Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post Reply
Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Skaubytroll »

Jeg spurte jo bare om noen kunne opplyse meg - for det var kanskje en årsak jeg ikke kunne se?
Hvis jeg har all informasjonen jeg trenger vil jeg kanskje stemme det jeg i utgangspunktet syns er riktig...

Derfor syns jeg alles synspunkter og spørsmål om sakene er like viktig som selve saken.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Det er klart at det er lettere å presse mannen sin som man ser hver dag, enn det er å presse venninnen sin som bor på andre siden av landet. For å ta et lite eksempel da. Hadde dere seriøst ikke synes at det var litt feil hvis kjæresten min meldte seg inn i Ntf og stilte som sekretær, selvom han ikke hadde noen interesse i rotter? Isåfall så melder han seg inn med en gang. Det hadde han gjort uten å nøle, kun for å støtte meg.. Jeg synes iallefall det blir feil..
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Larm »

Dersom det er greit at folk sier "jeg er enig" og "dette var et godt forslag", så må det også være lov til å komme med kommentarer på det man er uenig i.
Det skal ikke bare gå en vei :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Skaubytroll »

Men hvis han faktisk engasjerte seg i rotter og ntf, pluss at han hadde noe å tilby, så hadde jeg ikke sett et problem med å ha dere begge i styret :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Det er jeg enig i :cheerful: Men nå har det seg sånn at han ikke gjør det, men han kan fremdeles stille til valg hvis han vil.. Hvordan kan vi unngå at slike situasjoner oppstår da? Hvis vi alle er enige i at de blir litt feil, hvordan kan man da hindre det?

Mitt forslag var De styremedlemmene som har hatt en lav eller fraværende aktivitet i forrige år, bør ikke stille til gjenvalg, eventuelt fristille sine verv. Hvis man ikke har skrevet noen innlegg på styreforumet de siste 3mnd anses dette som lav eller fraværende aktivitet

Dette vil kanskje ikke hindre det, men det vil luke ut de som ikke burde ha en plass i styret.
Hvis man da ønsker å sitte i styret i Ntf, ja så må man gjøre en innsats. Ikke bare stille opp og vise at man har betalt medlemskap, det kan hvem som helst gjøre :wink:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Larm »

torasrotter wrote:Det er klart at det er lettere å presse mannen sin som man ser hver dag, enn det er å presse venninnen sin som bor på andre siden av landet. For å ta et lite eksempel da. Hadde dere seriøst ikke synes at det var litt feil hvis kjæresten min meldte seg inn i Ntf og stilte som sekretær, selvom han ikke hadde noen interesse i rotter? Isåfall så melder han seg inn med en gang. Det hadde han gjort uten å nøle, kun for å støtte meg.. Jeg synes iallefall det blir feil..
Regner med at det er rettet mot meg.
Her i huset er det ikke bare jeg som er interessert i rotter. Alt med rotter gjør vi sammen :cheer:
Vi resier til Danmark sammen og besøker folk med rotter og kjøper bur, mat, strø...
Vi resier og besøker rottefolk andre steder i landet, kan nevne Kongsberg, Trondheim, Sandefjord, Oslo..
Flere av rottene vi har kjøpt har det ikke vært jeg som ville kjøpe, men min samboer. Eksempler på dette er bl.a. Mama-Mus, Tante-Turbo, Thackery, Skvetten og Flekken.
Grunnen til at vi beholdt Shanti, Lindo og Flaggis var ikke meg, men min samboer. Det var han som ville ha beholde de, ikke jeg :wink:
Det var også han som fikk meg interessert i fotografering og han har tatt mange av bildene av rottene våre.
Han har også tatt en billedserie av både kastraksjon og operasjon av jursvulst. :cheerful:

Han var den som ville operere Jubba og Storm sine jursvulster. Han var også den som ville at vi skulle ta hjem Scotterott og betale for kastraksjonen, selv om jeg syntes at hele den situasjonen var svært lei.
Ikke bare hentet vi og betalte for alle utgifter fra Danmark, noe som vi aldri fikk igjen, men i tillegg måtte vi betale for kastrering og kjøre og hente ham østpå. :trist:

Så her i huset er det ikke bare jeg som er interessert i rotter. :boing:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by torasrotter »

Larm det var ikke rettet mot noen, det var ikke jeg som foreslo vedtaket om at to personer under samme hus ikke skulle kunne stille:wink: Jeg foreslo at hvis man ikke er aktiv når man faktisk sitter i styret, så bør man utbyttes.. Da bør man få muligheten til å velge om man vil trekke seg eller bli "tvungen" til å gå.. Hvis du følte deg truffet beklager jeg det :cheerful: Jeg skjønte faktisk ikke at det var kjæresten din som hadde stilt til valg før nå..
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

her i huset er mats kjempe glad i rottene. han har de ute og koser med dem, lagde rottelabyrint og kjøper godis i butikkene til dem.
men han aner ikke noe merr om rotter enn at de er fine og søte, og det lille han har fått med seg av det jeg har plappret i vei om. til tross for hans engasjement ovenfor disse dyrene og at han liker dem, er han ikke engasjert i forum. hadde han fått et styreplass ville ingen andre en styremedlemmene vist hvem dette var. det synes jeg er synd om det sitter en person med stor kunskap, masse ressusjer og engasjement, aktiv og godt likt av medlemmer, og som utgjør et godt forbilde for de nye, som også ønsker seg denne posisjonen i styret.

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Skaubytroll »

Men sånn til syvende og sist..

Hvem som helst kan for min del stille til valg - det er opp til medlemsmassen å bruke stemmeretten sin på å velge inn de personene de ønsker å ha i styret :)
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

helt riktig skauby:) det er det fine med det

Matmor
Gammelrotte
Posts: 5212
Joined: 10 Apr 2007, 13:35
Location: Sandefjord

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Matmor »

6) To personer i samme husstand kan ikke stille til styreposisjon samme år, fordi det vil da påvirke stemmene deres i saker hvor det viktig å være upartisk og objektiv.
Jeg tror denne kan være i strid med den delen av vedtektene hvor det står at NTF er en demokratisk forening. Det gir mening at folk ikke kan sitte i styret før de har en viss alder (fordi hvis man skal inngå avtaler på vegne av den etc. er det nødvendig) og før de har vært medlem en tid (for å hindre at styret kuppes av en gruppe som bare er ute etter kassen), men å si at to samboere ikke kan sitte i styret samtidig er å frata dem en normal påvirkningsrett i foreningen. Noen av dere er kanskje klar over at kvinner ble nektet stemmerett med begrunnelsen: "de kommer alltid til å stemme det samme som ektefellen likevel, så hva er vitsen?" (Det ble ikke foreslått å gjøre noe unntak for ugifte kvinner...)

Jeg har selv sitte som leder i et styre hvor forrige leder og hennes kjæreste (ikke samboer) var valgt inn, så jeg vet at det ikke alltid er så greit å få noe igjennom hvis to samstemte personer er imot. Det gjelder enten de to er samboere, ektefeller, kjærester eller gode venner. Men det er for tiden 8 styremedlemmer i NTF (5 i det ikke-NTF-styret jeg satt). Jeg synes at resten av styret må være usedvanlig tamt hvis avgjørelser da kan tas eller blokkeres bare på grunn av to som er enige... Det må jo bety at det er minst 4 personer i styret som ikke har noen mening om saken!

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

godt begrunnet matmor. og enig i deg der...
godt å se andres synspunkter på dette om hvorfor de er kritiske og ikke bare at de err kritiske.

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Radney »

De fleste har vel kommet med begrunnede synspunkter, noen riktig nok mer begrunnede enn andre, men likevel gjort seg klart forstått.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by wollf »

er ingen andre enn matmor som har kommet med et motargument der det begrunnes hvorfor man er uenig

Radney
Betarotte
Posts: 624
Joined: 24 Jan 2007, 00:48
Location: Løvstakksiden
Contact:

Re: Forslag om sak(er) til årsmøtet 2012

Post by Radney »

Radney wrote:Forslagene får stå uten å bli latterliggjort. Det må være lov å bemerke punkter så lenge det er saklig. Det er klart at personer i samme husstand kan ha samme fastlege. Hele familien kan ha samme fastlege om så var. Jeg vet om et ganske stort borettslag i Bergen hvor mann og kone var både leder og nestleder.
Dette er vel et argument for at personer i samme husstand kan delta i feks samme styret og at dette ikke er uvanlig praksis andre steder. Jeg har selv vært styremedlem med familimedlemmer i andre organisasjoner uten at det stilles spørsmålstegn ved det. Hvert enkelt individ er sin egen herre og med et styreverv er en også vurdert som egnet til å ta egene beslutninger og avgjørelser uavhengig av hvem man bor sammen med eller ikke.
mocca, kiara, amira, milano, keisa, selina, lara, zahara, chanel og olivia<3

R.I.P cola, hera, iris, pepsi, pippi, pinky, minni og martine<3

http://www.rottejentene.net
(oppdatert 19.01.2012)

Post Reply