Presentasjoner

Ingvild
Sofaspiser

Presentasjoner

Post by Ingvild »

Jeg håper ikke styret/webmaster blir lei av meg og forslagene mine, for jeg er tydeligvis i "forslagshjørnet" for tiden.... :-)

Jeg kunne tenke meg en egen forumdel som heter "presentasjoner" (eller noe slikt), hvor medlemmene kan presentere seg og sine rotter, fortelle om nye rotter, rotter som har vandret heden, vise fram burinnredninger og andre kan komme med tilbakemeldinger og spørsmål.

I dag blir slike ting spredd over flere forumdeler, men jeg synes likevel at det kan være koselig at alle som ønsker det kan ha sin egen tråd på forumet under "presentasjoner".

Jeg tror ikke det vil minske aktiviteten i de andre forumene. Mange har jo egne hjemmesider, men det er ikke alle som har det, og da er det fint å ha "sin egen tråd". Dessuten er det enklere for medlemmene å bli kjent med hverandre ved hjelp av en god presentasjon.

Så? Hva synes dere? Er det et godt forslag?

kikky
Gammelrotte
Kjønn: Ikke oppgitt

Post by kikky »

veldig godt forslag :bravo:
Anexet med tottebasser og corgis frøkner.

Alvrina
Gammelrotte

Post by Alvrina »

Det har jeg også forespurt om. Både presentasjon og egen rottesnakk avdeling. Eneste de gjorde var å slakke på reglene på medlemmenes oppslags tavle, og hva er vitsen med det? Da kan jo bare de som betaler presentere seg og ikke de andre...

Ja til egen presentasjons del :D :bravo:

Kjeksen

Post by Kjeksen »

Jeg har drevet forum før, og det er IKKE noen kunst å lage en ny forumdel for slikt snakk, for ALLE!!! Et par tastetrykk, så er det i orden!

Det er virkelig ikke noe som man burde diskutere, det burde bare være helt normalt med noe slikt.

Om det blir "mer jobb" på dette forumet av den grunn så stiller jeg gjerne opp!!

:afro:

Nemo
Alfatryne

Post by Nemo »

Medlemmers Oppslagstavle - som er det logiske stedet å legge en presentasjon - ble for en god stund siden låst (sammen med bildegalleriet) slik at kun medlemmer av NTF kunne poste på disse forumene (men alle har lesetilgang). Dette ble gjort for å gi medlemmene i NTF litt mer enn de som kun er medlemmer av forumet. Etter ønske fra medlemmene har nå MO blitt åpnet i en prøveperiode (endelig avgjørelse blir tatt på årsmøtet) slik at man kan legge ut presentasjonstråder (såfremt man er medlem av NTF), men det er fremdeles slik at hvis man ikke er medlem av NTF, har man kun lesetilgang.

Når det gjelder bilder/presentasjoner av bur og burinnredninger, så virker det mest logisk for de fleste av oss at slikt hører til under Bur og burinnredning-delen av forumet. Det er tross alt derfor vi har en egen del av forumet tilegnet bur og -innredning - og det vil være selvfølgelig at har man spørsmål om eller ønske om å vise frem bur, er det her man går.

Noe av bakgrunnen for at NTF's forum ikke har et eget snakkeforum - eller pjatteforum som mange kaller det - er at NTF's forum er og forblir et rotteforum. Dette er en avgjørelse som ble tatt av et av NTF's tidligere styrer, og det nåværende styret kan ikke lastes for dette. Vi vil foreslå at de av våre medlemmer som føler at dette - eller andre ting - bør endres på, sender inn en sak til styret, kommer på årsmøtet og blir med på å ta en avgjørelse.
Alle henvendelser til NTFs styre, skal gjøres via ntf@tamrotter.com

Kjeksen

Post by Kjeksen »

Oki, hear hear:

Jeg har snakket med folk her som ønsker forandring!
Det kan da egentlig ikke være så vanskelig å få et system her og mer forandring. Det forum som er mer sukkertøy for øya, mer inforikt osv vil være mer atraktikt for folk å bruke, og å registrere seg på.

Ting som kunne vært gjort:
- Nye freshe farger, ny stil
- På "sykdommer" kunne alle kjente sykdommer man har info om vært "klistret". Da slipper man å spørre osv hele tida, men man kan få en del info der.
- Ny "størrelse på bilder" regel.

osv osv.

