Introduksjon jenterotter

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Introduksjon jenterotter

Post by Sascha »

Da Keli døde for ca en måned siden, ble Saga alene. Nå har jeg avtalt med Beate at vi skal prøve at jeg overtar hennes eldste rotter. Så da har en 3 jevnaldrende rottedamer som skal introduseres. Jeg ser at alle sier nøytralt sted og vask av bur. "Problemet" her er at jeg har katter, som roamer rundt i nesten hele huset, foruten "rotterommet". Saga er relativt kjent her selvfølgelig, men badet som er andre mulighet er hun mer kjent på. Holder det kanskje å vaske over gulvet på rotterommet,og god vask av bur? Saga er ikke noe særskilt dominant, hun og søsteren byttet litt på å være sjefsvasker, uten noe særlige konfrontasjoner.

Tips og gode råd mottas med takk, da jeg er veldig interessert i at Saga skal få seg venninner, og samtidig kunne hjelpe en NTFer gjennom å adoptere hennes søte små.
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

De må i hvert fall ikke møtes i buret.
Prøv et annet sted (f.eks. badet) etter at det er vasket.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Sascha
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 27 Feb 2006, 09:40
Location: Trondheim

Post by Sascha »

Nei, buret er uaktuelt, det er jo klart. Var bare om noen hadde noen tips utover det vanlige egentlig, siden jeg normalt ville ha tatt de i sengen, men på soverommet bor en hjemløs katt vi passer på for dyrebeskyttelsen for tiden, så det er litt mangel på ikke kjente plasser.
Men ut i fra ditt tips, så hjelper vasking. Så da får en gjøre det:)
Saga, Frøken og Fiona<3
Rip Spam, Tyfus, Varg, Smaug og Keli<3

Post Reply