Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra styret?

Post Reply
Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra styret?

Post by Larm »

Som overskriften sier så lurer jeg på om det er flere forumregler som har blitt endret siden jeg trskk meg fra styret tidligere i år.

Jeg fikk PM i dag om at det ikke er lov med off topic (min hamster Petter Per) i billedgalleriet.
Medlemsforumene har vært åpne for off topic siden 2007
Som en prøveordning ble Medlemmenes oppslagstavle åpnet for ”off-topic”-snakk i september.
http://www.tamrotter.com/omntf/referat/aarsmote2008.php
Tidligere het det medlemmenes oppslagstavle, men det har kommet flere medlemsforum siden den gang og alle har vært åpne for off topic.
Jeg har sendt svar om dette med nye spørsmål (som har blitt lest for flere timer siden) men jeg har ikke fått noe svar.
I tillegg ble PM om moderering sendt fra privatprofil og ikke moderatorprofil som det ble bestemt på årsmøtet.
Jeg synes det er veldig trist å ikke få noe svar når meldingen tydelig er lest for lenge siden.
Jeg henviste til flere andre innlegg som lå der og jeg har sett at noen av de har blitt flyttet men ikke dette:
viewtopic.php?f=15&t=13922
Hvorfor må mine slettes/flyttes men andres ikke skal det?
Dette synes jeg blir forskjellsbehandling, på et negativt vis, og kan oppfattes som om noen er "ute etter meg" eller "mobbing" spesielt med tanke på hva som har skjedd i det siste.
Bl.a. med tanke på ting på andre forum som ikke er offentlige for alle medlemmer.
Siden jeg ikke får svar privat så tar jeg det opp her. Hadde i utgangspuknktet ikke tenkt å gjøre det offentlig men det er ikke første gang jeg ikke får svar fra moderatorer. :trist:

Jeg har også reagert STERKT på at regler ikke overholdes i rottekullforum delen.
For de som ikke har vært her på forumet så lenge så kan jeg opplyse om historikken bak dette forumet:
Rottekullforumet ble i utganspunktet fjernet pga negativ utvikling og mye fokus på hvor "skjønne" rottebabyer er.... noe som bl.a. førte til at mange "fjortiser" begynte å avle.
- Avl og oppdrett; adgangen til salg av rottekull ble fjernet på grunnlag av manglende / negativ utvikling i forhold til NTFs anbefaling og visjon.
http://www.tamrotter.com/omntf/referat/aarsmote2010.php
Det ble så opprettet nye kullforum der det skulle oppdateres av moderatorer slik at vi ikke skulle få slike innlegg som "ååh så søte... deilige rottebabyer...."
Først ETTER at alle i kullet har flyttet hjemmefra skal oppdatering av rottekull brukes, IKKE før, selv om babyene er reserverte.
Det kan fremdeles skje ting som at noen kjøpere trekker seg m.m. før de fyller 5 uker. :wink:
Skjemaet vil så bli låst av moderator/kullansvarlig. Det forventes at annonsør oppdaterer jevnlig med relevant informasjon som f.eks. antall fødte rotter (levende og døde), link til bilder av kullet (1/2/3/4 og 5 ukers bilder), eller dersom noe skulle skje med foreldrene/kullet i løpet av denne tiden. Oppdateringer forventes gjort til ungene er minimum 5 uker gamle. For å legge inn ny informasjon må annonsør sende denne til moderator/kullansvarlig, som vil legge denne ut i kulltråden.
viewtopic.php?f=42&t=11034
Oppdatering av rottekull er oppdatering fra eier/kjøpere etter at de har forlatt "redet".
Jeg har lenge reagert STERKT på denne tråden, spesielt siden den kommer fra en i styret og jeg synes det er horribelt at ingen har gjort noe med dette for lenge siden. :trist:
Da jeg satt i styret og hadde kull passet jeg EKSTREMT godt på å ikke skulle bryte disse reglene.
Jeg la kun ut bilder av kullene under rottekullforumet og tråden var låst til alle flyttet hjemmefra.
Jeg oppdaterte ikke i billedgalleriet om de rottene jeg selv skulle beholde før etter at de resterende hadde flyttet hjemmefra.
Dette for å IKKE bryte forumreglene og få inn feil fokus på kull/avl slik det hadde vært før og som førte til at alt til slutt ble stengt angående kull. :trist:

Så hvorfor får denne tråden stå når den faktisk bryter forumreglene og min tråd slettes???
jeg har sendt PM om dette også og ikke fått svar på det heller. Derfor har jeg latt det være til nå når det er klar urettferdighet og forskjellsbehandling.
Dette synes jeg er svært ubeagelig og føler det som om det er veldig forskjellsbehandling og som om at noen nå, ved å gå etter mine innlegg, prøver å få meg til å ikke bare trekke meg fra styret, men at de vil at jeg skal trekke meg fra hele forumet.
Noe jeg faktisk vurdere å gjøre slik utviklingen har vært.
Jeg har vært veldig behjelpelig med å sende Gnagblader videre, sende Gnagfiler videre for å hjelpe arbeidet slik at ikke Tora skal måtte gjøre alt fra begynnelsen av slik vi faktisk måtte gjøre for vi fikk ikke noe fra Ida da hun trakk seg. Jeg har også svart på spørsmål og hjulpet til å oppdatere rutiner etter at jeg trakk meg og så skal jeg fortsatt hakkes på og ikke få svar???
Dette liker jeg ikke. Jeg synes ikke at denne utviklingen er noe positiv og synes at dette er svært uproffesjonelt. :trist:

Som sagt så tar jeg det opp her siden jeg ikke får svar privat.

