Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post Reply
torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Mener ikke å låne konto bort, men at det er to personer som disponerer den. Eks, kjærestepar som har rotter og bruker samme konto når de skriver innlegg på forumet.. Dette vet vi jo at det er flere som har, og jeg ser ikke noe problem med det hvis ikke de er i styret. Hvis man sitter i styret synes jeg det er upartisk og det er vell strengt tatt ikke lov? Kanskje det gamle vedtaket må formuleres bedre?
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Radney »

wollf wrote:dere forvirrer meg med all denne klipp og lim og rødskrift greia her
Rød skrift markerer endring av tekst :ratgreen:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

wollf wrote:§ 5 STYRET

1) Styret er foreningens iverksettende organ, og er ansvarlig for å avholde årsmøtet.
2) Styrets oppgaver er å:
- jobbe med og for foreningens oppgaver
- iverksette vedtatte beslutninger
- håndtere foreningens økonomi
- holde nødvendige styremøter, og føre møteprotokoll for disse
5) Styret (inklusive leder) skal bestå av minst 5 medlemmer, som alle må være myndige, fast bosatt i Norge, og ha hatt gyldig medlemskap i NTF i tillegg til å ha vært aktiv på forumet i minst 6 måneder. Styret velges på årsmøtet.
6) To personer i samme husstand kan ikke stille til styreposisjon samme år, fordi det vil da påvirke stemmene deres i saker hvor det viktig å være upartisk og objektiv.
7) En brukerkonto som sitter i styret kan ikke disponeres av mer enn 1 person, fordi det vil da påvirke stemmene deres i saker hvor det viktig å være upartisk og objektiv.
Ønsker å legge til:
8) De styremedlemmene som har hatt en lav eller fraværende aktivitet i forrige år, bør ikke stille til gjenvalg, eventuelt fristille sine verv. Hvis man ikke har skrevet noen innlegg på styreforumet de siste 3mnd anses dette som lav eller fraværende aktivitet
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by tantepose »

Lav aktivitet på forum betyr ikke lav aktivitet for NTF! :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

tantepose wrote:Lav aktivitet på forum betyr ikke lav aktivitet for NTF! :wink:
? det er vel det som er forslaget. at en person som skal sitte i styret bør være aktiv på forum. saker som taes opp i styreruppen skal kunne få fortgang og alle medlemmene i styret skal være synlige og aktive. det er jo styret som er ntf sitt forbilde og som er representanter for foreningen

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

styreforum er ikke det samme som forum :wink: Jeg vet ikke hvordan det virker i praksis, men for meg virker det som om styreforumet er stedet hvor alt diskuteres som omhandler styrets arbeid for Ntf. Det burde iallefall foregå der, og det er ikke mye å kreve et innlegg hver 3 mnd. Hvis styret skal kunne jobbe aktivt for de sakene Ntf ønsker å jobbe med så bør det skrives mye mer enn et innlegg hver 3 mnd :goofy: For meg er iallefall det logisk, det er så få plasser i styret så de som sitter der bør være noen som aktivt jobber for å forbedre Ntf.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Radney »

NTF kan besitte kompetanse og kvalitet blant styremedlemmer som ikke er like aktiv på forumet som hvermansen. Det er vel nok av foreninger som har resurspersoner som ikke "surfer" på internet noe særlig. Det bør vel ikke stilles krav til et styreverv om hyppige innlegg på forumet, men det er klart det er en fordel om styremedlemmer er aktive på forumet.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Igjen så spesifiserer jeg styret sin del av forumet. Ikke "skravle delen av forumet" :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

Radney wrote:NTF kan besitte kompetanse og kvalitet blant styremedlemmer som ikke er like aktiv på forumet som hvermansen. Det er vel nok av foreninger som har resurspersoner som ikke "surfer" på internet noe særlig. Det bør vel ikke stilles krav til et styreverv om hyppige innlegg på forumet, men det er klart det er en fordel om styremedlemmer er aktive på forumet.
nå er det vel ikke her vi skal argumentere for dette, men på årsmøtet. det er forumet som er en av ntf sine byggestener, det er herfra vi har muligheten til å fremme rottenorge. en person som foreksempel sekretær bør jo væe aktiv på forumet ellers blir vel stillingen litt mot sin hensikt. og når styret har sin hovedbase og sitt diskusjonsforum her inn på forumet synes jeg også det er på sin plass at personen er inne å sjekker dette. hva er ellers vitsen med avstemninger i styret? hvorfor sitte på en stemme du aldri bruker?
dette er nå bare et forslag, og er du imot så stemmer du imot.
men jeg synes det er et godt forslag, er ingen grunn til å ha et styreforum om det sitter 2 personer der inne å chatter med hverandre.
det har også blitt ytet ønske tidligere i år om å synliggjøre styret mer. noe jeg også synes er et godt forslag. det skaper trygget å vite hvem som har ansvaret i en forening...

