Ny rottebaby til to rotter på 1 år?

Rotter er flokkdyr og trenger burkamerater. Her postes spørsmål om introduksjoner.

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

Ny rottebaby til to rotter på 1 år?

Post by Martemor »

Jeg har lyst på en liten rakker til mine to rotter Lille og Søte. De er begge nettopp fylt et år. Lille er veldig sjefete og liker å hoppe oppå Søte og bite henne i nakken. Søte er veldig rolig og nervøs. Ingen av rottene liker og kose, men er veldig nysgjerrige og liker og klarte opp på meg.
Jeg tror det ville være fint om de hadde fått en liten jenterotte til så kanskje søte kunne fått en å forholde seg til og Lille hadde blitt litt mindre sjefete.
Hva tror dere??
Kan kanskje en ny jente i flokker gjøre om på maktfordelingen?
Jeg har tenkt på at det kanskje ikke er så lurt å skaffe en liten baby til de siden Lille er så dominant? Men jeg vet ikke... Jeg har hatt lyst til å ta i mot en jente gjennom omplassering, men har ike hørt om noen som trenger omplassering i harstad.
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Post by Larm »

Jeg vil anbefale deg å få 2 små jenter i stedet for 1.
Erfaringsmessig går det mye bedre å introdusere 2 små for da kan de herje med hverandre og oppmerksomheten fra de store blir fordelt på de små. Da slipper 1 liten å bli så masse sjefet med :D

Det pleier å gå fint å introdusere små jenter til stor dersom det gjøres på rette måten :D
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

kikky
Gammelrotte
Posts: 3483
Joined: 24 Jun 2005, 19:13
Kjønn: Ikke oppgitt
Location: vestfold
Contact:

Post by kikky »

Hvis Lille er dominant som du sier kan det gå begge veier, enten takler hun en baby bedre som ikke er noen trussel eller så takler hun en voksen hunrotte som tør ta igjen. Veldig flott at du ønsker ta i mot omplasserings rotter. Forsøkt å kontakte julirottenes omplassering, eller sett gjennom finn.no annonser?
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Martemor
Stjeler mat
Posts: 49
Joined: 05 May 2009, 01:11
Location: Harstad

Post by Martemor »

Jeg har sett mye på finn.no. Men bor i Harstad så er begrenset hvor lett det er å sende rotter fra oslo dit f.eks. men det var gode tips dere gav. kanskje jeg skal to inn to, men da må jeg kanskje ha nytt bur, for da tror jeg buret blir litt lite, men jeg tror ikke kjæresten min blir så glad for det :S
Marte, Mini og Jackson <3

Savner jentene mine Lille og Søte

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Post by tantepose »

Kjærester kan mene men ikke bestemme!hehe ;)
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply