Topolinis 5.kull ventes 15.August...

Det gamle rottekullforumet, denne delen er nå låst.

Moderator: Moderatorer

Ny rotte-eier

Post by Ny rotte-eier »

Shelly: Det kan være at det var det som var saken... Og jeg er forsåvidt enig i at man skal begrunne hvorfor man gjør ting, og stå for det. Men etter hva jeg har lest her, så får man kjeft selv for gjennomtenkte, velbegrunnede ting hvis noen ikke er enige i det...

Uansett synes jeg måten det skrives på her, hele stemingen, virker guffen - og det virker som om svarene man får avhenger av hvilket forhold man har til noen bestemte personer her.

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ny rotte-eier wrote:Shelly: Det kan være at det var det som var saken... Og jeg er forsåvidt enig i at man skal begrunne hvorfor man gjør ting, og stå for det. Men etter hva jeg har lest her, så får man kjeft selv for gjennomtenkte, velbegrunnede ting hvis noen ikke er enige i det...

Uansett synes jeg måten det skrives på her, hele stemingen, virker guffen - og det virker som om svarene man får avhenger av hvilket forhold man har til noen bestemte personer her.
Det har i den siste perioden vært svært ampert her, og jeg trives heller ikke med det. Men det har da altså skjedd ting den siste tiden, som ikke har vært til rottenes beste - og da blir det litt ampert blant "fanatistene" her inne. Håper stormen er over nå :)
Last edited by Topolinis on 11 Aug 2004, 23:36, edited 1 time in total.
Mvh Ida S. Eggen

Guest

Post by Guest »

Melody; Er ikke målet til NTF å hindre uplanlagte kull da ? Og finnes det andre uplanlagte kull enn såkalte tjuvparringer hos seriøse oppdrettere ?

Ny rotte-eier; Jeg må si meg enig med deg, har lest flere tråder her hvor tonen er ganke ekkel. Og det ser ut til å være de samme personene som går igjen i de forskjellige trådene. Kan virke ganske klikkete dette forumet/foreningen ja.

Ny rotte-eier

Post by Ny rotte-eier »

Men Topolinis/Ida: Hvis du også synes det er utrivelig her, hvorfor gjør du ikke noe med det? Hjelpe til med å "roe" gemyttene her, eller noe? For utifra det jeg har lest, så er du i høyeste grad med på å gjøre det utrivelig for enkelte her...

Twinkies

Post by Twinkies »

My thoughts exactly....

Shelly

Post by Shelly »

Hjelpe til med å "roe" gemyttene her, eller noe?
Forum regler sier vi skal være høflig, men det betyr ikke nødvendigvis enig...
Forumet er ett informasjonskilde, men også en plass å diskutere forskjellige meninger.
For utifra det jeg har lest, så er du i høyeste grad med på å gjøre det utrivelig for enkelte her...
Det er en grense i diskusjon, som hvis man går over den, så blir det utrivelig, men for min del har jeg aldri sett at Topolinis har gått over den.

Det er jo også lett for at ting blir misforstått på et forum, siden det er bare skriftlig. Man må regne med misforståelser av og til, og det er kanskje bare det som har provosert de mest intense diskusjoner her inne.

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ny rotte-eier wrote:Men Topolinis/Ida: Hvis du også synes det er utrivelig her, hvorfor gjør du ikke noe med det? Hjelpe til med å "roe" gemyttene her, eller noe? For utifra det jeg har lest, så er du i høyeste grad med på å gjøre det utrivelig for enkelte her...
Men har du lest resten av innleggene? Hvorfor jeg gjør det så "utrivelig" for enkelte? Jeg setter rottene først! Og i steden for å tenke på rottenes beste har enkelte her inne gjort det de ønsker - selv om rottene lider under dette. Jeg legger ikke skjul på at jeg er til tider fanatisk når det gjelder rottene, men grunnen til det kan du se overalt. Syke/svakelige rotter, rotter som biter, rotter som dør alt for unge. Rotter som bor i hamsterbur, og aldri får komme ut på lufteturer. Rotter som blir avlet på pga utseende osv.. Rotter som blir satt ut i skogen fordi eierene deres ikke vil ha de lenger. Dette gjør meg vondt, og da blir det fort utrivelig stemning når noen gjør dette mot de små og forsvarsløse. :( Når en med viten og vilje behandler de små, uten å respektere deres behov, da blir det amper stemning blant oss som bryr oss. Det er vel de du refererer til som klikker. De som ikke klarer å tie stille, når de leser om alt det fæle de små går igjennom..
Mvh Ida S. Eggen

Annbritt
Stjeler søppel
Posts: 788
Joined: 24 Feb 2004, 14:14
Location: Nørresundby
Contact:

Post by Annbritt »

Topolinis wrote:Men Milos trenger heller ikke gi berkshireunger eller? :roll:
Da Milos er PEW vides det ikke, om han er hooded eller berkshire baseret. Skulle du gå hen og få berkshire unger, vil du med sikkerhed kunne sige, at han er faderen da både Skiathos og Vanilje er hooded-baserede og altså ikke kan give berkshire unger ;)

Det var den udelukkelsesmetode jeg selv brugte, sidst jeg fik et ups-kuld og ikke anede hvem af drengene der var faderen. Eller hvordan hunnen var kommet i nærheden af hannerne, for den sags skyld :?
Annbritt Jørgensen
www.tamrotten.dk

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Ok, skal bli spennende å se om faren "avslører" seg! :)
Mvh Ida S. Eggen

Jorunn
Klatrer på møblene
Posts: 566
Joined: 12 Feb 2004, 18:17
Location: Oslo
Contact:

Post by Jorunn »

Uansett synes jeg måten det skrives på her, hele stemingen, virker guffen
Jeg svarer på akkurat dette for min egen del siden jeg er forumadmin og du har helt rett i at det har vært en amper stemning her inne i det siste. Ingen er feilfrie, heller ikke NTF. Noen tråder burde vært reagert på tidligere enn det som har blitt gjort.

Man skal ikke være redd for å stille kritiske spørsmål enten det rettet direkte til NTF eller til andre. Men man må være saklig og ikke la det bli et personangrep....og det er vi har sett tilfeller i flere tråder i det siste.

Vi jobber nå med å finne løsninger på hvordan håndtere slike problemer i fremtiden :D

Jeg synes at det er bra at du sier din mening og håper at du kan få et mer positivt inntrykk av forumet i fremtiden.

Ny rotte-eier

Post by Ny rotte-eier »

Topolinis/Ida: Jeg har smuglest ganske lenge her inne, og JA, jeg har lest de fleste trådene. Jeg synes flere her - deriblant du - har en tendens til å "gyve løs" på enkeltpersoner, istedenfor å diskutere sak. Å være engasjert er flott, jeg får vondt når jeg hører om mishandling/vanskjøtsel av dyr, og jeg må snu meg bort når det kommer sånne reportasjer på nyhetene, f.eks. Men man må passe seg så man ikke synker ned på et lavt nivå når man viser sitt engasjement. Man KAN faktisk ikke redde alle her i verden, det være seg rotter eller mennesker. Det finnes MANGE dyre-eiere som aldri leser noe om dyret sitt, som aldri lærer noe, og som gjør MANGE feil - og mange som faktisk ikke bryr seg om dyret sitt i det hele tatt. De som er innom et forum som dette, gjør det tross alt fordi de vil møte "likesinnede", og plukke opp et tips eller fem. Da må man ta tak i det, ikke skremme dem vekk, skjelle dem ut eller trakassere dem. Da forsvinner de, og enda flere fortsetter å gjøre feil i forhold til dyrene sine...

Jorunn: Hvis det er du som er forumadministrator er dette på ingen måte din feil. Jeg ser du har slettet en del, og det er bra! Folk skal få slippe å ha diskusjoner rundt dem som person stående her. Men du skal da på ingen måte være "barnevakt" for folk her... Poenget mitt er at det er i større eller mindre grad voksne folk som skriver her, ihvertfall som er med på de største diskusjonene. Og voksne folk må være istand til å vurdere selv hvordan de skal ordlegge seg, vite at man ikke kan forfølge enkeltpersoner. Og selvom tråder og innlegg slettes her inne, er jeg sikker på at noen her fortsetter sine trakasseringer i andre fora - enten på mail seg imellom eller andre steder. Noe som igjen er med på å bidra til "opphetet" stemning når de skriver nye innlegg her... Man kan ikke være så naiv og tro at det man leser HER er alt som skjer i "kulissene"...

Henriette

Post by Henriette »

Så kan man da snakke om at en tråd tager en helt anden retning...

Ida starter en tråd for at fortælle om sit 5 kuld, og det er da godt nok begrænset omtale om lige netop det emne. Så syntes i ikke vi skal vende tilbage til trådens opringlige emne, i steden for at skrive om hvad i har læst at Ida har svaret til, og hvad hun ikke har svaret til?

Ida: Det bliver rigtig spændende at se hvad der kommer af unger. Godt nok er det ikke et planlagt kuld, og det i sig selv er jo lidt trist.

Held og lykke med dem. :wink:

Topolinis
Stjeler søppel
Posts: 808
Joined: 17 Apr 2004, 02:10
Location: Skogn
Contact:

Post by Topolinis »

Henriette wrote:Så kan man da snakke om at en tråd tager en helt anden retning...

Ida starter en tråd for at fortælle om sit 5 kuld, og det er da godt nok begrænset omtale om lige netop det emne. Så syntes i ikke vi skal vende tilbage til trådens opringlige emne, i steden for at skrive om hvad i har læst at Ida har svaret til, og hvad hun ikke har svaret til?

Ida: Det bliver rigtig spændende at se hvad der kommer af unger. Godt nok er det ikke et planlagt kuld, og det i sig selv er jo lidt trist.

Held og lykke med dem. :wink:

Takk for det, Henriette! :D
Mvh Ida S. Eggen

Morgan's
Klatrer på møblene
Posts: 532
Joined: 16 Feb 2004, 15:09
Location: TAU

Post by Morgan's »

Jeg folger med jeg ogsa Ida :o) (ogsa uten norske tegn i nederland-hehe).

Om forumet: Jeg har ikke opplevd sa mye ubehag. Har himlet med oyene av og til om skikkelig fanatiske innlegg, men jeg ma bare si at folk tar til seg alt for mye alt for lett og hvis de bare hadde giddet a lese kommentarene to ganger for de begynner a skrike ut om trakkasering osv. hadde det sikkert ikke vaert sa ille. Noen her er temmelig harsare synes jeg.. Jeg har meldt meg ut av flere diskusjoner pa grunn av at folk misforstar sa lett.. Og jeg tror ikke alle involverte er like 'voksen'. Og trakkasering synes jeg er et stort ord a bruke om ting som foregar her. Men jeg synes at disse 'fanatiske' personer ma kunne roe seg litt av og till. Det gar faktisk an a overdrive ogsa.. Alle som er her vil det beste for rottene sine (haper jeg i hvertfall) og det ma vi ikke glemme! Og jeg synes det er bra at folk torr a inromme feil. Det har ingenting med serios eller userios a gjore. Uhell kan skje. Ingen er perfekte og alle gjor sitt beste. (Ugh! Jeg har snakket!)

Hilsen!
Rose

Caroline

Post by Caroline »

Krangler du/dere pga et uhell???
et uhell kan da skje alle!!!
Om de som kjøper rotte følger kontrakten eller ikke er opp til hver enkelt,men de som bryter kontrakten må også tenke på at de bryter et egentlig strengt løfte!!! Det er tross alt en grunn til at det helst ikke skal avles på denne rotta, men det er fortsatt ikke noe galt i å ta til seg en slik rotte å gi den et godt hjem. Den er et levende vesen og har all rett til respekt og et godt liv! :D

Locked