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Larm »

wollf wrote:men larm, det er jo en i styet i dag som er to personer på en konto da
Så vidt jeg vet er det ikke 2 forskjellige brukere som bruker et forumnick i styret. Hvis du vet noe annet så ønsker jeg gjerne å få vite det samme. :huh:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

sanca
River avispapir
Posts: 971
Joined: 05 Sep 2011, 11:05
Kjønn: Kvinne
Location: Krokstadelva

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by sanca »

torasrotter wrote:Det er denne ho vil ha, ho bare vet det ikke sjøl :wink:
Radney wrote:Eventuelt disse fristene?
Radney wrote:Saker som skal stemmes over på årsmøtet må være fremmet innen 28 dager før møtet. Sakslisten legges ut på NTFs forum innen 21 dager før møtet.Det er anledning til å forhåndsstemme per e-post eller brev til styret. Stemmen må være mottatt 7 dager før møtet. Gjenomføring av årsmøtet med tidsfrister som oppført her bidrar til en ryddig og bearbeidet prosess frem mot årsmøtedagen.
:nottelling: ikke bare wollf som ble forvirret her med sitering og klipp/lim... I dette forslaget har i allefall Radney skrevet fristene slik at det blir mulighet for å forhåndsstemme i 14 dager, og det var vel det du oppprinnelig etterlyste, Wollf? Og han har omformulert nåværende vedtekt til det bedre (og tatt inn ordsmåpirket mitt :flau: ) Det er slik du vil at forslaget til vedtektsendring skal se ut eller, Wollf? :cheer:
Et hjem uten rotter er... trist...
Savner dere <3 Lucas Amras, Nicolai Beren, Gunnar Peon og Einstein <3 Hvil i fred

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Radney »

For å koke det ned da. La oss ikke ekskludere dem som ikke har muligheten til å delta på forumaktivitet innen en gitt tidsperiode. Dagens styre er vel mer eller mindre, mer enn aktive på forumet og det vil jeg tro fremtidige styrer også vil være. Det kan selvsagt blir fremmet et forslag om at styremedlemmer pålegges å delta daglig eller ukentlig i forumaktivitet så får medlemmene til NTF på årsmøtedagen avgjøre hva som skal være kravene til et styreverv :jepp:
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

alle i styret er ikke aktive pr dags dato nei. ene i styret har ikke vært innlogget siden september i fjor.
og det er synd for jeg regner med det har vært en del aktivitet i styret siden da og sikkert avgjørelser som skulle vært tatt også.
det er fremmet et forslag til dette nå og så får det være opp til medlemmene og finne ut om de synes det er nødvendig med aktive folk i styret eller ikke

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Er det ingen som forstår det jeg skriver?
Styret har en ene egen lukket del her inne på forumet hvor de åpent kan diskuterer hva som er Ntfs vel og ve. Her inne kan de diskutere uten å måtte sende mail og ringe hverandre hele tiden. Hvis man sitter i styret så er det naturlig at man skriver minimum et innlegg hver 3 mnd på Styret Sitt Forum(!). Ikke det vanlige forumet, det er ønskelig at man er aktiv på det vanlige forumet, men det er ikke noe vi kan kreve.

Jeg mener at i en så liten forening som Ntf, så bør vi ha så mange engasjerte medlemmer i styret som mulig. Hver plass teller, og jeg har ikke lyst til at den plassen skal være tatt av en person som ikke har noen formeninger om avlsarbeid og Ntfs arbeid gjennom forumet. For det er jo det Ntf har hovedfokus på! De rekrutterer mesteparten av medlemmene sine på forumet, og det er gjennom det de fleste kjenner til foreningen. Selv om man kanskje har kompetanse på et område av styret sine oppgaver, så burde man også ha en litt over gjennomsnittet interesse for rotter. Jeg synes ikke det er for mye å be om.
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

liker dette

Post Reply