facebookgruppe for dumborotter

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

straymond
Pinky
Posts: 10
Joined: 02 Jan 2010, 20:18

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by straymond »

wollf wrote:men er bra om det kommer en gruppe på fjesboka som er litt aktiv:)
helt enig! så her er det bare å bidra og spre ordet :)

Battis
Stjeler mat
Posts: 85
Joined: 13 Aug 2009, 21:22
Location: Oslo

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by Battis »

Er med :bravo:
Rosita & Lupita

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by Atyla »

hihi jeg trudde dumborotta mi var litt..vel...anderledes:P for søstra hennes var toppøret. og så mer "normal" ut.
men falt jo helt for det runde hodet.hihi. så jeg skal nok joine gruppa ja :D

Karen---
Alfatryne
Posts: 1021
Joined: 06 May 2008, 16:51
Location: Nesodden
Contact:

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by Karen--- »

Jeg ble medlem nå :thu:
Hilsen Karen, Cilla, Parvati og Gulla
KO's oppdrett Nesodden
www.kosoppdrett.piczo.com
15 år - 09/05-09

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by torasrotter »

[/quote] det er opptil flere grupper på tryneboka om rotter, men ingen norske grupper om dumborotter foruten vår.
du velger jo selv om du vil bli med eller ikke. dette føler jeg blir litt som å si at det allerede fins grupper om hunder når en collie-gruppe blir dannet :)[/quote]

Dette er jo ikke det samme i det hele tatt da men ok.. Jeg synest det er kjempe bra at vi har flere og flere grupper om rotter, men jeg ville ikke sammenlignet det med feks hunderaser.. Jeg kan godt forstå at folk som har en hunderase ønsker å bytte erfaringer med andre som har samme rase, men det er jo fordi ulike hunderaser har ulike bruksområder, behov osv.. Det er jo ikke sånn at dumborotter er noe annerledes en toppørete rotter.. :?:

Men kjempebra at vi får mer om rotter på fjesboka :thu:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

straymond
Pinky
Posts: 10
Joined: 02 Jan 2010, 20:18

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by straymond »

torasrotter wrote:
det er opptil flere grupper på tryneboka om rotter, men ingen norske grupper om dumborotter foruten vår.
du velger jo selv om du vil bli med eller ikke. dette føler jeg blir litt som å si at det allerede fins grupper om hunder når en collie-gruppe blir dannet :)[/quote]

Dette er jo ikke det samme i det hele tatt da men ok.. Jeg synest det er kjempe bra at vi har flere og flere grupper om rotter, men jeg ville ikke sammenlignet det med feks hunderaser.. Jeg kan godt forstå at folk som har en hunderase ønsker å bytte erfaringer med andre som har samme rase, men det er jo fordi ulike hunderaser har ulike bruksområder, behov osv.. Det er jo ikke sånn at dumborotter er noe annerledes en toppørete rotter.. :?:

Men kjempebra at vi får mer om rotter på fjesboka :thu:[/quote]

selvsagt er det ikke det samme. dette er satt på spissen for å få fram et poeng som jeg tror de fleste tar. det om dumborotter har et annet gemytt enn toppørede rotter er også en vidt annen diskusjon som man evt kan starte opp i en annen tråd. ettersom dumboer har blitt avlet mer spesifikt på i forhold til sitt utseende så skal man ikke se bort i fra at dette også kanskje preger de personlige trekkene til varianten.

alt i alt, jeg starta gruppa for at folk som vil kan melde seg inn. de som ikke vil, gjør det derimot ikke. så enkelt er det :) veldig kult å se interessen for det her inne og vi er alt godt over 30 medlemmer!

torasrotter
Gammelrotte
Posts: 2871
Joined: 07 Jan 2008, 15:04
Location: Kristiansand
Contact:

Re: facebookgruppe for dumborotter

Post by torasrotter »

Mente ikke å være krass eller å kritisere deg, men jeg ville bare si ifra.. Virket ikke som du hadde så veldig peiling på hva du snakket om, på måten du skreiv det på.. Jeg mente ikke å prøve å belære deg eller noe sånn, men det er liksom ikke så mye fokus på farger og varianter her hjemme hos meg, fordi alle rottene er like fine og kule i mine øyne :spise: Og så har jeg 90% dumboer, så jeg synest nesten at de som er toppøret ser litt eksotiske ut nå :lol:
A soft answer turns away wrath, but a harsh word stirs up anger..
http://sites.google.com/site/rotteslottet/home
Mail: karmas_rattery@hotmail.com
Dizzy, Chanel, Sangha, Siddharta, Fosil & Kevay * Percy & Sheldon

Post Reply