Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post Reply
tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by tantepose »

Selv om man kanskje har kompetanse på et område av styret sine oppgaver, så burde man også ha en litt over gjennomsnittet interesse for rotter. Jeg synes ikke det er for mye å be om.
Hvem av styremedlemmene har ikke det???? :huh:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

det er vel ikke snakk om hvem som ikke har det, men dette er jo et forslag for fremtiden posen :peewaggle:

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Heidi »

Vi er ikke flere i styret enn at vi klarer å få tak i hverandre på e-post eller telefon om det er noen som ikke ønsker å bruke tiden sin på forum, men som likevel vil jobbe for foreningen. Det viktigste er at styremedlemmene gjør det de skal gjøre og engasjerer seg, ikke på hvilken måte de gjør det.

Det hender av og til at noen i styret mister litt gløden etterhvert, av forskjellige årsaker, men da stepper de andre styremedlemmene inn og tar over oppgaver, eller vi kaller inn vara. Vi vil jo selvsagt i utgangspunktet gjerne ha folk som er forberedt på å bruke tid på dette i hele sin valgte periode, men generelt har vi forståelse for at man i perioder kan være i forskjellige faser av livet som krever mer av en. Kanskje ikke alltid så lett å huske på for en 16-18- åring som foreløpig ikke har så mange forpliktelser og bekymringer i livet... ;)

Må bare også få kommentere forslaget om elektronisk Gnag! Det har vært foreslått før, og ble da nedstemt av årsmøtet. Vi som har litt historie i foreningen er UTROLIG stolte av å ha et faktisk trykket medlemsblad! Bladet er flott og spesielt, og det ville være veldig trist å miste en av de viktigste årsakene til at så mange av dere medler dere inn i foreningen, og ikke bare er brukere av forumet. Vi får veldig ofte tilbakemeldibger fra medlemmer som gleder seg til å få bladet i postkassen. Det er et høydepunkt!

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

jeg synes at når noen kommer med et forslag at det skal bli tatt særiøst, og lagt ut som forslag på årsmøtet. og så får de som er uenig stemme i mot. om forslaget til elektronisk gnag er noe som var nedstemt før så kanskje man er mer åpen til det nå, det er 2 år siden det ble foreslått og nå er det et nytt forslag med at medlemene kan velge om de vil ha papir eller mail... det var det ikke sist. alle ting er åpent til forbedring og det er vel ikke opp til dere i styret til å bestemme hva som er gode og dårlige forslag vel? men medlemene og flertallet?
ser heller ingen grunn til at dette skal diskuteres videre her inne. det er forslag som ble lagt ut på lik linje med andre, før fristen og bør bli tatt med til etterretning under årsmøtet, slik at de står åpen for å stemmes på.

Heidi
Gammelrotte
Posts: 4458
Joined: 13 Feb 2004, 13:46
Location: Oslo
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Heidi »

Jada, sakene tas i aller høyeste grad seriøst, og alle innkomne saker tas opp på årsmøtet. Men i og med at det er anledning til å forhåndsstemme må det være lov å komme med relevante saksopplysninger.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

absolutt. men hva med det faktum at det ikke er lagt ut vara for valg i år da? hvordan skal en vara kunne stille opp og hjelpe til ved et evt fravær slik du sier om vi ikke har varaer i styret?

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Heidi wrote:Vi er ikke flere i styret enn at vi klarer å få tak i hverandre på e-post eller telefon om det er noen som ikke ønsker å bruke tiden sin på forum, men som likevel vil jobbe for foreningen. Det viktigste er at styremedlemmene gjør det de skal gjøre og engasjerer seg, ikke på hvilken måte de gjør det.

Det hender av og til at noen i styret mister litt gløden etterhvert, av forskjellige årsaker, men da stepper de andre styremedlemmene inn og tar over oppgaver, eller vi kaller inn vara. Vi vil jo selvsagt i utgangspunktet gjerne ha folk som er forberedt på å bruke tid på dette i hele sin valgte periode, men generelt har vi forståelse for at man i perioder kan være i forskjellige faser av livet som krever mer av en. Kanskje ikke alltid så lett å huske på for en 16-18- åring som foreløpig ikke har så mange forpliktelser og bekymringer i livet... ;)
Jeg vet ikke helt hvem du sikter til når du sier 16-18 som ikke har så mange forpliktelser i livet, og jeg er enig i at man skal ha forståelse for at man kan ha vanskelige faser man går gjennom som kanskje kan gjøre at man ikke har overskudd til Ntf. Men uansett hvor vanskelige ting er i livet ditt så har du tid til å skrive et innlegg hver 3mnd. Man bruker kanskje i gjennomsnittet ti min på å skrive et ok innlegg, og på tre mnd så har man 90 dager, 2160 timer på å få skrevet det ene innlegget som tar deg 10 min. Hvis man ikke klarer å presse inn tid til det, så ser jeg ikke hvordan man skal kunne bidra med noe mer i form av en styreposisjon? Da synes jeg de skal fristille sine verv slik at noen som faktisk har tid til det kan overta. Hvis dette virker som urimelig krav er det helt greit, da lar du være å stemme på det forslaget.
Heidi wrote:Må bare også få kommentere forslaget om elektronisk Gnag! Det har vært foreslått før, og ble da nedstemt av årsmøtet. Vi som har litt historie i foreningen er UTROLIG stolte av å ha et faktisk trykket medlemsblad! Bladet er flott og spesielt, og det ville være veldig trist å miste en av de viktigste årsakene til at så mange av dere medler dere inn i foreningen, og ikke bare er brukere av forumet. Vi får veldig ofte tilbakemeldibger fra medlemmer som gleder seg til å få bladet i postkassen. Det er et høydepunkt!
Nå er det jo ikke snakk om å fjerne det gamle Gnag i papirformat. Det er rett og slett snakk om å gi medlemmene et alternativ! De som fremdeles ønsker å motta Gnag i papirformat vil ha muligheten til det, akkurat slik som før. Men man vil også kunne motta Gnag elektronisk hvis man heller ønsker det. Det koster Ntf ingenting (bokstavelig talt) å legge det til rette for et slikt tilbud! Jeg vet at det er blitt foreslått før, og jeg kan helt ærlig ikke forstå at ikke det er blitt vedtatt. Det er gratis, miljøvennlig, Ntf kan faktisk spare penger på det, i tillegg til at det vil gi redaktøren litt flere muligheter. Når har jeg vært medlem i Ntf i 4 år, jeg vil tørre å påstå at jeg har mer enn nok historie i denne foreningen.

