurat den biten Frøken har i munnen :lol: Ellers så er de pipete av seg begge to.

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Når jeg kom inn på rommet mitt litt tidligere i dag så satt Frøken og vaska seg oppe i senga mi og hun hadde røde fotspor rundt seg, kan ikke skjønne annet enn at dette er blod, det var også avtrykk på pleddene jeg har på gulvet, men de kom ikke fra noe sted, de begynte midt på gulvet bare :hm: Derfor kan jeg ikke skjønne annet enn at de har sloss og at Mimmi må ha skada Frøken :| Det plager henne ikke men hun blødde en del..

Noen andre som har totter som skader seg i lek, eller sloss de her skikkelig? Forresten angrep Mimmi Frøken når jeg kom inn også, mens Frøken vaska av seg blodet :roll: Hun er skikkelig vilter, derfor skal det bli godt å få en liten tott i hus så kan Frøken få litt fred :)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Jeg liker ikke denne utviklingen :( Håper det går bra med Frøken! Sender deg en pm.

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Post by Stine »

Huff da, det høres ikke bra ut :(
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Hadde egentlig lagt meg, men har liggi og tenkt.. Jeg tror ikke det er Mimmi allikevel, hun går på Frøken, men tror ikke hun kan ha lag et sår på en av forrerste potene :? Tror ikke hun er sååå voldsom :hm: Men Frøken piper ofte, tror hun er pipete av seg :P Nei hun må ha skada seg på noe annet, jeg håper ihvertfall det! Skal følge nøye med de i dagene som kommer! :)

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Post by Matmor »

Bra du følger med - og så holder vi kontakten :)

MiljamJenta
River avispapir
Posts: 987
Joined: 18 Jan 2008, 21:12
Location: Mjøndalen
Contact:

Post by MiljamJenta »

lucas wrote:Når jeg kom inn på rommet mitt litt tidligere i dag så satt Frøken og vaska seg oppe i senga mi og hun hadde røde fotspor rundt seg, kan ikke skjønne annet enn at dette er blod, det var også avtrykk på pleddene jeg har på gulvet, men de kom ikke fra noe sted, de begynte midt på gulvet bare :hm: Derfor kan jeg ikke skjønne annet enn at de har sloss og at Mimmi må ha skada Frøken :| Det plager henne ikke men hun blødde en del..

Noen andre som har totter som skader seg i lek, eller sloss de her skikkelig? Forresten angrep Mimmi Frøken når jeg kom inn også, mens Frøken vaska av seg blodet :roll: Hun er skikkelig vilter, derfor skal det bli godt å få en liten tott i hus så kan Frøken få litt fred :)
En gang så fant jeg Chili sittene å vaske seg med blodfotspor rundt seg, og jeg trodde det hadde vert en slosskamp, men det viste seg at hun hadde tråkket på noe og skåret seg ;)
Hilsen Miriam, Ruth og Chili.
http://miljams-tamrotter.piczo.com

lucas
Stjeler søppel
Posts: 830
Joined: 19 Sep 2007, 17:01
Location: Oslo

Post by lucas »

Ja, det kan ha vært noe sånt. De driver og sloss om hvem som skal være sjef for tiden.. Mye piping og tvangsvasking og mest er det akkurat når jeg skal legge meg å sove :roll:

Post Reply