hvordan er deres rotters personlighet?

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Atyla »

jeg er litt sånn nyskjerrig=)

mine 2 jenter er Alex og Luskesniken.
Alex er den mest aktive av de. hun er bissi bissi bissi. hamstrer mat i huset og gjemmer maten i matskåla. i går holdt hun på i en time med å prøve å få bunn fleeceteppet opp i første etasje for å putte det i huset. hun har aldri vært av den kosne typen, det har hun ikke tid til. når jeg har henne på skulderen så skal hun få med seg alt. er flink til å hoppe langt. hun er snaart 2 år så har roet seg veldig da. blitt litt mer kosen men det kommer veldig ann på humøret.

Luskesniken er dumbo og er koserotta delux. når jeg tar henne opp og putter henne i nakken sovner hun ofte. i går lå hun en time i fanget mitt og sov mens jeg satt på pcn. hun liker å sove der det er hardt. (ikke så mye i hengekøyer og sånt). og sover med huet hengene uttafor.hihi. har lært henne og Alex til å susse.
jentene tisser ikke så mye når jeg holder de eller har de med meg rundt. det er litt oftere nå som de er gamle. når de var yngre tisset de aldri. bæsjer gjør de kun i buret. eller på gulvett på badet:P (under doen faktisk. hehe) de er ikke pottetrente... det fikk jeg aldri til-de bare tømte doen utover hele bunnen.
de var ikke så tyggejenter før men nå har de begynt å ødelegge hengekøyer. for alt skal inn i huset.... selvom det er fullt fra før:P
de har aldri biti noen av sinne. har skjedd et par ganger. en gang når de var små, alex skvatt og bet. et liiite bitt bare. min feil. en annen gang bet Alex datteren min igjennom sprinklene, for hun hadde matlukt på fingeren. det var etter det jeg sluttet å gi de mat igjennom sprinklene,
hvis jeg slutter å kose på de når de ligger i fanget nibler de på fingeren min for å si fra at de vil ha mer kos =)
ja de biter en ting da.. TÆR!!! hardt og! hehe

håper flere har lyst til å skrive litt om rottene sine=) kunne vært koselig å lese

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Stine »

Det er laget en lignende tråd tiligere , her:

viewtopic.php?f=3&t=10628&p=110259&hili ... er#p110259
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Atyla »

hihi som jeg faktisk hadde skrevet på :D:D

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by tantepose »

:D
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Annfrid »

Atyla: Luskesniken er jo et genialt navn! hehe :lol: Min rotte er litt over 3 mnd og han er en smuuule hyper! Håper han blir roligere etterhvert. Han har faktisk åsså angrepet tærne mine et par ganger. Ble så overrasket siden han ellers aldri biter. (Men var jo bare morsomt da :lol: ) Prøver å få tak i en kompis til han, men er vanskelig siden jeg kjøpte den siste rotta i Tromsø... :roll:

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Atyla »

hihi hørt at det er mange som har rotter som likter tær:P morsomt det der.
viktig at hannrotter ikke er alene..hadde det problemet for en liten stund siden og det endte ikke bra :/

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Annfrid »

Han blir ikkje alene mer enn et par tima til! Får ny rottebaby hjem idag!!! :bravo: Han e på tur fra Harstad til Tromsø as we speak!

Atyla
Sover i do
Posts: 204
Joined: 10 Jan 2010, 23:50
Location: Drammen

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Atyla »

ja leste det akkurat et annet sted her. så bra =) lykke til og kose deg masse med de

Kesia
Gnager på ledninger
Posts: 117
Joined: 10 Sep 2009, 15:41
Kjønn: Kvinne
Location: drammen
Contact:

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Kesia »

Image

http://i818.photobucket.com/albums/zz10 ... levask.jpg

http://i818.photobucket.com/albums/zz10 ... ars1-1.jpg

Fra min side så vil jeg si at Vetle har en veldig stor personlighet til å være et så lite dyr.
Jeg elsker Vetle og Lars fordi at de har så mye utstråling og godhet i seg. De er begge veldig forskjellige og det er tydelig.
Lars er litt over 1 1/2 år og oppfører seg som en halvgammel mann som tåler alt og alle. Lars har blitt som en onkel for Vetle (som bare var 5 uker i september når han møtte Lars).
Vetle er en utrolig koselig og snill rottegutt.
Jeg var hos dyrlegen med Vetle nå i Januar for å klippe neglene hans og dyrlegen sa til meg at han hadde aldri møtt en så snill, hyggelig og ikke minst SØT rotte som Vetle og han var veldig overrasket over hvor fin og snill Vetle er. Og han sa at Vetle hadde veldig god gemytt som han sjeldent hadde sett hos andre rotter.
Jeg har ikke opplevd at Vetle har noe imot å bli tatt opp fra buret og bli holdt og kosa med når man har han på seg. Men når han er løs i sofaen osv så sier det seg selv at det er mer spennende å løpe litt rundt i sofaen å være spretten og apekatt og full av futt.
Vetle liker å være på eller i nærheten av mennesker og er ikke redd for mennesker.
de 3 gangene jeg har hatt med Vetle på toget så har det stadig vert noen som syntes at han er utrolig søt til å være en rotte. For folk flest mener jo at rotter er kloakk-dyr uansett om de er tamme eller ikke, men jeg har blitt overrasket over de som vil klappe han for de syntes han er så nydelig..
Vetle blir 8 mnd den 16 april.
Hvil i fred min lille Vetle. (født 16/8-2009 og sovnet stille inn 16/12-2011)
Du vil alltid ha plass i mitt hjerte og i mine minner.

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Annfrid »

Her er den nye lille :D
Attachments
Lucifer.jpg
Lucifer.jpg (106.42 KiB) Viewed 3156 times

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Annfrid »

De på dyrebutikken hadde sagt at han var en hetterotte :roll: Typisk! hehe. Hvilken type husky er han?noen som vet? han er veldig mørk, men så er han jo bare ca 5 uker...
Attachments
Lillerotta.jpg
Lillerotta.jpg (116.43 KiB) Viewed 3155 times

Annfrid
Gnager på ledninger
Posts: 113
Joined: 24 Mar 2010, 14:55

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Annfrid »

Her vises nok fargene bedre :D
Attachments
2 venner.jpg
2 venner.jpg (131.6 KiB) Viewed 3153 times

Stine
Gammelrotte
Posts: 3372
Joined: 10 Aug 2008, 23:52
Kjønn: Kvinne
Location: Trondheim
Contact:

Re: hvordan er deres rotters personlighet?

Post by Stine »

Han er en Black Banded Husky :)
Veldig søt er han :D
Stine

Sjekk ut hjemmesiden:

http://www.rugratzz.webs.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Post Reply