Jeg vet ikke hvor mange styret her er, eller hvor mange som er moderatorer på denne siden. (jeg har heller ikke prøvd å finne det ut, har vært veldig opptatt denne helga), men JEG VET folk ønsker å prøve seg, og jeg vet folk kan klare det. En moderator skal være der, veldig ofte. (ja, det er slags frivillig jobb). Og det skal være gøy!

Gi folk jobben og muligheten, ikke alle såklart, men noen. Flere muligheter, flere folk. Spre ordet. Jeg måtte virkelig legge min lit til, for å i det hele tatt finne ut at det var noe som het NTF.

Og hvem er styret? Og hvorfor bruker dere flere dager på å svare på en enkelt ting? Kom igjen, få litt liv her igjen!!! :afro:

§ RatGirl §
Gammelrotte

Post by § RatGirl § »

Kjeksen wrote:Og hvem er styret? Og hvorfor bruker dere flere dager på å svare på en enkelt ting? Kom igjen, få litt liv her igjen!!! :afro:
Styret blir valgt på NTF sitt årsmøtet, og består av vanlige mennesker som gjør alt arbeid som angår NTF frivillig, derfor må man regne med at ting tar tid.

For mer info om styret og NTF, les her:
http://www.tamrotter.com/omntf.php

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Jeg vil nå bare si at jeg liker meg veldig godt på NTFs forum fordi det er så "rent" og oversiktlig.La oss slippe masse farger og oppdelinger.Det er vel fullt mulig å presentere rottene sine (og seg selv) her allerede??Forandring må selvsagt skje etter behov,men spar oss for noe fancy pop up greier..... ;)

Kjeksen

Post by Kjeksen »

tantepose wrote:Jeg vil nå bare si at jeg liker meg veldig godt på NTFs forum fordi det er så "rent" og oversiktlig.La oss slippe masse farger og oppdelinger.Det er vel fullt mulig å presentere rottene sine (og seg selv) her allerede??Forandring må selvsagt skje etter behov,men spar oss for noe fancy pop up greier..... ;)
om man endrer på utseende og brukermulighetene til "det bedre" har dette ingen ting med fancy pop up greier å gjøre....

Maja
Tisser i køyene

Post by Maja »

tantepose wrote:Jeg vil nå bare si at jeg liker meg veldig godt på NTFs forum fordi det er så "rent" og oversiktlig.(...)Det er vel fullt mulig å presentere rottene sine (og seg selv) her allerede??(...)
Helt enig med tantepose. Synes forum hvor "alt er lov" er et mareritt, ikke bare å følge opp alle trådene, men også å være ny i forumet. Jeg er ikke tilhenger av et regelrytter-nazi-regime på forumer, men synes det er naturlig at man på et rotteforum snakker om nettopp rotter :)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Kjeksen

Post by Kjeksen »

Maja wrote:
tantepose wrote:Jeg vil nå bare si at jeg liker meg veldig godt på NTFs forum fordi det er så "rent" og oversiktlig.(...)Det er vel fullt mulig å presentere rottene sine (og seg selv) her allerede??(...)
Helt enig med tantepose. Synes forum hvor "alt er lov" er et mareritt, ikke bare å følge opp alle trådene, men også å være ny i forumet. Jeg er ikke tilhenger av et regelrytter-nazi-regime på forumer, men synes det er naturlig at man på et rotteforum snakker om nettopp rotter :)
Såklart, hvem sier at et rotteforum ikke skal handle om rotter? Det er jo absolutt ikke det det er snakk om...

tantepose
Gammelrotte

Post by tantepose »

Vi kommer bare med synspunkter og meninger. ;)

Kjeksen

Post by Kjeksen »

tantepose wrote:Vi kommer bare med synspunkter og meninger. ;)
joa, men dere får det jo til å høres ut som at forandring aldri fryder;) hehe...

:geek:

Maja
Tisser i køyene

Post by Maja »

Ikke at forandring aldri fryder, men at for mye av det gode blir uoversiktlig og rotete ;) Men nok en gang, dette er bare personlige synspunkter, slik som alle andre.
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Kjeksen

Post by Kjeksen »

Maja wrote:Ikke at forandring aldri fryder, men at for mye av det gode blir uoversiktlig og rotete ;) Men nok en gang, dette er bare personlige synspunkter, slik som alle andre.

Ja, skjønner hva du mener, men det er mye man kan gjøre...hvor det fortsatt er systematisk å lett å forstå:D

f.eks har denne forumtypen som er på denne siden kommet i ny og forbedret utgave..kanskje det er interessant? :D

Post Reply