Sende med fly

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Nurke wrote:men det er bare sånn at andre dyr enn hunder og katter ikke får være med inn på flyet :(
Det er jo det dummeste...Sjekker de hva som er oppi da? Hvis ikke er det jo bare å si det er en kattunge ;)
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

de sjekker ja=P de skal dessuten gjennom røntgen og det sitter en person der som ser to kravlende rotter på skjermen istedetfor en kattunge=P det er j*vla dumt å bli tatt da, da står man der som en dust=P
Anne-Mette og 5 små

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

Nurke wrote:jeg ble faktisk så usikker på om jeg kunne bruke ferplast aladino at jeg måtte ringe SAS, så nå har jeg gitt henne link til bilde av buret, hun skulle ringe meg opp om jeg ikke kunne bruke det, så nå krysser jeg fingrene.
Hvis du skal ha de i lasterommet er det ikke så kjempefarlig hvilket bur det er, så lenge det er godkjent for rotter, og er mulig å lukke forsvarlig slik at rottene ikke kommer seg løs. Og så lenge de har målene. For hver gang du bytter bur (altså får nye mål å forholde deg til) må de søke om plass i lasterommet på nytt. Det var i alle fall det jeg fikk vite da jeg spurte..

BlackNenne
Betarotte
Posts: 687
Joined: 22 Aug 2007, 06:32
Location: Tau/Stavanger

Post by BlackNenne »

Hmmm...
Har aldri fått ta med rotte på fly. Hverken i lasteromet eller kabinen. :?:
Dette var Norwegian, og vedkommende jeg møtte på i telefonen sa at de kun tok katter og hunder på sine flyvninger. :hm:

rottegal
Alfatryne
Posts: 1352
Joined: 10 Mar 2006, 09:01

Post by rottegal »

Men så er Norwegian et møkkaflyselskap! :lol:
Kamilla ~ rotteløs for øyeblikket

Hvil i fred
Sølve - 17.09-07 - 04.11-08
Spot - 03.06.07 - 08.12-08
Fordbert - 03.06.07 - 05.2009
Pac-Man - 06.08.12 - 20.09.2013

Maja
Klatrer på møblene
Posts: 530
Joined: 08 Sep 2006, 17:53
Location: Lørenskog/Trondheim
Contact:

Post by Maja »

Men hva er årsaken? Det burde jo være ett fett for dem om det var en katt eller rotte, eller et marsvin for den saks skyld, i det buret, så lenge buret er godkjent og forsvarlig lukket :?
Ærbødigst,
Maja :rottehode:

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

rottegal wrote:Men så er Norwegian et møkkaflyselskap! :lol:
ja jeg forstod det sånn at de kun tar hunder og katter da jeg undersøkte alle flyselskapene før jeg valgte SAS. jeg syns det er rimelig dårlig gjort at jeg ikke kan få ha dem i kabinen, det sparer meg, OG flyselskapet en masse arbeid, og jeg slipper å møte opp flere timer før flyet går for å være sikker på at jeg får dem med meg på flyet! men, norge er og forblir et land med noen av de mest idiotiske løsninger på visse ting.
Anne-Mette og 5 små

Mar
Stjeler mat
Posts: 90
Joined: 26 Aug 2007, 03:00
Location: Alta, Finnmark
Contact:

Post by Mar »

Nurke wrote:
rottegal wrote:Men så er Norwegian et møkkaflyselskap! :lol:
ja jeg forstod det sånn at de kun tar hunder og katter da jeg undersøkte alle flyselskapene før jeg valgte SAS. jeg syns det er rimelig dårlig gjort at jeg ikke kan få ha dem i kabinen, det sparer meg, OG flyselskapet en masse arbeid, og jeg slipper å møte opp flere timer før flyet går for å være sikker på at jeg får dem med meg på flyet! men, norge er og forblir et land med noen av de mest idiotiske løsninger på visse ting.
Må du møte flere timer før fordi du skal ha dyr med? Det har jeg ikke fått noen informasjon om... :shock:

Det hadde vært lettere for alle om vi bare hatt fått tatt de med inn i kabinen. Et lite reisebur tar mindre eller like stor plass som de hunde/katteburene man får ha inn i kabinen, og det er mer behagelig og mindre skummelt for både eier og dyr (jeg er så redd for at det skal skje noe med jentene mine når de sitter alene i lasterommet - mye stress..).

Nurke
Sover i do
Posts: 224
Joined: 25 Aug 2007, 00:30
Location: Glomfjord, Nordland

Post by Nurke »

ja du er ikke alene, jeg får helt angst av å tenke på at de må sitte i lasterommet der jeg ikke kan se dem - huff!!!! jeg skal bare være glad når jeg har landet igjen og fått dem tilbake!
Anne-Mette og 5 små

elijano

Post by elijano »

Kunne du bruke aladino buret? sitter med akkurat det samme problemet :shock: oppga bare str og vekt men ikke no mer.. hørtes ut som det var alt hun trengte. har aladino large ;)

Post Reply