Heidi wrote:Vi er ikke flere i styret enn at vi klarer å få tak i hverandre på e-post eller telefon om det er noen som ikke ønsker å bruke tiden sin på forum, men som likevel vil jobbe for foreningen. Det viktigste er at styremedlemmene gjør det de skal gjøre og engasjerer seg, ikke på hvilken måte de gjør det.
Det hender av og til at noen i styret mister litt gløden etterhvert, av forskjellige årsaker, men da stepper de andre styremedlemmene inn og tar over oppgaver, eller vi kaller inn vara. Vi vil jo selvsagt i utgangspunktet gjerne ha folk som er forberedt på å bruke tid på dette i hele sin valgte periode, men generelt har vi forståelse for at man i perioder kan være i forskjellige faser av livet som krever mer av en. Kanskje ikke alltid så lett å huske på for en 16-18- åring som foreløpig ikke har så mange forpliktelser og bekymringer i livet...

Jeg vet ikke helt hvem du sikter til når du sier 16-18 som ikke har så mange forpliktelser i livet, og jeg er enig i at man skal ha forståelse for at man kan ha vanskelige faser man går gjennom som kanskje kan gjøre at man ikke har overskudd til Ntf. Men uansett hvor vanskelige ting er i livet ditt så har du tid til å skrive
et innlegg hver 3mnd. Man bruker kanskje i gjennomsnittet ti min på å skrive et ok innlegg, og på tre mnd så har man 90 dager, 2160 timer på å få skrevet det ene innlegget som tar deg 10 min. Hvis man ikke klarer å presse inn tid til det, så ser jeg ikke hvordan man skal kunne bidra med noe mer i form av en styreposisjon? Da synes jeg de skal fristille sine verv slik at noen som faktisk har tid til det kan overta. Hvis dette virker som urimelig krav er det helt greit, da lar du være å stemme på det forslaget.
Heidi wrote:Må bare også få kommentere forslaget om elektronisk Gnag! Det har vært foreslått før, og ble da nedstemt av årsmøtet. Vi som har litt historie i foreningen er UTROLIG stolte av å ha et faktisk trykket medlemsblad! Bladet er flott og spesielt, og det ville være veldig trist å miste en av de viktigste årsakene til at så mange av dere medler dere inn i foreningen, og ikke bare er brukere av forumet. Vi får veldig ofte tilbakemeldibger fra medlemmer som gleder seg til å få bladet i postkassen. Det er et høydepunkt!
Nå er det jo ikke snakk om å fjerne det gamle Gnag i papirformat. Det er rett og slett snakk om å gi medlemmene et alternativ! De som fremdeles ønsker å motta Gnag i papirformat vil ha muligheten til det, akkurat slik som før. Men man vil også kunne motta Gnag elektronisk hvis man heller ønsker det. Det koster Ntf ingenting (bokstavelig talt) å legge det til rette for et slikt tilbud! Jeg vet at det er blitt foreslått før, og jeg kan helt ærlig ikke forstå at ikke det er blitt vedtatt. Det er gratis, miljøvennlig, Ntf kan faktisk spare penger på det, i tillegg til at det vil gi redaktøren litt flere muligheter. Når har jeg vært medlem i Ntf i 4 år, jeg vil tørre å påstå at jeg har mer enn nok historie i denne foreningen.
Edit: Selvsagt kan man diskutere, men ikke glem at dette er et demokrati

Massene
bestemmer. Jeg regner med at i år, som det er blitt gjort de senere årene, skal de som stilte til valg, men ikke ble valgt inn i styret, spørres om å være vararepresentanter..