Mulig at min toleransegrense er svært lav for jeg har nettopp måttet begrave han som har vært som en far for meg :sob: i oppveksten og jeg er helt knust for tiden, derfor orker jeg ikke å finne meg i slik behandling på forumet.
Det kom helt brått og uventet dagen etter hans 60 års dag :sob:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

wollf
Gammelrotte
Posts: 7311
Joined: 24 Oct 2008, 18:34
Location: Bergen
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by wollf »

legger det inn som en tråd i styret så skal vi komme med et godt svar på alle dine spørsmål i felleskap. takker for din tålmodighet

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by Vitania »

Jeg lurer på mange av spørsmålene til Larm her og skjønner ikke hvorfor dette ikke kan svares på offentlig.

Er det lov til å legge inn off-topic tråder i medlemsforumet?
Er det lov å skravle på kullforumet?

Om disse tingene er noe som er endret på så burde jo alle fått beskjed om det. Jeg så at Larms hamster-tråd ble flyttet til skravle-delen, vil det si at det er lov med off-topic der men ikke andre steder?

Jeg fikk også før inntrykk av at den regelen med kullforumet var veldig streng og ingen skulle bryte den, men det blir da fortsatt gjort?

Beklager, men jeg føler at resten av forumet har rett på en forklaring i dette her også, ikke bare Larm personlig.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by torasrotter »

Nei det har ikke blitt laget noen nye regler, men det var mange i styret som hadde tolket reglene ulikt. Så derfor holder vi nå på å gjennom reglene, slik at vi alle er enige :cheerful: Når det kommer noen nye regler vil selvsagt medlemmene få beskjed om det :jepp:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by Vitania »

Så hva er da reglene?
Er det lov å poste off-topic i meldemsdelen av forumet?
Er det lov å skravle i kullforumet?

Jeg så at tråden til Larm ble flyttet til Skravledelen. Det er bare der man har lov til å poste off-topic og ikke i hele medlemsdelen?

Så også at skravlingen i kullforumet fortsatte så regner med det er lov.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by torasrotter »

Vi diskuterer det inne på styreforumet nå, og har gjort det en stund. Jeg vil ikke uttale meg på vegne av styret uten å ha diskutert det med de først. Og jeg kan ikke regne med at de alle skal være pålogget på samme tid som meg, så slike ting kan nok ta en dag eller to før man får svar på ja :jepp:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by Vitania »

Ok, tusen takk. Da skal jeg smøre meg med tolmodighet.
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Skaubytroll
Alfatryne
Posts: 1741
Joined: 12 Feb 2004, 20:29
Location: Enebakk

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by Skaubytroll »

Beklager at vi ikke informerte.
Vi beklager at tråden din om Petter Per ble fjernet, den er nå flyttet til Sofakroken.

Det har vært en del uklarheter rundt bilder av rottekull i bildegallerier, men det står følgende under «Regler for annonsering»

Alt kjøp og salg av kullet skal foregå privat mellom annonsør og kjøpere, enten via PM, mail eller annen komunikasjon. Dette skal ikke foregå på åpent forum.
Det er ikke tillatt å annonsere for kull i andre tråder som f.eks. genetikk og avl, medlemmenes oppslagstavle.... Dersom dette gjøres vil innleggene bli slettet. Det er tillatt å legge ut bilder av kullet under billedgalleri (1/2/3/4 og 5 ukers bilder), men ingen kjøp og salg skal forekomme i disse trådene. Moderator/kullansvarlig vil slette slike innlegg dersom disse skrives.
Altså er det lov å legge ut bilder, så lenge det ikke blir kjøp/salg-prat.
Det er pr dd ingen formulert regel om hvorvidt solgte rottekull skal ligge under oppfølging eller salgstråd, derfor er det i skrivende stund ikke imot forumreglene at kulltråden ligger der den ligger.
Det vil bli en intern gjennomgang av regler og formuleringer ang kulldelene av forumet.
Vi har ingen grunn til å tvile på moderators hensikter.
At dine PMer ikke ble besvart med en gang er fordi flere moderatorer måtte snakke sammen, for å sikre en riktig avgjørelse – dette kan ta litt tid nå da vi er omringet av helligdager

Jeg vil også legge til at hvis noen ser et innlegg de mener bryter med noen regler - bruk det røde utropstegnet nede under hvert innlegg. Da ser moderatorene at noen har noe å utsette på posten.

Vi diskuterer fremdeles om hvordan rottekulldelen bør deles opp for best resultat.


Er det lov å poste off-topic i meldemsdelen av forumet?
Off-topic kan man fint poste i sofakroken.
Skaubytrollets rotteri
NTF Nettbutikk
Mat og strø av ypperste kvalitet.

Vitania
Klatrer på møblene
Posts: 528
Joined: 11 Jun 2011, 14:15
Location: Bergen
Contact:

Re: Er det nye regler på forumet siden jeg trakk meg fra sty

Post by Vitania »

Tusen takk. :cheer:
:rotte14: -Vitania, uten noen rottetasser. :rompe:
https://sites.google.com/site/vtaniasrattery/

Post Reply