Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetrinær!

Generelt om rotter, spørsmål om rotter som ikke passer inn under de andre kategoriene

Moderator: Moderatorer

Post Reply
Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetrinær!

Post by Katrin »

Tror albinorotta mi er syk! I går (lørdag) hadde hun noen rare lyder når hun pusta, hørtes ut som det kom fra lungene...så jeg holdt et øye med henne og har ikke merka noe for hele søndagen, hun har vært nokså pigg egentlig og sprunget ute. Men søndagkveld drakk hun unormalt mye og virker slapp og litt kald...hun piper lett når jeg holder henne og virker som hun bare vil være i fred. Uff, dette er fælt...hvordan skal jeg få sove i natt. Hun er født i april/mai 2010 og har aldri vært syk før.. Kanskje må jeg ta henne til dyrlege i dag mandag. Er det noen som har erfaring med dyrleger og rotter i Bergen? Jeg bor i sentrum så det hadde vært greit å ikke reise så langt, har ikke sertifikat heller og må ta buss. Vet ikke om jeg finner noen som har bil til å kjøre meg...
Takk for svar!

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by tantepose »

Uff da! :trist: Pass på at hun holder seg varm i natt,med varm myk liggeplass,og gi henne noe lunken mat.Jeg vet ikke så mye om dyrleger i Bergen,men du kan sende en pm til Larm så får du kanskje svar i morgen tidlig.Du bør sikkert prøve å komme deg dit så tidlig som mulig.Varme godnattklemmer fra meg. :kiss:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

MissGuardian

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by MissGuardian »

Thomas på stend er veldig flink, og katrin zimmermann(tror jeg det var) på petvett i Eidsvåg er også flink. Lykke til!

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by Katrin »

Tusen takk for svar dere! Hadde ikke regna med det så seint på natta... Har vært mye borte i dag fordi kjæresten min har vært syk så jeg har vært sykepleier hjemme hos han...nå har jeg så dårlig samvittighet fordi Olivia har ligget her og vært dårlig :-( Var hjemom i ettermiddag å vaska buret, og da lufta jeg ut ganske lenge i nærheten av buret, og det forundrer meg ikke om det er dette som er utslaget siden hun var pigg før dette... Uff, nå har jeg derimot hatt henne i fanget mitt med en varm genser og strøket henne på ryggen, det virka som hun kvikna litt til av det. Hun måtte tisse så jeg hadde henne tilbake i buret og da hadde hun krøpet inn i hengekøya. Jeg putta inn noen ekstra filleryer slik hun er godt innepakket. Så har jeg skrudd opp varmen på soverommet mitt her.

Katrin Zimmermann har jeg god erfaring med siden det var henne jeg gikk til da jeg hadde ilder for noen år tilbake, dyktig og koselig dame! Så da tar jeg nok turen dit i morgen viss ikke Oliva er bedre. Tusen takk for svar igjen!! :-) Er så sykt glad i gullene mine.

MissGuardian

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by MissGuardian »

Katrin wrote:Tusen takk for svar dere! Hadde ikke regna med det så seint på natta... Har vært mye borte i dag fordi kjæresten min har vært syk så jeg har vært sykepleier hjemme hos han...nå har jeg så dårlig samvittighet fordi Olivia har ligget her og vært dårlig :-( Var hjemom i ettermiddag å vaska buret, og da lufta jeg ut ganske lenge i nærheten av buret, og det forundrer meg ikke om det er dette som er utslaget siden hun var pigg før dette... Uff, nå har jeg derimot hatt henne i fanget mitt med en varm genser og strøket henne på ryggen, det virka som hun kvikna litt til av det. Hun måtte tisse så jeg hadde henne tilbake i buret og da hadde hun krøpet inn i hengekøya. Jeg putta inn noen ekstra filleryer slik hun er godt innepakket. Så har jeg skrudd opp varmen på soverommet mitt her.