Edit: Selvsagt kan man diskutere, men ikke glem at dette er et demokrati :wink: Massene
bestemmer. Jeg regner med at i år, som det er blitt gjort de senere årene, skal de som stilte til valg, men ikke ble valgt inn i styret, spørres om å være vararepresentanter..
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

tantepose wrote:
Selv om man kanskje har kompetanse på et område av styret sine oppgaver, så burde man også ha en litt over gjennomsnittet interesse for rotter. Jeg synes ikke det er for mye å be om.
Hvem av styremedlemmene har ikke det???? :huh:
Det er ingen pr dags dato som ikke har det, men det betyr ikke at det kan være noen i fremtiden som ikke har det :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Matmor »

hva med det faktum at det ikke er lagt ut vara for valg i år da?
Styret i NTF i følge regelverket skal bestå av minimum 5 personer. Det betyr at med leder, kasserer, nestleder, sekretær, webmaster, nettbutikkansvarlig, redaktør og et ekstra styremedlem er det tre fler enn man strengt tatt trenger å være i styret. I utgangspunktet er det altså ikke behov for varaer: styret kan re-konstituere seg selv for å fylle de oppgavene som er, i følge reglene.

Hvis det nye styret ønsker å ha vara'er, er det imidlertid tradisjon for at de som stiller til valg, men ikke blir valgt, spørres om å være vara slik Tora skrev. Akkurat hvordan man bestemmer hvem som er første- og annenvara i slike tilfeller vet jeg ikke, da jeg aldri har vært til stede ved et valg.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Skaubytroll »


6) To personer i samme husstand kan ikke stille til styreposisjon samme år, fordi det vil da påvirke stemmene deres i saker hvor det viktig å være upartisk og objektiv.

Jeg må bare spørre; hvordan påvirker det annerledes enn om to venninner sitter i styret?

:cheer:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Larm »

Skaubytroll wrote:

6) To personer i samme husstand kan ikke stille til styreposisjon samme år, fordi det vil da påvirke stemmene deres i saker hvor det viktig å være upartisk og objektiv.

Jeg må bare spørre; hvordan påvirker det annerledes enn om to venninner sitter i styret?

:cheer:
Det samme tenkte jeg :wink: Og det er ikke alltid at de i samme husstand er enig skal jeg si deg :bonk:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Skaubytroll »

Larm wrote:
Skaubytroll wrote:

6) To personer i samme husstand kan ikke stille til styreposisjon samme år, fordi det vil da påvirke stemmene deres i saker hvor det viktig å være upartisk og objektiv.

Jeg må bare spørre; hvordan påvirker det annerledes enn om to venninner sitter i styret?

:cheer:
Det samme tenkte jeg :wink: Og det er ikke alltid at de i samme husstand er enig skal jeg si deg :bonk:
Det er den samme erfaringen jeg har :rofl:
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

Kan vi ikke bare ta forslagene til andre og deres ønsker videre uten å prøve å latterliggjøre dem. Får litt følelse av at alt andre sier som ikke er av styrets interesse blir diskutert, tullet med og satt som uinteressant. Det er vel fritt for hver enkelt betalende medlem å yte ønske om forandringer ved årsmøtet. Er man uenig stem nei værre er det ikke.
Det er ikke uvanlig at to fra samme husstand ikke får stå sammen slik. Man får ikke samme fastlege, saksbehandler osv av samme grunner. En venninne lager ikke husbråk om du stemmer i mot henne. Dette er et forslag og jeg ber dere å respektere andre litt mer enn dere har gjort til nå

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Radney »

Forslagene får stå uten å bli latterliggjort. Det må være lov å bemerke punkter så lenge det er saklig. Det er klart at personer i samme husstand kan ha samme fastlege. Hele familien kan ha samme fastlege om så var. Jeg vet om et ganske stort borettslag i Bergen hvor mann og kone var både leder og nestleder.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

her i huset gikk det ikke

Post Reply