Katrin Zimmermann har jeg god erfaring med siden det var henne jeg gikk til da jeg hadde ilder for noen år tilbake, dyktig og koselig dame! Så da tar jeg nok turen dit i morgen viss ikke Oliva er bedre. Tusen takk for svar igjen!! :-) Er så sykt glad i gullene mine.
Håpedet ordner seg!

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by Larm »

Jeg har aldri vært hos henne. Jeg går kun til Thomas på Stend.
Han finner ut av de tingene som ikke de andre veterinærene finner ut av.

Tlf til Stend er: 55 11 60 60.
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

MissGuardian

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by MissGuardian »

Larm wrote:Jeg har aldri vært hos henne. Jeg går kun til Thomas på Stend.
Han finner ut av de tingene som ikke de andre veterinærene finner ut av.

Tlf til Stend er: 55 11 60 60.
Jeg vil tro Thomas er flinkere, men hun er flink hun også :cheer:

Katrin
Gnager på ledninger
Posts: 103
Joined: 02 May 2010, 23:44

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by Katrin »

I dag er Olivia pigg igjen, utrolig nok! Jeg stod opp i 8 tida i dag tidlig og skulle se til henne, og da stod hun klar ved døra og var helt i hundre! Hun hadde dette flagre-greiene med ørene så jeg knapt fikk tak i henne, men når jeg gjorde så løp hun rundt på rommet her og koste seg :-) Hun ligger i hengekøya nå og koser med fingrene mine når jeg tar inn hånda, det gjorde hun ikke i går da hun bare ville være i fred! Er veldig letta :-) Da tror jeg ikke det blir vetrinær tur i dag siden hun virker såpass bra. Uansett har jeg verken reisebur eller mulighet til å frakte henne med noe annet enn buss... drosje hadde blitt svindyrt (og jeg er blakk for tiden) og jeg har ingen med bil til kjøre meg, kjipt altså, når man virkelig trenger å dra til lege. Men jeg får vel ta å kjøpe et lite reisebur i allefall.
Hvor holder denne Thomas på Stend til? Er det i byen eller langt utenfor?

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by Larm »

Det er på Stend i Fana (forbi Lagunen hvis du er lite kjent) mot Rådal.
Busser som går til Fana, Fanahammeren, Krokeide, Hordnes går forbi der.

Flagre greier med ørene er nok løpetid :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Larm
Gammelrotte
Posts: 4127
Joined: 16 Jun 2008, 21:14
Location: Bergen
Contact:

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by Larm »

Han jobber forresten fra kl. 12 - 19 i dag og 08 - 15 i morgen :wink:
Lisbeth
Rigel, Miro, Chino, Lillegutt, Ludvig, Sølvgutten og Dumbus
Chara, Mumrik, SilkeGnafs, Venus, MiniRult, Batgirl, Bambi, Sharma, Lillefot, Blaze, Aurora, Lille Prikk, Pippi og Ronja
http://www.rattus.no" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.mystic.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Itchigo
Alfatryne
Posts: 1643
Joined: 03 Nov 2008, 21:50
Location: Bergen, Nattlandsfjellet
Contact:

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by Itchigo »

Ekstremt irriterende arbeidstider for min del. Det er unødvendig å gå til de andre legene der, viss du ikke er 100% sikker på hva som er galt. Har sløst masse penger på timer med vetrinær som prøver så godt de kan, men rett og slett ikke har nok erfaring til å kunne gi riktig diagnose.

Det er så morsomt når de flagrer med ørene :)
Aurora

tantepose
Gammelrotte
Posts: 3541
Joined: 04 Jan 2007, 03:09
Location: møreogromsdal
Contact:

Re: Trenger kjapt svar fra noen i Bergens området ang. vetri

Post by tantepose »

Så bra hun er bedre,håper det er over. :cheerful: Bor Olivia alene? :wink:
JEG LESER MED SMIL I TANKENE OG SKRIVER MED SMIL OM MUNNEN

www.rottbo.piczo.com

Post Reply